بادام

فواید بی نظیر بادام برای افزایش ورزن

آیا بادام چاق می کند ؟

بادام یک نوع دانه و یا میوه بسیار سالم است ، زیرا آنها پر از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. در حقیقت ، این نوع دانه به طیف گسترده ای از مزایای سلامتی ، از جمله محافظت در برابر بیماری های قلبی و دیابت مرتبط است. با این حال ، بادام همچنین چربی و کالری بالایی دارند و باعث می شود بسیاری از افرادی که این نوع دانه را مصرف می کنند چاق شوند ، اگر به شکل درستی مصرف شود و در رژیم روزانه به شکل مستمر استفاده شود به مرور وزن را زیاد می کند.

همچنین شما جهت مشاهده و خرید نهال بادام می توانید در اینجا کلیک کنید .

در این مقاله شواهد به دست آمده برای تعیین اینکه آیا این نوع آجیل کاهش وزن دارند یا چاق کننده هستند ارائه می شود.

  • بادام ها از نظر چربی و کالری زیاد هستند
  • بادام کالری بالایی دارد.

این امر به این دلیل است که بخش اعظمی از آن را چربی فرا گرفته است ، که منبع انرژی متمرکز است. یک گرم چربی حاوی 9 کالری است ، در حالی که یک گرم کربوهیدرات یا پروتئین فقط حاوی 4 کالری است.

بادام حاوی چربی اشباع نشده است. این نوع چربی برای محافظت در برابر بسیاری از بیماری های مختلف ، مانند بیماری های قلبی همراه است.

بادام

همچنین شما جهت مشاهده ارقام نهال بادام می توانید در اینجا کلیک کنید .

کالری و چربی موجود در هر وعده (28 گرم) برخی از آجیل های خوراکی معمولی مخصوصا بادام در زیر نشان داده شده است:

  • گردو: دارای صد و هشتاد و سه کالری بوده دارای هجده گرم چربی در درون خود است
  • آجیل برزیل: دارای صد و هشتاد و چهار کالری و نوزده گرم چربی است
  • بادام: دارای صد و شصت و یک کالری و دارای چهارده گرم چربی
  • پسته: دارای صد و پنجاه و شش کالری و دارای دوازده گرم چربی
  • بادام زمینی:دارای صد و پنجاه و پنج کالری ودارای دوازده گرم چربی

از آنجا که از نظر چربی و کالری دارای مقادیر زیادی هستند ، تعدادی از افراد فکر می کنند که اگر بادام مصرف کنند و به رژیم غذایی آنها این نوع دانه اضافه شود منجر به افزایش وزن می شود. البته اگر به شکل مستمر استفاده شوند می توانند باعث چاقی شوند ولی این موضوع برعکس نیز هست اگر تعداد دانه ها مشخص باشد ممکن است باعث کاهش وزن شود.

بادام

همچنین شما جهت مشاهده قیمت نهال بادام می توانید در اینجا کلیک کنید .

به طور منظم خوردن بادام با افزایش وزن ارتباط ندارد

چندین مطالعه مشاهده ای نشان داده اند که خوردن مرتب بادام با افزایش وزن همراه نیست و حتی می تواند از بروز آن جلوگیری کند.

به عنوان مثال ، در یک مطالعه رژیمهای غذایی 8،865 مرد و زن بالای 28 ماه بررسی شده است.

مشخص شد كسانی كه هفته ای دو یا چند قسمت بادام را می خورند ، در مقایسه با كسانی كه هرگز یا به ندرت آنها را نخورده اند ، خطر ابتلا به افزایش وزن تا 31٪ كمتر داشتند.

همچنین ، یک بررسی از 36 مطالعه نشان داد که مصرف مرتب بادام با افزایش وزن ، شاخص توده بدنی (BMI) یا اندازه دور کمر مرتبط نیست.

در بررسی هایی که به صورت کنترل شده انجام شده است و شرکت کنندگان باید رژیم بسیار سختی را گرفته و ان را حفظ کنند ، افزودن برخی از انواع متنوع آجیل باعث نمی شوند که وزن بدن تغییر کند. برخی از تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف بادام باعث افزایش وزن شده با اینکه این اضافه وزن آنقدر زیاد نیست.

همچنین برای خواندن بیشتر در اینجا کلیک کنید : ویکی پدیا

خوردن بادام هم چنین ممکن است باعث کاهش وزن شود

بسیاری از مطالعات به صورت مشاهده ای و در ابعاد بزرگی نشان داده اند که مصرف مکرر بادام ممکن است  وزن را کاهش دهد. هنوز مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد ، اما ممکن است تا حدودی به دلیل انتخاب سالم تر شیوه زندگی کسانی که هر نوع آجیلی را می خورند این اتفاق رخ می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سه =