روش کاشت هسته شلیل در گلدان

روش کاشت هسته شلیل در گلدان

۱۴۰۲-۰۸-۰۳

کاشت درخت شلیل از هسته :

در این مقاله بیشتر به کاشت درخت شلیل و شرایط مورد نیاز آن می پردازیم در صورتی که حتی هسته ان را اگر در باغچه خود کاشته اید. درخت شلیل حتی اگر به شکا هسته ای کاشته شود وقتی رشد می کند میوه ان بدون کرک است.

در صورت داشتن شرایط مناسب رشد ، در بیشتر آب و هوای ایران نیز عملکرد خوبی برای رشد دارد. درخت شلیل برای جلوگیری از فرورفتگی برگ و پوسیدگی و قهوه ای شدن به خاکهای بسیار خوب زهکشی شده ، باروری فراوان ازت ، آب زیادی در تابستان ،  اسپری های کنترل آفات احتیاج دارد این موضوع حتی در صورتی است که درخت شلیل از طریق هسته کاشته شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نهال شلیل ، روی عبارت خرید نهال شلیل کلیک کنید.

تحولات گوناگون جدید در این نوع درخت شلیل ، این میوه را به عنوان درختی برای حیاط خلوت و استفاده تجاری از آن ، تا حد زیادی بهبود بخشیده است. درختان می توانند سال دوم به بار بنشینند. شلیل (مانند هلو) خود بارور است و نیازی به درخت گرده افشان ندارند. فاصله درختان باید بین ۸ تا ۱۲ فوت فاصله داشته باشد.

تقویم عملیات باغبانی برای حیاط خلوت

فصل زمستان و درخت شلیل

  • فصل خفته زمستان باید دمای هوا برای این درخت مناسب باشد
  • برای کنترل خشکی و شکستگی درختان را با روغن اسپری کنید.
  • می توانید این نوع درخت شلیل را هرس کنید .

فصل بهار و رشد درخت شلیل

  • برای جلوگیری از پوسیدگی قهوه ای ، که بسته به آب و هوا ، ممکن است به ۱-۳ اسپری نیاز داشته باشد ، از قارچ کش در طول شکوفه استفاده کنید. دوره بارانی نیاز به اسپری بیشتری دارد.
  • درختان جوان را به طور ماهانه با کود نیتروژن بالا از اول آوریل بارور کنید. از ۱ ۰.۵ ۰.۵ لیتر اوره یا ۲۵ عدد کود برای درخت استفاده کنید. درختان بالغ به ۵۰ درصد بیشتر کود احتیاج دارند. اگر کود آبیاری شده است ، از ۱ اونس تجاوز نکنید.
  • جلوگیری از نازک شدن میوه، نازک شدن باعث کاهش وزن میوه و جلوگیری از آن باعث افزایش اندازه ، جلوگیری از شکستگی اندام می شود .
درخت شلیل
درخت شلیل

فصل رشد تابستان برای درخت شلیل

  • ماهانه درختان جوان را بارور کنید. از اوره ۵ اوره یا کود استفاده کنید. درختان بالغ به ۵۰ درصد بیشتر احتیاج دارند. اگر کود آبیاری شود ، از ۱ اونس تجاوز نکنید.
  • هر ۳ هفته یکبار آبیاری قطره ای یا آبپاش را برای درخت شلیل بکار ببرید
  • یک منطقه عاری از علفهای هرز را در اطراف پایه درخت شلیل در فاصله ۳ فوت از تنه با عمق ۳–۴ اینچ بسیازید تا درخت شلیل بهتر رشد کند.

فصل پاییز و درخت شلیل

قبل از اولین باران شدید ، قارچ ها را در ماه نوامبر اسپری کنید.

درست بعد از برداشت محصول بارور و آبیاری کنید.

در هنگام ریزش برگ ، برگها را از بین ببرید یا کمپوست کنید تا از شیوع انگشت سیب جلوگیری کنید.

مراحل کاشت درخت شلیل

قبل از کاشت: ریشه های درخت را در یک وان یا یک سطل زباله بزرگ آب به مدت یک یا دو ساعت خیس کنید تا ریشه های آن در حین حفاری خشک نشود. بیش از شش ساعت خیس نکنید. هنگام کاشت ریشه ها را در معرض انجماد دما قرار ندهید.

سوراخ را به اندازه کافی عمیق و گسترده کنید تا ریشه فضای زیادی داشته باشد. (قسمت زیرین خاک را در یک جداگانه نگه دارید تا بتوانید آن را در پایین سوراخ قرار دهید ، جایی که بهترین کار را خواهد کرد.)

منبع خارجی

ریشه ها در خاک بهتر رشد می کنند ، بنابراین مقداری کود با خاک مخلوط کنید. همچنین می توانید کود حیوانی ، کمپوست (حداکثر غلظت ۱/۳) استفاده کنید.

سوراخ را پر کنید و ابتدا خاک سطحی آن را برگردانید. و کنار ریشه خاک را پخش کنید.

یک لبه خاک در اطراف سوراخ کاشت از سطح زمین ایجاد کنید. این اجازه می دهد تا آب بایستد و داخل آن خیس شود. (در پاییز ، خاک را به طور مساوی در اطراف درخت پخش کنید تا از آسیب دیدن یخ زدگی آب در اطراف گیاه جلوگیری شود.)

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران