درخت گردو اصلاح شده چیست؟ (نکات خرید نهال گردو اصلاح شده)

درخت گردو اصلاح شده چیست؟ (نکات خرید نهال گردو اصلاح شده)

۱۴۰۲-۰۸-۱۱

خرید نهال گردو اصلاح شده:

نهال های گردو از آن جایی که بسیار پر فروش هستند و در دنیای امروزه نقش مهمی در زندگی روزمره ی ایرانیان دارند، در نتیجه آگاهی پیدا کردن از انواع نهال گردو اصلاح شده ؛ به کشاورزان و باغداران کمک می کند که برای پرورش آن ها بهترین گونه را خریداری کنند. گردو دارای مواد مغذی بسیار مفیدی می باشد که برای سلامتی تمام گروه های سنی پیشنهاد می شود.

این گردوهای اصلاح شده در تمام خصوصیاتشان با سایرین متفاوت هستند. پس نیاز است که خریداران به خوبی با این نهال گردو؛ آشنا شوند.

نهال گردو اصلاح شده؛ به یک گونه ی مقاومی تبدیل شده است و دیگر تمام ویژگی های آن اصلاح و تمام معایب آن جبران گردیده است. گردو های اصلاح شده؛ نسبت به سایر ارقام معمولی نهال گردو، از تقاضای بیشتری برخوردار است و در دنیای نوین کشاورزی هم تاکید می شود که برای اهداف میان مدت از کاشت نهال اصلاح شده، شروع کنید. در این مقاله قصد داریم تمام ویژگی ها و خصوصیات درخت گردو اصلاح شده؛ را توضیح دهیم و به معرفی ۵ مورد از پر فروش ترین آن ها بپردازیم.

با پیوند نهال گردو چه تغییری در گردوها ایجاد می شود :

در نهال گردو اصلاح شده؛ تمامی ویژگی های ظاهری مانند ( روشن شدن مغز گردوها، افزایش باردهی بر روی شاخه ها، مقاومت در برابر سرما و گرما، افزایش درصد چربی، درشت شدن گردوها، سهولت جدا شدن از پوست و … ) تقویت می شود و تغییر می کند.

این افزایش در گردوهای اصلاح شده؛ به قدری مهم و مطلوب است که تمام باغداران سراسر دنیا را به خود جلب می کند. باتوجه به دلایل گفته شده تقاضا به همین نسبت در نهال گردو اصلاح شده؛ سالانه افزایش می یابد. به طور مثال در گردوهای معمولی، مغز گردوها می توانند به هر علتی روشن نشوند، یا باردهی بر روی شاخه ها را تنها با اضافه کردن کودهای شیمیایی و حیوانی مقدار کمی می شود افزایش داد.

در خصوص مقاومت نهال گردو معمولی هم نمی توانیم انتظار زیادی از آن ها داشته باشیم چرا که با تغییر فصل؛ ممکن است نتوانند از پس باد و طوفان و یخ زدگی ها بر بیایند پس در این میان آسیب پذیر تر می شوند.

  • گردوهای معمولی را نمی توان تضمین کرد که حتما درشت و گرد خواهند شد؛ حتی در زمان باردهی و برداشت محصولات هم ممکن است با مشکلات دیگری درگیر شوند.
  • درصد چربی در انواع گردوها همان طور که می دانید، متفاوت است و همین علت می تواند باعث افت سود دهی شما شود.
  • زمانی که نهال گردو پیوند خورده و به یک گونه ی جدید و اصلاح شده ای رسیده باشد، تمام ویژگی هایی که به آن ها اشاره کردیم به بهترین فرم و شکل خود در می آیند.

نهال گردو اصلاح شده به چه معناست ؟

برای درخت گردو اصلاح شده، باتوجه به تغییراتی که بر روی آن ها انجام می شود، درواقع اصلاحاتی بر روی ویژگی های آن انجام شده، حال به یک نهال گردو اصلاح شده ای؛ رسیده ایم که قابلیت این را دارد که میزان باردهی اش متفاوت تر از قبل شود.

در واقع این نهال ؛ به این معنی است که دوره ی پیوند خوردن را پشت سر گذاشته است و این پیوند خوردن با یک نهال گردو پیوندی در زمان مناسب انجام می شود. انواع نهال های گردو، قابل پیوند زدن هستند و می توانند سایر ویژگی های منفی نهال گردو را اصلاح کنند.

شما می توانید برای تغییرات مثبت و جدید باغ گردو؛ از خرید نهال گردو اصلاح شده شروع کنید. اگر احساس می کنید که نهال های گردو در باغ شما قابل پیوند زدن هستند و همچنان باردهی خوبی دارند، بهتر است که عملیات پیوند زدن نهال گردو را زیر نظر یک فرد متخصص انجام دهید. به دلیل این که پیوند زدن نهال ها یک سری شرایط و اصول خاصی دارند که اگر به درستی انجام نشوند، به یک عامل تقویت کننده تبدیل نخواهند شد.

خصوصیات درخت گردو اصلاح شده :

در این گونه نهال های گردو اصلاح شده؛ به کیفیت بهتری در محصولات خواهید رسید. به طور کلی زمانی که خرید نهال گردو اصلاح شده؛ را انجام می دهید به گونه تجاری گردو دست یافته اید و همین موضوع می تواند شما را در راستای سود دهی بیشتر همراهی کند. یکی از بهترین خصوصیات نهال اصلاح شده؛ این است که  در برابر شرایط محیطی پایدار است و همین عامل می تواند به خریدارانی که در شهرهای سردسیری سکونت دارند، کمک کننده باشد که نگران سلامت نهال های گردو اصلاح شده، مانند سایر گونه های معمولی نباشند.

