نهال گردو پایه کوتاه(معرفی درخت پایه کوتاه گردو+ خرید و قیمت)

نهال گردو پایه کوتاه(معرفی درخت پایه کوتاه گردو+ خرید و قیمت)

۱۴۰۲-۰۸-۱۰

مزایا و معایب خرید نهال گردو پایه کوتاه:

افراد زیادی در زمان بالغ شدن نهال های گردو متوجه می شوند که باغ گردوی آن ها یکپارچه نیست و بعضی از نهال های گردو بالغ ارتفاع کمتری را نسبت به سایرین دارند و میزان باردهی در هر کدام متفاوت می باشد، حال اگر شما هم با این اتفاق ناگوار رو به رو شده اید کافیه این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه کنید، چرا که گلدنهال قصد دارد که تمام نکات نهال های گردو پایه کوتاه؛ را برای شما توضیح دهد و مزایا و معایب این گردوها را همراه با مثال های ساده، بیان کند.

مزایای خرید نهال گردو پایه کوتاه :

با کاشت گردوی پایه کوتاه؛ به یک سری ویژگی های مثبتی برخورد می کنید و این ویژگی های خوب شامل :

  1. هرس نهال های گردو : در این نهال ها عملیات هرس به سادگی انجام می شود و نیاز به زمان های طولانی نیز ندارد چرا که در این گونه ها با شاخه های مزاحم متعدد رو به رو نیستید و حتی این کار را خودتان به تنهایی می توانید در یک نصفه روز انجام دهید.
  2. آبیاری درختان گردوی پایه کوتاه : تمام نهال های گردو برای رشد به آبیاری نیاز دارند، چه گردوهای پایه کوتاه و چه گردوهای پایه بلند، اما تفاوت در میزان این آبیاری خواهد بود. به طور مثال گردو پایه کوتاه؛ به آبیاری کم تری نیازمند است چرا که هم شاخه و برگ های متناسبی دارد و هم ریشه ی آن رشد بیش از حدی ندارد. اما در گردوهای پایه بلند؛ این میزان متفاوت خواهد بود.
  3. سمپاشی ارقام پا کوتاه گردو: در این نهال ها عملیات سمپاشی به مراتب راحت تر و با میزان کم تری انجام می گیرد، به دلیل آن که پس از بالغ شدن به ارتفاع زیادی نمی رسند درنتیجه هزینه کم تری را برای خرید موادهای سمپاشی لازم است که پرداخت کنید.
  4. کودهی این نهال ها : میزان دریافت کود در این نهال گردو ؛ به نسبت سایر ارقام کم تر خواهد بود چرا که این گونه ها در برابر دریافت کود حساسیت زیادی از خود نشان نمی دهند.
  5. خاک مناسب این نهال : این نهال ها به دلیل آن که ریشه های زیادی در خاک ندارند به همان نسبت به خاک های سفت با درصد بالایی از مواد معدنی نیاز ندارند و به راحتی می توانند در یک خاک معمولی شروع به رشد کنند.
  6. ریشه های این گردو: در ارقام پا کوتاه؛ ریشه های کوتاه بدون پیچیدگی وجود دارند و این یک مزیت برای این گونه ها است چرا که در اعماق خاک با رشد ریشه ها هیچ وقت به مشکل بر نمی خورند.
  7. تراکم رشد این نهال : این گونه پس از بالغ شدن به تراکم مناسبی می رسد چرا که رشد تنه و شاخه ها با ارتفاع زیادی همراه نمی باشد و این می تواند برای افرادی که قصد جا به جایی درخت گردو پایه کوتاه؛ را دارند کار راحت تری به نظر برسد.
  8. باردهی این درخت گردو : این نهال ها با این که ارتفاع کمی را در زمان رشد دارند اما باردهی در این گردو پایه کوتاه؛ زیاد می باشد، همچنین شروع باردهی در این گونه از سال های ابتدایی آغاز می شود.
  9. نور خورشید مورد نیاز : این گردوها پس از بالغ شدن به نور خورشید زیاد نیاز ندارند، چرا که شاخه های بلند و تو در تو ندارند و نور به راحتی از میان آن ها عبور می کند و لازم نیست که در این خصوص حساسیت به خرج دهید.
  10. برداشت محصول این نژاد : در زمان برداشت گردوهای پایه کوتاه؛ با درختان کم ارتفاع اما محصولات زیاد رو به رو هستید اما نیازی به دستگاه های پیشرفته برای برداشت محصولات ندارید.

نهال های گردو پایه کوتاه

معایب درخت گردو های پایه کوتاه :

  1. برای کاشت گردو خرید این گونه نهال ها لازم است که با شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظرتان آشنا باشید چرا که این گونه ها نسبت به باد و طوفان های شدید حساس هستند و در بعضی مواقع ممکن است حتی از داخل خاک بیرون بیایند، در نظر داشته باشید نهال گردو پایه کوتاه دارای ریشه های ضعیفی می باشد.
  2. این ارقام نسبت به آفات و بیماری های داخل خاک نیز حساس هستند و نسبت به سایر نهال ها از خود مقاومت کم تری را نشان می دهند.

اصطلاح درخت گردو ( پایه کوتاه ) به چه معناست ؟

این اصطلاح به درخت هایی از گردو اشاره دارد که نسبتا جدید تر هستند و اصلاحات ژنتیکی بر روی آن ها صورت گرفته است و یکی از انواع آن ها درخت گردو پایه کوتاه ضیاء آباد؛ می باشد. مهندسان کشاورزی در این صنعت تصمیم گرفتند تا درختان گردو قدیمی از جدید را جدا کنند و به همین علت این اصطلاحات را برای راحتی بیشتر خریداران به کار می برند تا به سودآوری مورد نظرتان بتوانید دست یابید.

نکات خرید نهال گردو پایه کوتاه:

در زمان خرید باید توجه باشید که یک گونه سالم و جوان را دریافت کرده اید، همچنین اگر شما در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است تعدادی نهال های گردو پایه کوتاه و پایه بلند را در کنار هم خریداری کنید، اما پس از کاشت با مشکلاتی رو به می شوید چرا که میزان باردهی و ارتفاع تنه و شاخه ها در هر کدام از این گونه ها متفاوت خواهد بود و در هر یک از آن ها حساسیت های متفاوتی وجود دارد و این موضوع می تواند در زمان رسیدگی به باغ گردو، زحمت شما را ۲ برابر کند.

انواع نهال گردو پایه کوتاه:

گوناگونی در گردو پایه کوتاه؛ عموما به ۲ دسته کلی تقسیم می شود.

  • نهال گردو پایه کوتاه
  • بذر گردو پایه کوتاه

که هر کدام دارای ویژگی هایی هستند ، اما در نهایت نهال ها بازدهی بیشتری نسبت به بذرها دارند و طرفداران آن ها همیشه بیشتر بوده است.

مهم ترین نهال گردو پایه کوتاه پیوندی:

از آن جایی که باردهی در این ارقام همان طور که اشاره کردیم بیشتر می باشد در نتیجه بهتر است که اطلاعات مفیدی در این موضوع کسب کنید.

گردوهای پایه کوتاه؛ بیشتر شامل گونه های پیوندی می باشند و همین موضوع باعث شده تا جزو گونه های با اهمیت قرار بگیرند و مهم ترین نهال گردو پایه کوتاه پیوندی؛ گردو فرنور می باشد.

جمع بندی و نتیجه گیری:

نهال گردو پایه کوتاه؛ پس از کاشت مانند یک فردی است که از اتاق عمل بیرون آمده و به مراقبت نیاز دارد. در کشاورزی مدرن امروزی باغداران و کشاورزان تمایل دارند که از گردوهای پایه کوتاه؛ برای احداث باغ گردو استفاده کنند چرا که بسیاری از خصوصیات در آن ها با اصلاحات مواجه شده است. گلدنهال برای خرید این گونه از گردوها برای خریداران خدماتی مانند مشاوره و ضمانت محصولات را در نظر گرفته است و در این مورد هر سوالی که داشتید با مهندسان مجموعه می توانید در میان بگذارید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران