خرید نهال انجیر (اسفند 1402) قیمت نهال

خرید نهال انجیر از بهترین نهالستان کشور

فروش انواع نهال انجیر با قیمت عمده
جهت خرید نهال انجیر و یا استعلام قیمت نهال؛ همین حالا با ما در تماس باشید.

لیست خرید انواع نهال انجیر

لیست قیمت نهال انجیر + مشخصات

نهال انجیر گلابی
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °50

  • گلدهی دیرگل

نهال انجیر گلابی

85.000 تومان

نهال انجیر سه فصل
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °50

  • گلدهی میان گل

نهال انجیر سه فصل

67.000 تومان

نهال انجیر سیاه
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °50

  • گلدهی میان گل

نهال انجیر سیاه

65.000 تومان

نهال انجیر استهبان
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °50

  • گلدهی میان گل

نهال انجیر استهبان

64.000 تومان

نهال انجیر اسرائیلی
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °48

  • گلدهی میان گل

نهال انجیر اسرائیلی

65.000 تومان

نهال انجیر خشکباری
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °50

  • گلدهی دیرگل

نهال انجیر خشکباری

65.000 تومان

نهال انجیر زرد
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °50

  • گلدهی میان گل

نهال انجیر زرد

65.000 تومان

مزایای خرید نهال انجیر؛ از گلد نهال چیست؟!

  • تضمین مناسب ترین قیمت: گلد نهال تولید کننده ی عمده ی نهال در سطح کشور می باشد، در نتیجه بدیهیست که فروش تمامی انواع ارقام نهال گلابی را با کمترین قیمت عرضه نماید.
  • ضمانت بازگشت کالا: گلد نهال فروش تمامی ارقام نهال گلابی خود را با بالاترین کیفیت عرضه می نماید از همین جهت فروش تمامی ارقام نهال با ضمانت 100% بازگشت کالا صورت می پذیرد.
  • پشتیبانی 24 / 7 در هفته: گلد نهال با کادری مجرب آماده پشتیبانی و پاسخگویی به مشکلات شما در تمام روزهای هفته
مزایای خرید نهال انجیر؛ از گلد نهال چیست؟!

سوالات متداول شما

سوالات پرتکرار شما درباره خرید نهال انجیر

چگونه می توانم خرید نهال انجیر خود را ثبت کنم؟
چطور می توانم با مجموعه گلد نهال در ارتباط باشم؟
چگونه می توانم به نهالستان گلدنهال اعتماد کنم؟
قیمت نهال انجیر به صورت عمده شامل تخفیف می شود؟
نحوه ی ارسال نهال ها به چه صورت می باشد؟
برای خرید نهال انجیر عجله کن!
گلد نهال با داشتن مجوز رسمی از جهاد کشاورزی، ارائه فاکتور رسمی و همچنین ارسال تا 48 ساعت کاری، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود.

پادکست معرفی نهال انجیر

سیر تا پیاز خرید نهال انجیر

راهنمایی جهت خرید نهال انجیر

نهال انجیر جز آن دسته از نهال های با کیفیت و خوبی است که می تواند در سال ما را صاحب ثروت بسیار زیادی  به عنوان یک کشاورز کند. این جمله شاید کمی اغراق آمیز باشد ولی با به کار گیری مطالبی که در این مقاله در اختیار شما قرار می دهیم می توانید به بهترین شکل نهال انجیر را پرورش دهید.

با ما همراه باشید تا در این مقاله جزئیات کامل نگهداری و خرید نهال انجیر را مورد بررسی قرار دهیم.

راهنمای خرید نهال انجیر جهت احداث باغ در مناطق سردسیر، معتدل و گرمسیر

برای خرید نهال انجیر در منطقه سردسیر، معتدل و گرمسیر باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت:

اولین مورد این است که در هنگام خرید نهال انجیر باید به این مورد دقت کنید که آیا نهال مربوطه با آب و هوای مناطق گفته شده به طور کامل سازگاری دارد یا خیر؟

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا باردهی خوبی را نیز می توانیم برای نهال مربوطه در مناطق گفته شده شاهد باشیم؟ این سوالات جز آن دسته از مواردی خواهند بود که برای خرید این نهال به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

دقت داشته باشید که نهال انجیر سیاه و استهبان بسیار مناسب مناطق معتدل تا گرم می باشند.

تفاوت بین نهال دیرگل و زودگل

نهال های انجیر دیرگل با وجود اینکه زمان شکوفه دهی آن کمی دیرتر از معمول می باشد، بسیار برای مکان هایی که در فصل بهار دچار سرمای بهاره می شوند مناسب است.

چرا که با دیر گل کردن درخت، سرما نمی تواند به آن آسیب ایجاد کند و بدین گونه بعد از اتمام سرمای بهاره درخت شروع به شکوفه دهی خواهد نمود.

در خصوص نهال های انجیر زودگل نیز باید در نظر داشته باشیم نهالی زودگل است، که تحت تاثیر برخی تغییرات سلولی قرار گرفته است. نهال های زودگل، بیشتر در مناطق معتدل تا گرمسیر کاشته می شوند زیرا در این مناطق گیاه دچار یخ زدگی از ناحیه ی شکوفه ها نمی شود و همچنین بادهای شدید فصل بهار در این مناطق در کمترین میزان می باشد.

در واقع این نهال باردهی خوبی دارد و در برابر شرایط آب و هوایی پرتلاطم ،مقاومت بسیار خوبی را نیز از خود نشان می دهد.

ویژگی های یک درخت انجیر سالم

یک نهال انجیر سالم دارای ویژگی های زیر می باشد:

نهال انجیر سالم در برابر بیماری ها مقاوم است. ریشه های نهال سالم نیز هیچ گونه بیماری ندارند. پس در هنگام خرید باید به طور عمیق ریشه های نهال را نیز بررسی کنید.

به طور کلی نهال انجیر سالم باردهی خوبی نیز دارد و در هر هکتار مقدار زیادی میوه به کشاورز خواهد داد. از دیگر موارد می توانیم پربازده بودن نهال سالم را در نظر بگیریم. مقاومت در برابر آب و هوای گرم و سرد نیز از دیگر ویژگی های مربوط به نهال های انجیر سالم است.

عمل کاشت این نهال به چه صورت است؟

قلمه زنی بهترین روش برای کاشت نهال انجیر است. استفاده از روش قلمه زنی هیچ گونه آسیبی را به ریشه های نهال مربوطه وارد نمی کند. انجام این کار را می توانید از طریق پر کردن بخش های انتهایی گلدان شروع نمایید؛ سپس می توانید قلمه خود را در داخل گلدان قرار دهید.

با نگه داشتن آن به سمت بالا و تا زمانی که ریشه ها با خاک پوشانده شوند، قادر خواهید بود تا روی قلمه ها را به طور کامل با خاک پر کنید.

یکی دیگر از موارد مربوط به  کاشت، پیوندی و یا بذری بودن نهال انجیر است که شما باید بر همین اساس گلدان ها را با خاک پرکنید و ویژگی های اصولی کاشت را اجرا کنید.

فصل مناسب کاشت نهال انجیر و فاصله ی کاشت چه قدر است؟

یکی از بهترین مواقع برای کاشت درخت انجیر از ماه اسفند است که معمولا تا اوایل بهار نیز این کار ادامه خواهد داشت. به طور کلی در این زمان آب و هوا با نهال پربازده انجیر سازگاری بهتری دارد و می تواند از نظر باردهی، بر آن تاثیرات مثبتی نیز داشته باشد.

مقدار فاصله های کاشت نهال انجیر نیز به ترتیب شامل ۳ در ۴ متر، ۴ در ۴ متر، ۴ در ۵ متر خواهد بود. این فاصله ها بر بسیاری از بخش های مربوط به نهال تاثیر گذار می باشد.

این درخت از چند سالگی باردهی را آغاز می کند و تا چند سال باردهی اقتصادی دارد؟

تقریبا از سال چهارم بعد از خرید نهال انجیر باردهی خود را به طور کامل آغاز می کند. زمان باردهی اقتصادی آن نیز در حدود چهار الی هفت سال می باشد.

تقریبا این زمان، زمانی است که کشاورز می تواند برداشت خوبی را برای نهال های انجیر خود تخمین بزند. مقدار عمر اقتصادی که می توانیم برای این نهال در نظر بگیریم نیز در حدود ۴۰ سال است و در این مدت شاهد باردهی بسیار خوبی از نهال انجیر خواهیم بود.

بررسی شرایط خاک و مقدار آبیاری این نهال

نهال انجیر قادر به رشد در خاک های شنی، رسی و لومی است. یکی از بهترین خاک هایی که می تواند بر نهال های انجیر تاثیر مثبتی داشته باشد خاک لومی است.

میزان آبیاری این نهال، در طول هفته ۴ الی ۵ سانتی متر می باشد. تقریبا مقدار آبی که شما قرار است به هر نهال در هر هکتار بدهید می تواند چیزی در حدود۳۰۰۰ لیتر باشد.

در واقع برای آبیاری نهال انجیر شما می توانید نسبت به بارندگی سالانه در منطقه این کار را به انجام برسانید. ساقه به همراه ریشه، برگ و گل، گیاه و شکوفه، دانه و همچنین سلول گیاهی و یاخته در این شیوه از آبیاری تحت تاثیر قرار می گیرند.

شناخت آفات و بیماری های درخت انجیر

آفات و بیماری های درخت انجیر شامل موارد زیر می باشند که به همراه نحوه مبارزه با این بیماری ها در اختیار شما قرار می گیرد:

  • لکه سرکوسپورایی برگ انجیر

این مورد یکی از آفات و بیماری هایی است که در نهال انجیر به وجود می آید. برای از بین بردن آن  کلیه برگ های انجیر را جمع آوری کرده و حتی استفاده از برخی سموم مثل برخی قارچکش های مسی نیز می توانند برای از بین بردن این بیماری مفید باشند.

  • ترشیدگی میوه انجیر

این مورد بلایی است که بر سر میوه انجیر می آید. شما برای از بین بردن این مورد می توانید مقدار آبیاری نهال انجیر را در مدت زمان خاص مدیریت کنید.  این بیماری از مگس سرکه می آید. بنابراین از طریق پروتئین های هیدرولیزات و سم مالاتیون می توانید کلیه آن ها را از بین ببرید.

  • شانکر فوموپسیسی انجیر

این بیماری نیز هدف اصلی اش حمله به تنه درختان انجیر خواهد بود. برای درمان آن روش های زیر عالی است:

استفاده از کود و شیوه هرس خوب می تواند بر این بیماری غلبه کند. هرس درخت انجیر باید در زمان درست اتفاق بیفتد. بعد از هرس می توانید به خوبی بخش های مربوط به این بیماری را ضد عفونی نمایید و با خمیر پیوند نیز بخش های مربوطه را پوشش دهید.

  • بیماری موزاییک انجیر

این بیماری، برگ های مربوط به نهال انجیر را هدف قرار می دهد. برای از بین بردن آن، می توانید درختانی که نشانه های مربوط به بیماری دارند را تحت گرفتن قلمه و پیوندک قرار ندهید.

کنه ها و مواردی که در بروز این بیماری موثر هستند را نیز می توانید به طور کامل کنترل کنید.

  • گال گیاهی نیز یکی دیگر از بیماری های مربوط به نهال است که بر اثر فعالیت قارچ ها و انگل ها به وجود می آید. شما برای از بین بردن گال می توانید از برخی سموم محلول استفاده کنید و به صورت آبپاش به روی نهال انجیر بریزید.

مناسب ترین کودهای حیوانی و شیمیایی جهت پرورش بهتر درختان انجیر

ویژگی های مربوط به کودهای حیوانی و شیمیایی برای پرورش بهتر درخت انجیر به شرح زیر می باشند:

در خصوص کودهای حیوانی می توانیم به کود حیواناتی مثل گاو و گوسفند و اسب اشاره داشته باشیم. این کودها دارای مواد معدنی بسیاری مثل نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند و باعث تقویت بهتر درخت انجیر نیز می شوند.

برای کود های شیمیایی نیز می توانید به بهترین شکل از کود های حاوی نیتروژن استفاده کنید که در ساخت پروتئین موجود در نهال انجیر بیشترین تاثیر را از خود نشان می دهند. نیتروژن باعث استفاده از اسیدهای آمینه شده و به راحتی بر روی رشد و باردهی نهال تاثیرگذار خواهد بود.

بهترین نهال انجیر سردسیری و گرمسیری

نهال های انجیر گرمسیری در فصول تابستان و زمانی که هوا معتدل است به خوبی پرورش داده می شوند. در این خصوص نهال انجیر سیاه می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

نهال انجیر سردسیری نیز جز آن دسته از نهال هایی است که در هوای سرد مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهد و باردهی خوبی نیز دارد. انجیر زرد ترکیه را می توانیم به عنوان یکی از بهترین نهال های انجیر سردسیری در نظر بگیریم.

به طور کلی برای کاشت نیز شما می توانید به سراغ نهال های انجیری بروید که مطابق با منطقه ای هستند که می خواهید در آن مکان اقدام به خرید نهال انجیر نمایید.

خرید نهال انجیر در چه مناطقی سوددهی بیشتر دارد؟

برای خرید نهال انجیر می توانید به سراغ مناطقی بروید که به صورت نسبتا گرم و یا نیمه گرم هستند و تابش نور خورشید نیز یکی از فاکتور های رشد آن ها می باشد.

البته این تعریفی از مناطق گرمسیری و معتدل نیز خواهد بود و شما می توانید این مناطق را برای رشد نهال انجیر انتخاب کنید تا به مقدار سودی که می خواهید دست یابید.

مثلا در استان های شمالی و حتی جنوبی بسته به گرمسیر و سردسیر بودن، کاشت این نهال قابل انجام است.

آموزش پیوند زدن نهال مربوطه

در هنگام پیوند نهال انجیر باید در نظر بگیرید که ما به پایه و پیوندک نیاز داریم. پایه مربوطه باید دارای ویژگی هایی نیز باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت:

اولین مورد این است که باید قدرت رشد پایه بسیار بالا باشد. مقاومت بسیاری در برابر آفات و آب و هوای مختلف نیز داشته باشد.

یکی از مهمترین نکات این است که پایه و پیوندک باید به خوبی به یکدیگر متصل شوند. برای پیوند زدن نیز پوست را به خوبی ازپایه جدا کنید. سپس باید در بخش پایه چندین شیار  ایجاد نمایید. شیارها در واقع به شما کمک می کنند تا پوست به راحتی از پایه جدا شود.

بعد از این بخش ها می توانیم زمانی را برای پیوند درخت انجیر در نظر بگیریم. نکته دیگر این است که باید آبیاری و کوددهی را به خوبی برای پیوند نهال انجیر انجام دهید.

تاثیر گرده افشان به روی باردهی درخت انجیر

گرده افشان می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی باردهی نهال انجیر داشته باشد. این مورد در صورتی به عنوان تغییرات مثبت در نظر گرفته می شود که بتوانیم از گرده افشان بسیار با کیفیتی برای باردهی نهال استفاده کنیم.

گرده افشان ها نیز انواع بسیار مختلفی دارند و ما فقط باید از آن دسته ای استفاده کنیم که بتوانند باعث ایجاد تغییرات مثبت بر روی باردهی نهال انجیر در کشاورزی شوند؛ مثل استفاده از زنبور بلاستوفاکا جهت اجرای عمل گرافشانی در باغ انجیر.

یکی از مهم ترین مواردی که تحت تاثیر گرده افشان قرار می گیرد، گزرومورفی و سیتوپلاسم و البته جوانه است که گرده افشان اولین تاثیراتش را بر این موارد می گذارد تا باردهی نهال تغییر کند.

زمان برداشت محصولات

محصول نهال انجیر را می توانید از نیمه دوم مرداد تا اواسط مهرماه برداشت کنید. در واقع این زمان، زمانی است که به تازگی محصولات انجیر رسیده اند و شما نیز به راحتی می توانید عمل برداشت آن ها را به پایان برسانید.

مقدار باردهی این درختان در هر هکتار زمین باغداری

در هر هکتار با توجه به  شرایط، می توانیم ۱۰ الی ۱۳ تن انجیر را برداشت کنیم. این مقادیر نیز بستگی به شرایط آب و هوایی، آفات و شرایط محیطی دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید.

معرفی رقم های نهال انجیر خارجی

  1. انجیر سبز
  2. انجیر سیاه
  3. انجیر سه وقته
  4. انجیر گلابی

از جمله نهال های ایرانی

  1. انجیر استهبان
  2. انجیر زرد
  3. انجیر ایرانی زرد سه فصل

خرید نهال انجیر گلابی :

  • این رقم نهال انجیر یکی از نهال های پرمحصول می باشد.
  • به عبارت دیگر این نوع انجیر بعد از سال اول کاشت به ثمر می نشیند.
  • این رقم انجیر در طی سه فصل میوه تولید می کند.
  • درخت این رقم نهال نسبتا کوچک اما با تاج بزرگ است. این رقم در سه فصل بهار، تابستان و پاییز گل می دهد.
  • میوه این نوع نهال به شکل گلابی می باشد.

خرید نهال انجیر سه وقته:

  • این نوع نهال انجیر در هر ارتفاعی قابل کاشت کردن است.
  • میوه درخت انجیر سه وقته درشت و بدون حفره داخلی است.
  • پوست انجیر سه وقته نازک می باشد. میوه این رقم انجیر بسیار لذیذ و معطر است.
  • رسیدن میوه های این نهال تا آخر شهریور ماه طول می کشد.
  • فاصله ی کاشت نهال انجیر معممولا در ابعاد ۴ * ۳ انجام می شود .

خرید نهال انجیر سیاه:

  • این نژاد نهال انجیر؛ از رشد بسیار زیادی برخوردار است.
  • تاج این رقم انجیر بسیار گسترده می باشد.
  • یکی از ویژگی های بارز این درخت انجیر مقاومت بالای آن نسبت به سرما است.
  • این نهال جزء نهال های زودرس می باشد. میوه انجیر سیاه بسیار آبدار و خوشمزه است.
  • قیمت نهال انجیر؛ این گونه ی سیاه بسیار اقتصادی می باشد.

خرید نهال انجیر اسرائیلی :

  • یکی از گونه نهال های قدیمی و باستانی نهال های انجیر اسرائیلی؛ می باشد .
  • رشد ریشه و ساقه ی نهال این گونه بسیار زیاد بوده و باردهی نسبتا خوبی را دارا می باشد .
  • برای مناطق گرمسیر این انجیر پیشنهاد می شود و بهتر است ساعاتی از روز را در افتاب به سر ببرد .
  • قیمت نهال این گونه از انجیر به لطف داخلی شدن آن ، از قیمت نسبتا پایینی برخوردار می باشد .
  • زود گل می باشد و نیاز دارد که از سرمای زود رس بهاره به دور باشد .

خرید نهال انجیر بردانه سفید:

  • این رقم نهال انجیر پیوندی و با رشد متوسط است.
  • اندازه میوه انجیر کوچک و با قطر کمتر از سه سانتیمتر است.
  • برگ نهال انجیر سه لپی بوده و اندازه آن از ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتر متفاوت است.
  • میوه انجیر در زمستان بنفش رنگ است. رنگ انجیر سبز روشن است که در تمام سطح آن نقاط سفید رنگ دیده می شود.
  • پراکندگی شاخ و برگهای درخت انجیر زیاد است و درختی گسترده محسوب می شود.

خرید نهال انجیر سبز:

  • نهال انجیر سبز یکی از ارقام پربازده و با رشد خوب است. این درخت انبوه و متراکم بوده و معمولا سه تا چهار تنه دارد.
  • بنابراین از یک تنه اصلی برخوردار نیست. شاخه های جوان درخت رنگ سبز مغز پسته ای بوده و در سالهای بعد تیره می شود.
  • برگهای درشت و پهن سه لپه ای که اندازه آن تا ۱۸ سانتیمتر نیز می رسد.
  • اندازه میوه انجیر سبز تا ۳۷ میلیمتر نیز بوده و رنگ آن سبز متمایل به زرد است.
  • یکی از انواع نهال انجیر گونه متی است. درخت انجیر متی تنومند بوده و رشد خوبی دارد.
  • میزان باردهی درخت در حد متوسط است. میوه های آن گلابی شکل بوده و زرد رنگ است.
  • انجیر متی ترک و شکاف نداشته و طعم شیرینی دارد. نهال متی به کنه حساس است لذا باید هر سال سمپاشی شود.
  • میوه از محل دم به راحتی از درخت جدا شده و حدود نیم سانتیمتر طول دارد.

خرید نهال انجیر قهوه ای :

  • انجیر های قهوه ای در اصل در کشور ترکیه کاشته و پرورش داده می شود.
  • نام دیگر آن انجیر قهوه ای ترکیه و یا ترکیش براون است.
  • این درختان انجیر؛ جزو بهترین نهال های انجیر محسوب شده که میوه های درشت و باردهی مطلوبی دارد.
  • درخت انجیر قهوه ای دوبار در سال میوه می دهد. بار اول در ابتدای تابستان بوده و اندازه میوه کوچک است.
  • بار دوم در انتهای تابستان است که انجیرهای درشت تری دارد. طعم میوه شیرین و رنگ آن قرمز قهوه ای است.

بررسی شرایط نهال انجیر اصلاح شده

نهال انجیر اصلاح شده به دلیل تغییراتی که در سلول هایش رخ می دهد، کیفیت بسیار بالایی از نظر باردهی به خود اختصاص می دهد. به دلیل تغییرات ژنتیکی در این نهال می توانیم شاهد ویژگی های بسیاری باشیم.

یکی از مهمترین مواردی که باید در خصوص اصلاح سازی در نظر بگیریم این است که چندین تغییر در نهال انجیر ایجاد می شود: اولین مورد این است که بعد از این عمل، باردهی نهال به طور کامل بهبود پیدا می کند.

مقاومت نهال در برابر آب و هوای گرم و سرد بیشتر می شود و همچنین کیفیت نهال نیز نسبت به حالت عادی بهبود می یابد.

انواع روش های متداول هرس درخت انجیر

هرس به طور کلی باعث از بین رفتن بخش های اضافی و بیماری زای نهال می شود. حال برای انجام آن بر روی نهال انجیر روش های مختلفی وجود دارند که به شرح زیر عمل می کنیم:

  1. اولین مورد هرس فرم دهی است. این هرس باید انجام شود تا شکل نهال در یک ساختار مطمئن حفظ شود. در این شیوه معمولا هدف اصلی حذف شاخه های اضافی است که باعث رشد جوانه هایی خواهند شد که در بخش کناری درخت قرار دارند.

فرم های مختلفی را نیز می توانیم برای نهال انجیر در نظر بگیریم که به فرم هرمی، فرم جامی و فرم شلجمی معروف می باشند.

  1. هرس محصول دهی نیز جز دیگری از هرس ها است که می تواند بر روی باردهی نهال تاثیر داشته باشد و در زمستان و تابستان می توانید این شیوه هرس را انجام دهید.
  2. هرس بوته ای نیز جز دیگری از شیوه های هرس است که از سال چهارم می توانید انجام این هرس را در اندازه ای در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر به انجام رسانده. در سال های بعدی نیز به سراغ شاخه های اصلی نهال انجیر رفته تا به خوبی یک شیوه هرس را اجرا کنید.
  3. هرس پا بلند نیز جز دیگر شیوه های هرس نهال انجیر است که در سال سوم به بعد می توانید آن را بر روی درخت اجرا کنید. همچنین این شیوه تا سال پنجم نیز ادامه خواهد داشت.

بررسی مختصر واردات و صادرات نهال انجیر

وارادات و صادارات نهال انجیر بر اساس کیفیت نهال های مربوطه انجام می شود. در برخی موارد نهال از خارج وارد کشور می شود. چون به هیچ عنوان نهال مربوطه در داخل کشور کشت نخواهد شد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که صادرات نهال های با کیفیت ایرانی نیز به کشورهای مختلف صورت می گیرد.

شیوه صادرات نیز بر اساس باردهی و کیفیت محصولات و همچنین مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی متنوع انجام می شود که این مورد در ابتدا بررسی شده و سپس وارد حوزه واردات و صادرات می شود.

موارد مصرف انجیر در صنایع غذایی

به هرحال انجیر در صنایع و زندگی روزمره کاربرد فراوانی دارد. برخی افراد از انجیر در آبیموه فروشی ها استفاده می کنند. برخی از انجیر مربا تهیه می نمایند. در صنعت نیز می توانیم شاهد شیشه های مربای انجیری باشیم که در مغازه ها به راحتی قابل دسترس هستند.

افراد نیز به صورت کلی در زندگی می توانند انجیر را میل کنند. در خشکبارها نیز انجیر خشک در بسته بندی های مختلف به فروش می رسد.

از جمله خواص انجیر

محصول نهال انجیر دارای بسیاری از ویتامین ها از قبیل پتاسیم، منگنز، مس، آهن و فسفر است. در صورتی که افراد یبوست دارند می توانند از انجیر به صورت خشک بهره ببرند. این میوه برای سلامتی استخوان ها نیز بسیار مفید است.

انجیر در واقع یکی از مواردی است که می تواند فشار خون را تنظیم کند و افرادی که صبح ها افت فشار دارند می توانند با خوردن انجیر این بیماری را درمان کنند.

بهترین نهال انجیر از نظر باردهی

نهال انجیر زرد ترکیه، باردهی خوبی در آب و هوای مختلف دارد. این نهال در هر هکتار نیز چیزی بیشتر از ۱۳ الی ۱۵ تن محصول را در اختیار افراد قرار می دهد.

ارقام نهال انجیر بذری

نهال انجیرسیاه، کلسته و آدریاتیک از جمله نهال های بذری انجیر می باشند.

ازجمله نژاد های نهال پیوندی انجیر

نهال انجیر سبز، عسلی، قهوه ای، بنفش مخملی، زرد ترکیه و دیم از مهم ترین نهال های پیوندی می باشند.

نهال درخت انجیر را بهتر است از کدام نهالستان تهیه کرد؟

نهالستان گلد نهال، دکتر نهال و آریال نهال

در هنگام خرید نهال انجیر بهتر است چه نکاتی رعایت شود؟

در هنگام خرید نهال انجیر باید از کیفیت ریشه های نهال اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید که نهال مربوطه باید نسبت به آفات و شرایط آب و هوایی متنوع مقاومت خوبی داشته باشد. پس باید در هنگام خرید نهال، این مورد را در نظر بگیرید.

همچنین بررسی ارتفاع نهال انجیر نیز بسیار مهم است چون بر روی کیفیت نهال تاثیر می گذارد.

خرید نهال چند ساله انجیر مناسب است؟

هر چه به سراغ نهال هایی بروید که سن بیشتری دارند، می توانیم در نظر بگیریم که نهال مربوطه باردهی خوبی را نیز از خود نشان خواهد داد. معمولا نهال انجیر دوساله بسیار مناسب کاشت می باشد.

مزایای خرید نهال پیوندی به نسبت نهال بذری

نهال پیوندی دارای دوام بالایی است و می تواند باردهی خوبی نسبت به نهال بذری داشته باشد. همچنین سود بسیار بالایی را برای نهال انجیر پیوندی نسبت به نهال بذری می توانیم در نظر بگیریم.

خریدنهال ایرانی یا نهال انجیر خارجی؟

نهال انجیر خارجی و ایرانی از نظر کیفیت در منطقه مورد نظر تفاوت دارند. شما با توجه به منطقه کشت، نهال مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نحوه استعلام قیمت نهال انجیر از نهالستان گلد نهال

جهت استعلام قیمت نهال انجیر از نهالستان گلد نهال، می توانید به وب سایت مراجعه کرده و به بخش محصولات رفته، نهال انجیر را انتخاب کنید تا تمامی نژاد های انجیر با قیمت به صرفه برای شما نمایان شود.

همچنین می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس بگیرید تا اطلاعات کافی را در مورد قیمت، دریافت کنید.

مراحل حمل و نقل و ارسال بسته های نهال انجیر

بسته بندی نهال انجیر با کیفیت بالایی انجام می شود تا هیچ گونه آسیبی به ریشه ها و ساقه های نهال وارد نشود. همچنین درون بسته بندی رطوبت و دمای نهال حفظ می شود.

شما کشاورزان عزیز این اطمینان را داشته باشید که تمامی نهال ها، دارای شناسنامه و پروانه بهداشت می باشند.

سخن پایانی در ارتباط با خرید نهال انجیر

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نهال انجیر در هر نوع و رقمی، کیفیت بالایی را به خود اختصاص می دهد. یک نهال مناسب باید شرایط منطقه ای که در آن کاشته شده را داشته باشد؛ یعنی در برابر آب و هوای گرم و سرد مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان دهد.

البته جهت خرید نهال انجیر می توانید با ما در تماس باشید و یا در بخش کامنت ها، سوالات خود را مطرح سازید. کارشناسان ما آماده هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند.

دسته بندی محصولات

پر فروش ترین ارقام نهال

نظرات کاربران

  • avatar علی
    ۱۳۹۹-۰۴-۱۹

    سلام و عرض ادب .برای خرید نهال انجیر چطورو باید اقدام بشه ؟تشکر

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۴-۱۹

      سلام بر شما .برای خرید نهال انجیر با کارشناسان ما کافیه تماس حاصل فرمایید .

  • avatar ثریا
    ۱۳۹۹-۰۴-۲۷

    سلام ظهر بخیر .kihg hk[dv nhvdn ?نهال انجیر الان جه ارقامی رو موجود دارید؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۴-۲۷

      سلام وقت شما هم بخیر باشه .نهال انجیر تمام ارقامش رو موجود داریم .تماس بفرمایید .

  • avatar شادی
    ۱۳۹۹-۰۵-۰۱

    سلام و عرض ادب و احترام به نهال کاران خوب گلد نهال .سوالم این بود شما هرس نهال شلیل رو کی انجام میدید؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۵-۰۱

      سلام خیلی ممنونم از لطفتون به مجموعه ی گلد نهال . هرس درخت شلیل معمولا در فصل زمستان انجام میشه

  • avatar یاسمین
    ۱۳۹۹-۰۶-۳۱

    سلام و عرض ادب و احترام به سایت خوب گلدنهال .میخواستم بدونم ایا نهال انجیر رو میشه به صورت دیم هم کاشت ؟یا خیر ؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۶-۳۱

      سلام و درود بر شما سپاس از محبتتون .بله میشه نهال انجیر رو به صورت دیم هم کاشت مشکلی ندارد .

  • avatar قلی
    ۱۳۹۹-۰۷-۰۱

    درود بر شما .ایا میشه نهال انجیر رو در مناطق سردسیر بکارم ؟ چون شنیدم انجیر در مناطق سردسیر خوب جواب نمیده .

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۷-۰۱

      سلام و درود بر شما .متاسفانه نهال انجیر در مناطق سردسیر پاسخ خوبی نمیده . نهال گردو برای مثال در مناطق سردسیر هم پاسخ خوبی میده اما انجیر خیر .

  • avatar ثریا
    ۱۳۹۹-۰۷-۰۵

    سلام خسته نباشید .نهال انجیر من خریدم پارسال اما الان انگار kihg hk[dvl خشک شده .باید چکار کنم ؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۷-۰۵

      سلام و درود بر شما . علت خشکی نهال انجیر به خیلی از عوامل برمیگرده از کمبود تا افات یا جنس ضغیف نهال هاتون .

  • avatar سامان
    ۱۳۹۹-۰۷-۱۳

    اقا سلام خسته نباشید .نهال انجیر سه فصل یعنی چی ؟یعنی تو ۳ فصل باردهی داره ؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۷-۱۳

      سلام سلامت باشید . انجیر سه فصل دقیقا یعنی در سه فصل هم باردهی داره .

  • avatar حسین
    ۱۳۹۹-۰۷-۱۴

    انجیر ۳وقته خوبه یعنی ۳فصل

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۷-۱۵

      بسیار عالی سپاس از شما

  • avatar یاسر
    ۱۳۹۹-۰۸-۲۴

    درود بر شما .به نظرتون در مناطف سردسیر هم میشه نهال انجیر پرورش داد ؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۸-۲۴

      درود بر شما .خیر متاسفانه انجیر در این مناطق جواب گو نیست .

  • avatar محمد
    ۱۳۹۹-۱۱-۲۵

    سلام وعرض ادب .. چه نهالی واسه آب وهوای گرم وخشک کاشان پیشنهاد میدین… ازارقام انگور وانجیر وتوت وزردآلو

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۱۱-۲۵

      سلام و درود بر شما . با توجه به ارتفاعی که شهر زیبای کاشان از سطح دریا دارد که در حدود ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ متر می باشد ، ارقام انگوری مانند ، مویز بی دانه ، سیاه سردشت ، رد گلوب و .. توصیه میشه از انجیر هم ، انجیر سه فصل مناسب هست و توت سفید یا توت موزی هم رقم خاص و جذابی هست و در نهایت زردالو نصیری ، زردالو نادری و … ارقام خوبی هستند .

  • avatar حميد
    ۱۴۰۰-۰۹-۱۸

    سلام من ۵٠٠ متر زمین در کلاردشت دارم میخوام تبدیل به باغ میوه کنم به غیر از گردو لطفا نهال وقیمت را اعلام کنید خودم بنظرک گلابی بهتر جواب میده راهنمای فرماید
    ماشکرم

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۰-۰۹-۱۸

      سلام و عرض ادب جناب اقای حمید گرامی. جهت مشاهده لیست قیمت تمامی ارقام، لطفا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ، ارتباط بر قرار نمایید تا لیست جدیدترین قیمت را خدمت محترم شما ارسال نماییم. با احترام. (۰۹۱۴۴۸۱۲۷۳۹ )

      • avatar حسن
        ۱۴۰۱-۰۶-۱۳

        شمال خوب بار داد

        • avatar admin-goldnahal
          ۱۴۰۱-۱۰-۲۶

          الهی شکر

  • avatar محمد الازمنی
    ۱۴۰۰-۱۰-۲۸

    نه داداش. مردم اذیت نکن.
    دو بار بار میده. یکیار در اوارخ بهار با تعداد کم ولی میوه های درشت به مدت حدود ۱۵ روز . یکبار دیگر در اواسط تابستان با میوه های کوچکتر ولی خوشمزه تر. میزان باردهی نوبت دوم یعنی در تابستان بیشتر است. محمد الازمنی شرکت توسعه گیاهان طلایی

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۰-۱۰-۲۸

      سلام و عرض ادب. ما متوجه ی منظور شما نشدیم در چه موردی صحبت داشتید، اما در هر حال سپاس از ثبت دیدگاه شما.

  • avatar مهدی
    ۱۴۰۱-۰۶-۱۷

    من ساکن شهر اصفهان و محله لنجان هستم تو این منطقه آب و هوای معتدل رو به خشک داریم و انجیری میخواستم که هم باردهی خوبی داشته باشه هم صرفه اقتصادی خود کدوم نوع انجیر پیشنهاد داده میشه؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۱-۱۰-۲۶

      سلام و عرض ادب. ارقام انجیر استهبان مناسب می باشند. با احترام

  • avatar علی غلامی
    ۱۴۰۱-۱۱-۲۳

    سلام و عرض ادب.من یه نهال انبه و یه انجیر میخوام، میخواستم بدونم تک فروشی هم دارید،ممنون

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۱-۱۱-۲۸

      سلام و عرض ادب. خیر متاسفانه ارسال زیر ۵ عدد نداریم. با احترام

      • avatar جوان
        ۱۴۰۲-۰۱-۱۶

        سلام طاعات قبول باشه. منظورتون از هر نهال ۵ عدد یا کل سفارشات ۵ عدد به بالا باشه؟

        • avatar admin-goldnahal
          ۱۴۰۲-۰۸-۲۹

          درود بر شما
          ارس کلیه نهال ها از پنج عدد به بالا می باشد.

  • avatar
    ۱۴۰۱-۱۲-۱۸

    سلام ببخشید برای شهرستان ایلام چه نهالی مناسب است؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۱-۰۸

      سلام وقت بخیر. لطفا با شماره تماس کارشناسان گلد نهال در تماس باشید. با احترام

  • avatar علی
    ۱۴۰۲-۰۲-۰۲

    سلام رقم مناسب انجیر برای اب وهوای خوزستان شهر بهبهان چی پیشنهاد می دید

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۸-۲۹

      درود بر شما
      نهال انجیر شاهانی بسیار مناسب می باشد.