برسی خواص گردو با عسل ناشتا تا شامگاه + (برسی طبع)

برسی خواص گردو با عسل ناشتا تا شامگاه + (برسی طبع)

۱۴۰۲-۰۸-۱۱

خواص گردو با عسل چیست:

میوه گردو به همراه عسل، یکی از با خاصیت ترین خوراکی هایی است که از گذشته تا به امروز، خوردن آن توصیه می شود. این ترکیب، خواص شگفت انگیزی دارد که موجب شده تا کارشناسان حوزه پزشکی و سلامت پوست و مو، افراد را به خوردن آن تشویق کنند. در این مطلب به بررسی خواص گردو با عسل؛ پرداخته و خواص دارویی و تغذیه آن را تحلیل خواهیم کرد.

خواص تغذیه ای گردو با عسل:

عسل، محصول فعالیت زنبورهای عسل و عصاره شهد گیاهان و گل های مختلف است. به همین سبب هم عناصر متعددی در ترکیب خود دارد. از مواد موجود در ترکیب این محصول می توان به انواع قند شامل ۳۸% فروکتوز، ۳ درصد ساکارز، ۲.۳ درصد انواع پروتئین، ۳۱ درصد گلوکز و ۵% دکسترین، انواع مواد معدنی، مقادیری ویتامین، آنزیم ها، عناصری نظیر کلر، آهن، فسفر، سیلیس، روی و … و رطوبت اشاره کرد. مصرف عسل طبیعی می تواند نیازهای بدن شما را تا حدودی تأمین کرده و به حفظ انرژی و تقویت قوای جسمی تان کمک کند.

از طرف دیگر ترکیب گردو و عسل، میوه نهال گردو قرار دارد. این محصول را همه می شناسند و از آن به عنوان یک میوه مغذی یاد می کنند. در ساختمان این میوه، عناصر متعددی اعم از مس، تریپتوفان، منگنز و امگا ۳ اشاره کرد. با مصرف گردو می توان عملکرد اعضای بدن مانند قلب را تقویت نموده و به رفع کلسترل مضر بدن کمک کرد.

خواص عسل و گردو در درمان:

در بررسی خواص گردو با عسل باید به این نکته اشاره کنیم که ترکیبات موجود در این دو ماده سبب شده تا در طب نوین و طب سنتی از آن استفاده شود. متخصصان حوزه سلامت با بررسی هایی که بر روی گردو و عسل طبیعی انجام داده اند متوجه شده اند که ترکیب گردو با عسل، دارای خواص فوق العاده ای است. از این رو پزشکان در بسیاری از بیماری ها به افراد بیمار توصیه می کنند این ترکیب را مصرف کنند. در ادامه با خواص درمانی عسل با گردو، بیشتر آشنا می شویم.

درمان کم خونی با مصرف مداوم گردو و عسل:

یکی از بیماری های که امروزه شاهد بالا رفتن میزان آن در جوامع هستیم، کم خونی یا آنمی است. برای درمان این بیماری می توانید از ترکیب گردو و عسل استفاده کنید. آهن موجود در این ترکیب به فرایند گلبول سازی در خون کمک کرده و به این ترتیب مشکلات ناشی از کمبود هموگلوبین و گلبول قرمز، رفع می شود. برای درمان کم خونی باید از گردوی خشک و عسل را با نسبت مساوی با هم ترکیب کرده و به آن آبلیمو بیافزایید.

استفاده از عسل و گردوم یبوست را درمان می کند:

در تشریح خواص گردو با عسل می توان به خواص ضد یبوست آن اشاره کرد. از آن جایی که گردو دارای خاصیت ملینی است، مصرف آن با عسل می تواند به حرکت منظم روده ها کمک کرده و در نتیجه آن، یبوست فرد درمان گردد.

خاصیت عسل با گردو

درمان کم خوابی با مصرف ترکیب گردو و عسل:

اگر فرد دچار کمبود ملاتونین شود، سیکل خواب وی با اختلال مواجه شده و ممکن است به کم خوابی مبتلا شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند تا افرادی که کم خوابی دارند مصرف عسل و میوه گردو را فراموش نکنند. گردو به طور طبیعی دارای تریپتوفان و ملاتونین است. عسل نیز به دلیل شیرین بودن، به تولید انسولین بدن و در نتیجه آن به ترشح سروتونین کمک خواهد کرد. سروتونین تولید شده باعث ایجاد ملاتونین می شود. از این رو با مصرف عسل و گردو می توانید کم خوابی خود را درمان کنید.

درمان زخم معده را به خواص معجون عسل و گردو بسپارید:

مواد معدنی موجود در گردو و عسل طبیعی باعث می شود تا افرادی که زخم معده دارند، درد کمتری را حس کنند. این مواد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی نیز هستند و به از بین رفتن عفونت ها و باکتری ها کمک می کنند. به همین سبب هم درمان زخم معده را سرعت می بخشند.

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان عسل با گردو بخورید:

یکی از خواص گردو با عسل، ضد سرطانی بودن آن است. گردو سرشار از آنزیم امگا ۳ بوده و عسل نیز دارای ترکیبات فنولی است. این عناصر و ترکیبات باعث می شوند تا رشد تومورهای سرطانی در بدن متوقف شود.

کاهش کلسترول با مصرف اصولی گردو و عسل:

گردو، میوه ای است که درصد کلسترول آن صفر می باشد. عسل نیز دارای آنتی اکسیدان است. زمانی که این دو را با هم ترکیب کرده و مصرف نمایید، می توانید سطح کلسترول بدن خود را کاهش دهید.

از دیگر خواص درمانی گردو و عسل می توان به درمان فشار خون و پیشگیری از ورم پروستات، اشاره کرد.

خاصیت گردو با عسل:

بر اساس توصیه متخصصان، گردو با عسل برای تقویت قوای جسمی و روحی افراد نیز تأثیر مثبتی دارد. شما می توانید این دو ماده را با هم ترکیب کرده و به حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ایجاد اختلال در اعصاب خود کمک کنید. برای این که طعم ترکیب حاصله را خوشایندتر کنید پیشنهاد می کنیم از عسل چند گل استفاده نمایید.

مخلوط عسل با گردو سیستم ایمنی بدن تقویت می کند:

میوه درخت گردو به همراه عسل می تواند سیستم ایمنی بدن شما را به طرز شگفت آوری تقویت کند. این مواد به دلیل این که سرشار از آنتی اکسیدان هستند قابلیت ضد باکتریایی داشته و بدن را در برابر انواع میکروب ها و بیماری ها مقاوم می کنند.

با مصرف گردو و عسل حافظه خود را تقویت کنید

از دیگر خواص گردو با عسل، کمک به بهبود راندمان و تقویت ذهن افراد است. افرادی دچار آلزایمر می شوند که عملکرد سلول های مغزی آنها مختل شده باشد. گردو به دلیل داشتن مقادیر زیاد امگا ۳ و دیگر مواد معدنی نظیر منگنز، باعث بهبود حافظه می شود. عسل نیز با داشتن عناصری نظیر روی و کمک به جذب کلسیم در مغز، از بروز آلزایمر جلوگیری می نماید.

تقویت تمایلات جنسی با ترکیب گردو و عسل

گردو و عسل باعث می شوند تا بدن، حجم عظیمی از انرژی را دریافت کند. گردو، منبع بزرگی از استروژن است. در ضمن ترکیب این میوه با عسل، موجب می شود تا سطح تستوسترون در آقایان بالا رفته و میزان برانگیختگی جنسی آنها افزایش پیدا کند.

تقویت وضعیت استخوان ها، پوست و مو

گردو و عسل به دلیل این که منبع خوبی از عناصری چون امگا ۳، منگنز، روی و سیلیس هستند، برای بهبود وضعیت استخوان ها، مو و پوست، مؤثر می باشند.

کلام آخر خاصیت عسل و گردو

عسل و گردو دو ماده ی غذایی شناخته شه هستند که ارزش غذایی بالایی دارند. مطمئنا ترکیب این دو ماده با یکدیگر می تواند معجزه کند. از خواص این ترکیب طلایی همانطور که گفته شد می توان به پیشگیری از ابتلا به سرطان، بهبود وضعیت استخوانی، تقویت حافظه و تقویت سیست ایمنی اشاره کرد. با این وجود این ترکیب پر فایده می تواند در صورت مصرف بیش از حد مضر باشد بنابراین مراقب باشید بیش از حد از این ترکیب استفاده نکنید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران