خواص روغن هسته زردآلو برای پوست صورت

خواص روغن هسته زردآلو برای پوست صورت

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

پوستی شفاف با مصرف زردآلو:

خواص زردآلو برای پوست نیز از دیگر خواص امتیازات این میوه خوشمزه می باشد که شما می توانید با تهیه ماسک زردآلو به شادی و لطافت پوست خود کمک کنید. با ما همراه باشید تا آنچه لازم است در مورد خواص این میوه ی نهال زردالو در اختیار شما قرار دهیم.

بنابر آنچه متخصصان گفته اند مصرف زردآلو برای پوست به دلیل داشتن بتاکاروتن می تواند از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت کند. همانطور که اشاره شد زردآلو به دلیل خواص زیاد برای بیشتر بیماری ها و اختلالات بدن مفید می باشد و مصرف آن می تواند تاثیرات مثبتی در افراد داشته باشد.

امروزه به دلیل فرآورده هایی که از این میوه خوشمزه به دست آمده همه جوره امکان استفاده از این میوه برای سلامتی وجود دارد از روغن هسته زردآلو تا استفاده از اسانس آن در شامپو ها و تهیه انواع ماسک های مفید برای صورت از مزیت های این میوه می باشد که شما می توانید استفاده کنید.

  1. مصرف زردآلو باعث میشود تا سلول های مرده پوست سریعتر بازسازی شود.
  2. مصرف این میوه به جوان سازی و تقویت پوست صورت کمک می کند.
  3. خاصیت ضد التهابی که زردالو دارد باعث می شود آکنه و قرمزی پوست شما درمان شود.
  4. در گذشته با استفاده از زردآلو،خمیری برای درمان برخی جوش ها استفاده می کردند و روی پوست می گذاشتند.
  5. از آب برگه زردآلو در گذشته برای درمان آفتاب سوختگی و اگزما استفاده می کردند.
  6. البته این شیو امروزه نیز کاربرد دارد. شما می توانید از اسکراب(لایه بردار و پاک کننده پوست)زردآلو برای از بین بردن جوش های سرسیاه در صورت خود استفاده کنید.
  7. اسکراب به پاک کردن منافذ و پاکسازی کامل صورت شما کمک می کند و از آکنه جلوگیری می کند.

۷ خواص بی نظیر روغن زردآلو:

  • افرادی که پوست های حساسی دارند توجه داشته باشند که مصرف روغن هسته زردآلو می تواند یک گزینه بسیار مفید باشد.
  • این روغن به دلیل ماهیت ملایمی که دارد حتی در تولید محصولات کودک نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
  • روغن زردآلو در ماساژ بسیار مفید می باشد زیرا به تعادل سیستم های عصبی کمک می کند.
  • البته لازم است قبل از استفاده از این محصول حتما با پزشک متخصص مشورت داشته باشید زیرا ممکن است حساسیت داشته باشید.
  • جالب است بدانید مصرف روغن هسته زردآلو به دلیل داشتن خاصیت آبرسانی مانند یک مرطوب کننده کاملا طبیعی برای پوست شما عمل می کند.
  • این روغن به راحتی جذب پوست می شود و هیچگونه چربی اضافی روی پوست شما ایجاد نمی کند.
  • مصرف این محصول برای پوست های چرب و آکنه دار نیز مناسب می باشد. حتی می توانید مقداری از این محصول را به کرم مرطوب کننده خود اضافه کنید.

افرادی که مصرف زردآلو در تابستان و دیگر فرآورده های آن را در سبد رژیم غذایی خود قرار می دهند بعد از گذشت مدت زمانی تاثیر مثبت آن را خواهند دید زیرا مصرف منظم این میوه به انعطاف پذیری پوست کمک می کند و این عمل از پیری زودرس پوست شما جلوگیری می کند.

در واقع ویتامین E موجود در زردآلو باعث پایداری پوست شما در برابر پیری می شود. و باعث سفت شدن و سرحال شدن آن می شود. به همین منظور توصیه می شود از ماسک زردآلو(به صورت خمیری) برای صورت خود استفاده کنید تا پوستی شاداب داشته باشید.

زردآلو به دلیل داشتن اسید اولئیک و ویتامین A از آسیب های پوستی شما نیز جلوگیری می کند. و همانطور که اشاره شد خواص ضد التهابی آن برای بیماری های پوستی مانند خشکی پوست و اگزما گزینه مناسبی می باشد. البته خواص این میوه خوشمزه علاوه بر پوست برای مو نیز مفید می باشد و به شما در داشتن موهایی شاداب و سالم کمک می کند.

همچنین در سایت beautyglimpse میتوانید اطلاعات خوبی به زبان انگلیسی در این زمینه مطالعه نمایید .

دیگر خواص زردآلو برای بدن

زردآلو از میوه های محبوب،مقوی و خوشمزه فصل تابستان می باشد. این میوه خوشمزه طبع سرد و تر دارد و در کشور های آسیایی رشد می کند. زادگاه اصلی این میوه را ارمنستان،مصر و ایران می دانند ایران از کشور های تولید کننده این میوه خوشمزه در جهان می باشد.

زردآلو مصرف خوراکی دارد و در صنایع غذایی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و فرآورده های متنوعی از این محصول به دست می آوردند. جالب است بدانید حتی مغز این محصول نیز جنبه درمانی دارد و از آن روغن تهیه می کنند و در طب سنتی مورد استفاده قرار می دهند.

برای زردآلو خواص متعددی بیان شده است  همانطور که اشاره شد این میوه منحصر فصل تابستان می باشد اما می توان از فرآورده های آن در دیگر فصل ها استفاده کرد. این میوه منبع غنی از ویتامین ها می باشد. همچنین پتاسیم،مس،منگنز،منیزیم و فسفر در این میوه خوشمزه یافت می شود. فیبر موجود رد این میوه به سلامت بدن کمک می کند.

مصرف برخی میوه ها را همیشه برای درخشش پوست صورت توصیه می کنند میوه خوش طعم زردآلو نیز یکی از همین میوه هایی است که برای پوست بسیار مناسب است و مصرف آن به سلامت پوست کمک می کند. البته لازم به ذکر است که باید در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کرد زیرا زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. حتی برخی افراد که حساسیت های زمینه ای دارند نباید مصرف کنند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران