نهال گردو اسرائیلی

خرید نهال گردو اسرائیلی از نهالستان گلد نهال؛ همراه با ارائه ی فاکتور رسمی و ضمانت بازگشت کالا ارائه می گردد.

فروش تمامی ارقام نهال موجود در نهالستان گلد نهال با شناسنامه و گواهی بهداشت تحت نظر مهندسین جهاد کشاورزی صورت میپذیرد.

گلد نهال با استفاده از کادری مجرب و مهندسینی با تجربه، آماده اغاز هرگونه همکاری با ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

جهت خرید نهال گردو اسرائیلی، اطلاع از نحوه کاشت و برداشت محصول، همچنین نحوه ارسال نهال گردو اسرائیلی به سراسر کشور همین حالا با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

جهت مشاهده انواع نهال گردو روی عبارت (خرید نهال گردو) کلیک نمایید.

115.000 تومان در صورت تمایل به خرید عمده این محصول تماس بگیرید
جدول ویژگی های نهال گردو اسرائیلی
نژاد بذری
باردهی سال اول
دما 30° تا °42
گلدهی دیرگل

معرفی اختصاصی خرید نهال گردو اسرائیلی:

یکی از درختان پر فروش نهال گردو اسرائیلی؛ می باشد که از ارقام نهال گردو پوست کاغذی بوده و یکی از نژاد های با ارزش و با کیفیت می باشد که به علت پایین بودن قیمت نهال گردو خوشه ای اسرائیلی، بسیار مورد استقبال باغداران قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا به خصوصیات نهال گردو اسراییلی؛ بپردازیم.

گردو دارای نژاد های متنوعی می باشد که هر کدام به لحاظ ویژگی و عملکرد با دیگری متفاوت است. در بین انواع نژاد های گردو می توان به نهال گردو اسرائیلی؛ اشاره نمود که یکی از ارقام اقتصادی می باشد که میوه های آن به صورت خوشه ای روی یک شاخه رشد می کند.

قیمت نهال گردو اسرائیلی اکنون بین ۱۲۰ الی ۱۳۰ هزار تومان میباشد.

گردو اسرائیلی چیست؟

گردوی اسرائیلی یکی از گردوهای بومی کشور فلسطین اشغالی یا به عبارتی اسرائیل بوده است که در ایران از زمان دیرباز به این اسم شهره یافته است. از ویژگی های بارز گردوی اسرائیلی، دیرگل دادن آن است که باعث می شود از سرمای بهاره در امان باشد. جالب است بدانید در هر شاخه نهال گردو اسرائیلی؛ در زمان باردهی ۵ تا ۲۵ عدد گردو به صورت خوشه ای رشد می کند.

اینکه کشاورزان یا باغداران از پرورش درخت گردو استقبال خوبی به عمل آورده اند این است که درختان کم سن و سال زمانی که با روش های اصولی پرورش پیدا کنند بهره وری اقتصادی بسیار خوبی خواهند داشت.

گردو اسرائیلی بعد از چند سال بار میدهد:

زمان آغاز این نهال معمولا بسته به سن نهال می باشد اما به طور کل این Walnut seedlings، در سومین سال پس از کاشت نهال گردو اسرائیلی، باردهی خود را آغاز می کند. مسلما نباید از یک نهال ۳ ساله انتظار باردهی و رشد زیادی داشته باشید، برای این کار حداقل می بایست ۸ تا ۱۰ سال صبر نمایید تا با باردهی زیاد و خوشه ای آن ها مواجه شوید.

شرایط آب و هوایی مورد نیاز این درختان گردو:

میزان تحمل سرما و خشکی در نژاد های متفاوت با یکدیگر فرق می کند و باغداران باید قبل از خرید اطلاعات مفیدی در خصوص هر نژاد و میزان سازگاری آن با شرایط اقلیمی منطقه کسب کنند سپس اقدام به خرید کنند زیرا قطعا رشد هر نهال در شرایط اقلیمی سازگار با خود میسر است و عملکرد مطلوبی خواهد داشت. گردو اسرائیلی، در مناطق سردسیر عملکرد خوبی خواهد داشت زیرا زمان گلدهی آن نسبت به دیگر انواع دیرتر است.

نهال گردو اسرائیلی؛ از ارقام با کیفیت است که مغز گردوی آن هم طعم بسیار خوبی هم دارد و به لحاظ کیفیت ارزش صادراتی پیدا کرده است. در کل باید اشاره کرد مغز گردو یکی از مهمترین محصولات خشکبار در جهان است و از آن به عنوان پادشاه مغز ها یاد می کنند و از میان دیگر انواع مغز ها رتبه سوم خشکبار را در جهان توانسته کسب کند.

گردو اسرائیلی یکی از درختان بسیار قدیمی و نسبتا پر بار در کشورمان ایران می باشد.
درخت گردو اسراییلی؛ مناسب کاشت در مناطقی با سرمای متوسط می باشد.

ویژگی های کاشت گردو اسرائیلی:

نهال گردو خوشه اسرائیلی؛ از ارقام پایه کوتاه است که باردهی بسیار خوبی دارد و این خود یکی از مزیت های بارز این رقم در مقایسه با دیگر انواع می باشد.

به لحاظ ظاهری درخت گردو اسرائیلی؛ دارای برگ های کشیده به رنگ سبز پر رنگ است و میوه آن نسبت به دیگر انواع متوسط و بیضی شکل است این گردو در هنگام رشد شاخ و برگ فراوانی در می آورد.

نهال گردو اسرائیلی؛ دو پوسته دارد که یکی پوسته بیرونی گردو است که نرم تر است و به رنگ سبز است که در زمان رسیدن دچار ترک خوردگی می شود و به راحتی قابل جدا شدن است اما پوسته دیگر که مغز در درون آن قرار دارد سخت تر است،البته این پوسته سخت در نژاد های مختلف متفاوت است در گردو این پوسته کاغذی و نازک می باشد.

عمر مفید درختان گردو اسراییلی:

عمر اقتصادی این درخت بالاست و در دسته ارقام اقتصادی و تجاری قرار میگیرد که بازار فروش خوبی دارد که معمولا عمری بیش از ۱۰۰ سال را برای این درختان می توان متصور شد. البته لازم به ذکر است که نهال گردو خوشه ای همانند نهال گردو چندلر، هم چوب بسیار با ارزشی هم دارد که بسیار مورد توجه قرار میگیرد.

باغدارانی که قصد احداث باغ هایی در سطح گسترده دارند می توانند با مراجعه به نهالستان معتبر مانند گلد نهال، نسبت به خرید نهال اقدام کنند. چنانچه تعداد نهال ها بیشتر باشد قیمت نهال گردو خوشه اسرائیلی؛ مقرون به صرفه تر خواهد بود و شامل تخفیف نیز می شود.

رعایت اصول ابتدایی کاشت گردو اسرائیلی:

  • اولین مرحله آماده کردن زمین مناسب با شخم اصولی و زهکشی مناسب است .
  • سپس حفر گودال هایی با عمق مناسب که در واقع برای کاشت نهال هر چقدر عمق بیشتر باشد ریشه محکم تر خواهد بود.
  • معمولا تا عمق نهایت ۷۰ سانتی متر ۱ متر کافی می باشد.
  • نهال گردو خوشه اسرائیلی به دلیل شاخ و برگ گسترده ای که در زمان رشد در می آورد باید با فاصله مناسب کشت شود که معمولا این فاصله ۷*۷ متر خواهد بود.

خاک و آب مناسب این نهال های گردو:

بهترین نوع خاک برای رشد گردو اسرائیلی، خاک های ماسه ای و اسیدی می باشد. قبل از خرید باید حتما میزان سرمای زمستان در نظر گرفته شود و نهال با دمای محیط سازگار باشد،هر چند این رقم مقاومت خوبی به سرمای زمستان دارد اما توجه داشته باشید که گرمای زیاد و یا سرمای بیشتر از ۱۰- به بافت گردو خوشه اسرائیلی؛ آسیب جدی وارد می کند. این نهال از درختان نور پسند می باشد.

نیاز به آبیاری نهال گردو اسرائیلی؛ در فصل تابستان بیشتر است زیرا این نیاز در فصل زمستان و پاییز از طریق باران تامین می شود، توجه داشته باشید آبیاری در این دو فصل باعث سرمازدگی نهال می شود.

نهال های گردو اسرائیلی
قیمت نهال گردو خوشه ای اسرائیلی، در برابر مقدار باردهی و سودهی آن بسیار ناچیز می باشد.

انتخاب بهترین کود برای گیاهان گردوهای اسرائیلی:

کوددهی این رقم باید با آزمایش خاک انجام گیرد زیرا فقیر و غنی بودن خاک است که میزان تغذیه اصولی آن را مشخص می شود. هرس درخت گردو اسراییلی؛ را می توانید در فصل پاییز و بعد از برداشت محصول به منظور عملکرد و رشد بهتر نهال انجام دهید. زمان مناسب برای برداشت گردو با شرایط اقلیمی منطقه مشخص می شود در نژاد گردو خوشه ای غالبا شهریور زمان مناسب برداشت گردو می باشد.

رعایت نکات مهم از کاشت تا برداشت و تغذیه اصولی نهال گردو اسراییلی، در نهایت منجر به برداشت محصولی با کیفیت خواهد شد که اگر زود یا دیر نسبت به برداشت محصول اقدام کنید ممکن است از کیفیت مغز گردو کاسته شود در واقع زود چیدن گردو علاوه بر تیره ­شدن مغز،میزان پروتئین- کربوهیدرات و چربی موجود در مغز را نیز کاهش می دهد. گردو در زمان رسیدن دچار ترک خوردگی می شود و با یک تکان ساده به درخت به راحتی از شاخه جدا می شود.

ارزش اقتصادی درخت گردوی اسراییلی:

مغز گردو های اسرائیلی؛ از ارقام با کیفیت است که طعم بسیار خوبی مانند نهال گردو ژنوتیپ، هم دارد و به لحاظ کیفیت ارزش صادراتی پیدا کرده است. در کل باید اشاره کرد مغز گردو یکی از مهمترین محصولات خشکبار در جهان است و از آن به عنوان پادشاه مغز ها یاد می کنند و از میان دیگر انواع مغز ها رتبه سوم خشکبار را در جهان توانسته کسب کند.

باغداران بسیار زیادی اقدام به خرید نهال گردو می نمایند. از جمله دلایل اصلی برای خرید نهال ها ، دستیابی به سود مناسب و چشمگیر خواهد بود. زمانی باغداران می توانند از سود مناسبی برخوردار گردند که با میزان باردهی چشمگیری مواجه شوند. میزان باردهی نیز به عواملی همچون شرایط محیط کاشت، شرایط اقلیمی و آب و هوایی و همچنین خرید نهال مرغوب خواهد بود. نهال گردو اسرائیلی، از جمله خریدهای هوشمندانه ای می باشد که باغداران از آن بهره مند خواهند شد. اما برای پرورش نهال گردو باید به خصوصیات ویژه ی این نهال توجه داشته باشید. در ادامه به بررسی این خصوصیات منحصر بفرد خواهیم پرداخت:

جهت مشاهده ی بیشتر بیش از ۳۰ رقم از قیمت نهال گردو به منوی سایت مراجعه نمایید.

دیگر خصوصیات نهال های گردو اسرائیلی:

یکی از خصوصیات منحصر بفرد در پرورش نهال گردو اسرائیلی، توجه به میزان باردهی قابل توجه در آن می باشد. این نهال ها از جمله نهال های اصلاح شده ای می باشند که دارای اصالت خارجی هستند. از جمله علاقه مندی های این ارقام، سرما و خنکی هوا خواهد بود. در این نهال ها همواره شاخه های جانبی نیز از میزان باردهی قابل توجهی برخوردار خواهند بود. ارتفاع در این نهال ها اغلب کوتاه است. با توجه به ارتفاع کم در این درخت برداشت محصول توسط باغداران با سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت.

هرس درخت گردو خوشه ای اسرائیلی:

هرس نمودن در این درخت گردو اسرائیلی اغلب در فصل پاییز صورت می گیرد که به دو شکل فرم دهی و باردهی امکان پذیر خواهد بود. نیاز به آبیاری در این نهالها باید با توجه به شرایط خاصی یورت پذیرد زیرا در صورت غرقابی نمودن ریشه دچار گند زدگی و در نتیجه فساد آن خواهد شد. مقدار کم آبیاری در درخت گردو یا بع طبع هر نهال دیگری مانند نهال گردو فرنور ، سبب خشک شدن درخت و از بین رفتن آن می شود.

شرایط پرورش نهال گردو اسرائیلی:

نهال گردو اسرائیلی؛ از جمله درختانی می باشند که در مناطقی با آب و هوای معتدل و سردسیر می توانند از رشد چشمگیر و ایده آلی بهره مند گردند. ایجاد بستر مناسب برای رشد این نهالها از جمله فعالیت های قابل قبول باغداران خواهد بود. خاکهای قابل نفوذ و سبک از جمله خاکهای بی نظیری برای کاشت گردو ،  به شمار می آیند.

خاک هایی که از زهکشی مناسبی برخوردار هستند مانند: خاکهای لومی و شنی می توانند بهترین گزینه برای رشد  ایده آل و مطلوب نهال گردو اسراییلی؛ باشند. بهترین زمان برای کاشت این نهال ها فصل پاییز خواهد بود. نیاز به کود دهی ؛ نیاز به سم پاشی ، نیاز به آبیاری ؛ نیاز به هرس نمودن و مواردی از این قبیل تاثیرات فوق العاده ای بر روی میزان باردهی درخت گردو خواهند داشت.

همچنین میتوانید در سایت آریا نهال در این زمینه یشتر بخوانید .

راهنمایی پایانی خرید نهال های گردوی اسرائیلی:

یکی از موارد قابل توجه در پرورش نهال گردو اسرائیلی؛ توجه به قیمت آن خواهد بود. فاکتور قیمت پس از کیفیت محصول مهمترین فاکتور در خرید و فروش نهال گردو می باشد. باغداران با کسب اطلاعاتی از مشاوران متخصص در نهالستان گلد نهال می توانند اقدام به خرید ایده آل و هوشمندانه ی نهال گردوی مورد نظر خود نمایند. باغداران می توانند با مراجعه به سایت نهالستان گلد نهال، اطلاعات مفید و جامعی را در زمینه ی کاشت و قیمت نهال گردو خوشه ای اسرائیلی؛ کسب نموده تا به بیشترین باردهی نهال دست بیابید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • avatar ریحان
    ۱۳۹۹-۰۸-۲۷

    سلام خسته نباشید .من شنیدم باردهی درخت گردو اسرائیلی ریز هستن درسته ؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۸-۲۷

      سلام و درود بر شما. بله تقریبا سایز کوچکی نسبت به ارقام تجاری دارد .

  • avatar حمیدرضا
    ۱۴۰۱-۰۹-۲۰

    سلام
    ۱) آیا این نهال رو می شه در شهرستان ابهر استان زنجان کاشت.
    ۲) میزان آب بری این محصول چطور هستش آیا سیستم آبیاری قطره ای در روند باردهی اون تاثیر گذار هست
    ۳) نهال های شما چند وقتشون هست؟
    ۴) قیمت هر نهال چقدر هست؟ (تعداد ۹ عدد )

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۹-۰۴

      سلاو وقت بخیر
      بهتر است در منطقه زنجان نژاد پدرو، تویسرکاو فرنور و چندلر کاشت شود.
      اگر باران های بسیاری دارید، روش دیمی خوب است. ولی آگر این چنین نیست آبیاری قطره ای به میزان ۶۰ تا ۷۰ لیتر در هفته کافی است.
      کلیه نهال ها یک سال تا دو ساله می باشند.
      قیمت نهال ها نیز در قسمت کارت محصول هر کدام در پنل فروشگاه درج شده است.