معرفی ۵  نوع نهال گردو اصلاح شده :

از بین انواع نهال های گردو اصلاح شده؛ می خواهیم ۵ مورد از بهترین های آن ها را معرفی کنیم. به دلیل این که تنوع و تعداد در درخت گردو اصلاح شده؛ زیاد است و همگی آن ها برای کاشت و پرورش هم پیشنهاد می شوند، در نتیجه به مرور لازم است که با انواع آن ها آشنا شوید.

  1. نهال گردو اصلاح شده پکان : گردوهای پکان مناسب پرورش در مناطق گرمسیری می باشند و در آن جا باردهی خوبی دارند.
  2. نهال گردو  اسرائیلی : گردوهای اسرائیلی مناسب پرورش در مناطق سردسیری می باشند و چون اصلاح شده هستند از گردوهای درشت تری نسبت به گردوهای معمولی اسرائیلی؛ برخوردار هستند.
  3. درخت گردو تو سرخ : گردوهای تو سرخ با رنگ جذابی که دارند مناسب پرورش در مناطق سردسیری می باشند و در همان شرایط از مقاومت بالایی در برابر بیماری ها برخوردارند.
  4. نهال گردو اصلاح شده چندلر : گردوهای چندلر مناسب پرورش در مناطق سردسیری کشور هستند و چون جزو ارقام اصلاح شده هستند درصد چربی بیشتری دارند.
  5. نهال گردو تویسرکان : گردوهای تویسرکان مناسب پرورش در نقاط سردسیر هستند مانند شهر همدان که زادگاه اصلی آن ها می باشد، اما چون به فرم اصلاح شده رسیده اند در برابر سرماهای زمستانی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند.

قیمت نهال گردو اصلاح شده :

از آن جای که نهال های گردو اصلاح شده؛ دارای خصوصیات جدیدی هستند که برای اهداف تجاری باغداران بسیار کارآمد است، در نتیجه از قیمت بیشتری نسبت به سایر ارقام معمولی نهال گردو برخوردار می باشند. از لحاظ قیمت نهال گردو؛ شاید گران تر باشد اما ارزشی که به باغ گردو و محصولات شما می دهد، بسیار با اهمیت است چرا که کیفیت و کمیت و حجم فروش را همگی در کنار یکدیگر خواهید داشت. پس باتوجه به این خصوصیات قیمت نهال گردو اصلاح شده؛ را می توانید توجیه کنید چرا که رشد اقتصادی بالای آن دلیل مستحکمی برای این افزایش قیمت می باشد.

پیوند زدن نهال گردو :

نحوه ی پیوند زدن در درخت گردو اصلاح شده؛ را می توانید به روش های مختلفی انجام دهید، به طور مثال در نهال گردو چندلر؛ پیوندک ها را می توانید آماده کنید و سپس با روش هایی که بر روی تنه ی گیاه ایجاد می کنید، اقدام به جای گیری پیوندک کنید و این عمل باید به نحوی انجام شود که هر دوی آن ها بتوانند در کنار هم به اصطلاح جوش بخورند تا پیوند خوبی را شاهد باشید. برای انجام پیوند زنی بهتر است که روی سطح نهال گردو را به طور کامل تمیز و صاف کنید به صورتی که هیچ شیار اضافی بر روی آن باقی نمانده باشد. اگر بخواهید باغ خود را بیمه ی ۱۰۰ ساله کنید؛ بهتر است که ابتدا از قیمت نهال گردو اصلاح شده؛ مطلع شوید و سپس خرید خود را انجام دهید.

۲ نکته  از نهال گردو اصلاح شده:

  1. اولین نکته ای که در مورد گردوهای اصلاح شده؛ وجود دارد این است که نباید در معرض نور خورشید به مدت خیلی زیادی قرار بگیرند چون این عمل باعث می شود که رطوبت آن ها از بین برود و دیگر شاداب و سرزنده نباشند. چون گرمای حاصل از نور آفتاب می تواند باعث خشک شدن رطوبت در بافت های گیاه شود.
  2. این ارقام اصلاح شده؛ مقاومت بالایی در برابر آفات و بیماری ها و شرایط بیرونی مانند کم آبی ، کود دهی، سم پاشی دارند و یکی دیگر از دلایل قیمت بالای آن ها هم همین موضوع می باشد.

خرید نهال گردو اصلاح شده:

برای خرید نهال درخت گردو اصلاح شده؛ در درجه ی اول باید توجه به سلامت نهال گردو داشته باشید. اگر گیاه شما سالم باشد می تواند از پس سایر مراقبت ها بر بیاید. برای این موضوع به شما پیشنهاد می کنیم که از نهالستان گلدنهال خرید نهال گردو اصلاح شده؛ را انجام دهید.

جمع بندی درخت گردو اصلاح شده:

به عنوان نتیجه گیری در مبحث گردوی اصلاح شده، باید بگوییم که کشورمان در پرورش انواع نهال های اصلاح شده، تجربه ی فراوانی کسب کرده است و به همین دلیل است که برای باغدارانی که قصد احداث باغ گردو را دارند، پیشنهاد می کنیم که از ارقام نهال اصلاح شده؛ خریداری کنند. مصارف گردوهای اصلاح شده مانند گردوهای تویسرکان، بیشتر برای آجیل ها و خوراکی ها در نظر گرفته می شود چون طعم آن ها لذیذ تر از گردوهای معمولی می باشد پس به همین علت است که نهال های گردو اصلاح شده؛ طرفداران بیشتری دارند.

منابع :

https://www.hortcourses.com/default.aspx

https://adlonlinecourses.com/great-websites-for-horticulture-students/

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران