عوامل بروز حساسیت به بادام زمینی

عوامل بروز حساسیت به بادام زمینی

۱۴۰۲-۰۸-۰۱

حساسیت به بادام زمینی:

حساسیت به بادام زمینی نوعی حساسیت غذایی به بادام زمینی است. این نوع حساسیت نسبت به حساسیت بادام درختی بسیار متفاوت است ، بادام زمینی حبوبات است و جزیی از انواع آجیل واقعی نیست. علائم جسمی واکنش آلرژیک می تواند شامل خارش ، کهیر ، تورم ، اگزما ، عطسه ، حمله آسم ، درد شکم ، افت فشار خون ، اسهال و ایست قلبی باشد. ممکن است آنافیلاکسی رخ دهد. افرادی که سابقه آسم دارند به احتمال زیاد با شدت زیادتری حساسیت به بادام زمینی را تجربه خواهند کرد.

همچنین شما جهت مشاهده و خرید نهال بادام می توانید در اینجا کلیک کنید .

این نوع حساسیت به بادام زمینی به دلیل واکنش حساسیت نوع I سیستم ایمنی بدن در افراد مستعد رخ می دهد. حساسیت به بادام زمینی به دلیل شیوع ، پایداری و شدت بالقوه واکنش آلرژیک به عنوان یکی از شدیدترین آلرژی های غذایی شناخته شده است.

پیشگیری ممکن است تا حدودی از طریق معرفی اولیه حساسیت بادام زمینی به رژیم های غذایی زنان باردار و نوزادان انجام شود. توصیه می شود به کودکانی که در معرض خطر هستند ، در مناطقی که مراقبت های پزشکی از اوایل ۴ ماهگی انجام می شود ، بادام زمینی داده شود. درمان اصلی برای آنافیلاکسی تزریق اپی نفرین است.

در ایالات متحده ، آلرژی بادام زمینی در ۰.۶٪ از جمعیت این کشور وجود دارد. در میان کودکان جهان غرب ، بین ۱.۵ تا ۳ درصد است و با گذشت زمان افزایش یافته است. یک نوع آلرژیک کشنده و ناشی از مواد غذایی است.

علائم و نشانه ها حساسیت به بادام زمینی:

بیشتر علائم آلرژی بادام زمینی مربوط به عملکرد ایمونوگلوبولین E (IgE) و سایر آنافیلوکسوکسین ها است که برای آزاد سازی هیستامین و سایر مواد واسطه از سلول ها به صورت (دفع زایی) عمل می کنند. علاوه بر تأثیرات دیگر ، هیستامین باعث گشاد شدن عروق در شریانی ها و انقباض برونشیول ها در ریه ها ، همچنین باعث برونکواسپاسم می شود. علائم همچنین می تواند شامل خارش خفیف ، کهیر ، آنژیوادم ، تورم صورت ، رینیت ، استفراغ ، اسهال ، درد حاد شکم ، تشدید اگزمای آتوپیک ، آسم و ایست قلبی باشد. ممکن است آنافیلاکسی رخ دهد.

بادام زمینی

همچنین شما جهت مشاهده ارقام نهال بادام می توانید در اینجا کلیک کنید .

چگونگی حساسیت به بادام زمینی

افرادی که حساسیت به بادام زمینی در آنها مورد تایید قرار گرفته است، ممکن است واکنش متقابل به درخت گردو ، سویا و سایر حبوبات مانند نخود فرنگی و عدس و لوپینوس داشته باشند. علت واکنش متقاطع ناشی از تشابه در ساختار پروتئین های ذخیره سازی بین منابع غذایی است. پروتئین های آلرژی زا توسط خانواده های پروتئینی گروه بندی می شوند: فنجان ها ، پرولامین ها ، پروفیل ها و …. بادام زمینی و سویا پروتئین هایی در خانواده های فنجان ، پرولامین و پروفیل دارند ، در حالی که عدس حاوی پروتئین های فنجان است. بررسی های کارآزمایی های بالینی انسانی گزارش می کند که ۶ تا ۴۰٪ از افرادی که به آلرژی بادام زمینی دچار هستند ، هنگام مواجهه حبوبات دیگر نیز ممکن است  علائم آلرژی را نشان دهند.

علت حساسیت به بادام زمینی

علت حساسیت به  بادام زمینی مشخص نیست و حداقل ۱۱ آلرژن بادام زمینی در بدن کشف شده است. آلرژی بادام زمینی در کودکان کشورهای توسعه نیافته نادر است.حتی این کشورها از محصولات بادام زمینی برای برای بهبود سوء تغذیه استفاده می کنند. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که شیوع نسبتاً کم حساسیت به بادام زمینی در کودکان در کشورهای توسعه نیافته در نتیجه قرار گرفتن در معرض منابع غذایی متنوع از جمله بادام زمینی در اوایل زندگی و افزایش توانایی ایمنی آنها است ، در حالی که انتخاب مواد غذایی توسط کودکان در کشورهای توسعه یافته محدودتر است و توانایی ایمنی آنها نسبت به حساسیت به بادام زمینی کمتر است.

سخن پایانی حساسیت به بادام:

بنابراین اگر دچار حساسیت به بادام زمینی دچار هستید همیشه باید مراقب باشید زیرا این نوع حساسیت ممکن است حوادث ناگواری را برای شما ایجاد کند.

همچنین شما جهت مشاهده قیمت نهال بادام می توانید در اینجا کلیک کنید .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران