مقدار مصرف کود مرغی برای هر درخت گردو

مقدار مصرف کود مرغی برای هر درخت گردو

۱۴۰۲-۰۸-۱۱

کود مرغ برای درخت گردو:

کود های مرغی بسیار پیش می آید که به صورت خشک و گلوله ای توسط مراکز فروش کود در دسترس است و کود غیر شیمیایی خوبی است. فرم های خشک ، گلوله ای و پودر شده از بستر مرغ های خانگی تازه متمایز هستند که بهتر است در توده کمپوست استفاده شود. با مقاله ی کود مرغ برای درخت گردو ؛ همراه باشید.

چرا از کود مرغی استفاده کنیم؟

به نقل از ویکی پدیا ، محصولات کود مرغ یکی از رایج ترین کودهای غیر شیمیایی در بازار است. کود مرغ منبع مفیدی از نیتروژن ، ماده مغذی اصلی مورد نیاز گیاهان برای رشد برگ سبز است. همچنین حاوی مقادیر کمتری از سایر مواد مغذی مهم است.

با این حال ، کود مرغی برای درختان گرذو ؛ در مقایسه با کودهای مصنوعی جهت کاشت گردو ، همانطور که در زیر نشان داده شده ، از نظر مواد مغذی کم تر است و انتشار مواد مغذی آن کندتر است ، آنها تا گرم شدن خاک در اواخر بهار و تابستان و حتی اگر در اواخر زمستان یا اوایل بهار استفاده می شوند.

به نقل از ویکی پدیا ، تجزیه و تحلیل معمول کود مرغ خشک و پلت شده: 

  1. N ** (نیتروژن) ۴٪
  2. P ** (فسفر) ۲٪
  3. K ** (پتاسیم) ۱٪
  4. تجزیه و تحلیل معمول کود:
  5. N ** (نیتروژن) ۷٪
  6. P ** (فسفر) ۷٪
  7. K ** (پتاسیم) ۷٪

N به عنوان نیتروژن آمونیاک ، P به عنوان پنتا اکسید فسفر ، K به عنوان اکسید پتاسیم .

* محتوای واقعی مواد مغذی بسیار متغیر است.

چه موقع از کود مرغ برای درخت گردو استفاده شود:

کود تازه حاصل از فعالیت طیور تجاری به ندرت در دسترس باغبانان خانگی است ، زیرا حمل و استفاده از آن ناخوشایند است. اگر می توانید به منبعی دسترسی پیدا کنید ، می توان از آن برای محصولاتی که به مقدار زیادی نیتروژن نیاز دارند ، مانند انگور سیاه ، سبزیجات و درختان آلو و درخت یا نهال گردو استفاده کرد. همچنین می توان آن را روی توده کمپوست قرار داد و به هر ۱۵ سانتی متر (۶ اینچ) ماده دیگر یک لایه ۵ سانتی متری (۲ اینچ) اضافه کرد.

کود مرغی تازه برای درخت گردو ؛ و کمپوست ممکن است حاوی باکتری های مضر برای انسان باشد. از تنفس گرد و غبار این محصولات خودداری کنید ، هنگام دست زدن به آنها دستکش بپوشید و از خوردن و سیگار کشیدن در هنگام کار با آنها خودداری کنید. اگر در منطقه آسیب دیده هستید، استفاده از کود مرغ در طی شیوع آنفلوانزای مرغی تأیید شده یا مشکوک خودداری کنید.

تاثیر کو مرغی برای نهال گردو

کود مرغ برای درخت گردو:

در مورد کودهی درخت گردو و سبزیجات کود مرغ را در نظر بگیرید! ما این پیشنهاد را به شما برای کود دهی خواهیم داد. باغبانان با فواید کمپوست کود مرغ کاملا آشنا هستند که محتوای نیتروژن ، پتاسیم و فسفر آن را به بهترین نوع استفاده کود – نسبت به اسب یا گاو – تبدیل کرده است.

یک خاک عالی برای رشد درخت گردو شما تولید می کند ، در نتیجه درخت ها می توانند بزرگتر و سالم تر شوند. کود مرغ مواد آلی را  به درخت اضافه می کند ، و باعث افزایش ظرفیت نگهداری آب و مقدار مناسب زیست محیطی در خاک می شود. این را نیز باید بدانید که به آن اغلب “طلای سیاه” می گویند.

قبل از شروع کود دهی باید مواردی را درباره نوع کود مرغ برای درخت گردو؛ بدانید و آگاهی های لازم را کسب کنید. مثلا از آنجا که نیتروژن آن بسیار زیاد است ، در صورت عدم کمپوست مناسب برای درخت ممکن است خطرناک است. در صورت استفاده خام ، می تواند گیاهان شما را بسوزاند و از بین ببرد. کمپوست کردن نیتروژن را ذوب کرده و کود را برای باغ مناسب می کند.

نحوه استفاده از کود مرغ برای درخت گردو:

اگر جوجه های خود را دارید ، می توانید از آنها استفاده کنید –  اگر جوجه ندارید ، می توانید کشاورزی را پیدا کنید که خوشحال شود مدفوع مرغ استفاده شده را به شما بدهد. کود به طور معمول شامل تراش ، خاک اره، برگ های خشک یا کاه برای تهیه یک بالشتک خشک برای مرغ ها و کنترل بو و آفات است.

این مواد کربنی را می توان با کود (نیتروژن) جمع آوری کرد و به سطل آشغال کمپوست ریخت که باید در مکانی آفتابی قرار گیرد. سپس باید اطمینان حاصل کنید که نسبت کربن (مدفوع) به نیتروژن (کود) مناسب دارید. برای اینکه این کار را بهتر انجام دهید، نسبت کمپوستها از قانون کلی ۱ قسمت قهوه ای تا ۲ قسمت سبز پیروی می کنند. اگر می خواهید درست کنید برگ ، برگ چمن و خاک اضافه کنید ، سپس آن را کاملاً آبیاری کرده و با بیل مواد را به خوبی مخلوط کنید.

کود دهی مناسب درختان گردو:

کود دهی مرغ به طور مناسب کمپوست سازی به طور متوسط ​​بسته به شرایط کمپوست شدن آن ، ۶-۹ ماه طول می کشد. اگر مطمئن نیستید که چقدر کمپوست شده است ، می توانید برای استفاده تا ۱۲ ماه صبر کنید. پس از آماده شدن ، کود مرغ برای درخت گردو را به راحتی روی باغ پهن کرده و کمپوست را با بیل یا بیلچه درون خاک قرار دهید.

برخی موارد دیگر که باید در مورد استفاده از کود مرغ در باغ گردو خود به خاطر بسپارید این است که کودهای حیوانی تازه گاهی حاوی سالمونلا ، E. Coli یا انگل هستند. هنگام دست زدن به کود دامی حتما از دستکش استفاده کنید.

این عوامل بیماری زا جذب گیاه نمی شوند اما می توانند در خاکی که به سطح ریشه ها یا برگها و میوه های کم رشد می چسبد وجود داشته باشند. درخت گردو خود را کاملاً مورد بررسی قرار دهید تا بیشتر عوامل بیماری زا از بین برود و برای جلوگیری بیشتر از بیماری ، آنها را کاملاً مورد مراقبت قرار دهید که باعث از بین رفتن عوامل بیماری زا شود.

آگاهی درباره نحوه مصرف گردو:

افرادی که مستعد ابتلا به بیماری های ناشی از غذا هستند (مانند زنان باردار ، کودکان بسیار خردسال و افرادی که از نظر سلامتی شدید) باید از خوردن گردو در باغات دوری کنند. اگر از کودهای تازه در باغ استفاده نشود این خیلی مهم است اما اگر کود را به درستی کمپوست نکرده اید ، خطر به حداقل می رسد ، بنابراین هرچه کود طولانی تر استفاده شود قطعا برای درخت گردو نیز مناسب تر است.

منابع :

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D9%88%D8%AF

http://asr.urmia.ac.ir/article_20253_6d70ec55508ac3350483558ff315ccdc.pdf

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران