خرید نهال توت (اسفند 1402) + فهرست قیمت ☘️

خرید نهال توت از بهترین نهالستان کشور

فروش انواع نهال توت با قیمت عمده
جهت خرید نهال توت و یا استعلام قیمت نهال؛ همین حالا با ما در تماس باشید.

لیست خرید نهال توت

لیست قیمت نهال توت+ مشخصات

نهال توت سفید
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °52

  • گلدهی دیرگل

نهال توت سفید

65.000 تومان

نهال توت مجنون
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °50

  • گلدهی دیرگل

نهال توت مجنون

75.000 تومان

نهال شاه توت
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °52

  • گلدهی دیرگل

نهال شاه توت

75.000 تومان

نهال توت موزی
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °50

  • گلدهی دیرگل

نهال توت موزی

90.000 تومان

نهال توت هرات
  • نژاد بذری

  • باردهی سال دوم

  • دما 30° تا °50

  • گلدهی دیرگل

نهال توت هرات

65.000 تومان

مزایای خرید نهال توت؛ از گلد نهال چیست؟!

  • تضمین مناسب ترین قیمت: گلد نهال تولید کننده ی عمده ی نهال در سطح کشور می باشد، در نتیجه بدیهیست که فروش تمامی انواع ارقام نهال توت را با کمترین قیمت عرضه نماید.
  • ضمانت بازگشت کالا: گلد نهال فروش تمامی ارقام نهال توت خود را با بالاترین کیفیت عرضه می نماید از همین جهت فروش تمامی ارقام نهال با ضمانت 100% بازگشت کالا صورت می پذیرد.
  • پشتیبانی 24 / 7 در هفته: گلد نهال با کادری مجرب آماده پشتیبانی و پاسخگویی به مشکلات شما در تمام روزهای هفته
مزایای خرید نهال توت؛ از گلد نهال چیست؟!

سوالات متداول شما

سوالات پرتکرار شما درباره خرید نهال توت

چگونه می توانم خرید نهال توت خود را ثبت کنم؟
چطور می توانم با مجموعه گلد نهال در ارتباط باشم؟
چگونه می توانم به نهالستان گلدنهال اعتماد کنم؟
قیمت نهال توت به صورت عمده شامل تخفیف می شود؟
نحوه ی ارسال نهال ها به چه صورت می باشد؟
برای خرید نهال توت عجله کن!
گلد نهال با داشتن مجوز رسمی از جهاد کشاورزی، ارائه فاکتور رسمی و همچنین ارسال تا 48 ساعت کاری، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود.

پادکست معرفی نهال توت

هر آنچه از خرید نهال توت تا کاشت آن باید بدانید

معرفی جهت خرید نهال توت

نهال توت یکی از انواع نهال های بسیار پربار در کشاورزی است. این نهال معمولا کیفیت بالایی را به خود اختصاص می دهد و در هرهکتار نیز می توانیم در حد چندین تن میوه از این نهال را برداشت کنیم.

در این مقاله نیز ما قصد داریم نهال توت و جزییات مربوط به آن را نیز از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

راهنمای خرید نهال توت جهت احداث باغ در مناطق سردسیر، معتدل و گرمسیر

برای خرید نهال توت جهت احداث باغ در منطقه سردسیر، معتدل و گرمسیر باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

اولین مورد این است که نهال مربوطه باید ویژگی های مطابق با مناطق گفته شده را داشته باشد و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از خود مقاومت نشان دهد.

حال باید بدانید که آیا نهال توت مربوطه قادر به رشد در منطقه مورد نظر شما از لحاظ ویژگی های جغرافیایی است؟

کیفیت در این حالت جز آن دسته از مواردی است که باید در هنگام خرید نهال توت در نظر بگیرید.

تمایز نهال زودگل از دیرگل

نهال های توت دیرگل با وجود اینکه زمان شکوفه دهی آن کمی دیرتر از معمول می باشد، بسیار برای مکان هایی که در فصل بهار دچار سرمای بهاره می شوند مناسب است.

چرا که با دیر گل کردن درخت، سرما نمی تواند به آن آسیب ایجاد کند و بدین گونه بعد از اتمام سرمای بهاره درخت شروع به شکوفه دهی خواهد نمود.

در خصوص نهال های توت زودگل نیز باید در نظر داشته باشیم نهالی زودگل است، که تحت تاثیر برخی تغییرات سلولی قرار گرفته است. نهال های زودگل، بیشتر در مناطق معتدل تا گرمسیر کاشته می شوند زیرا در این مناطق گیاه دچار یخ زدگی از ناحیه ی شکوفه ها نمی شود و همچنین بادهای شدید فصل بهار در این مناطق در کمترین میزان می باشد.

در واقع این نهال باردهی خوبی دارد و در برابر شرایط آب و هوایی پرتلاطم ،مقاومت بسیار خوبی را نیز از خود نشان می دهد.

ویژگی های یک درخت توت سالم

نهال توتی سالم است که ریشه های بسیار خوبی داشته باشد. در واقع نهال سالم، باردهی خوبی دارد. تمامی بخش های مربوط به نهال نیز باید مثل برگ و تنه کیفیت بالایی را به شما ارائه دهد.

به طور کلی یک نهال توت سالم، نهالی خواهد بود که در آب و هوای مختلف نیز قابلیت کشت داشته باشد. نکته مهم در خصوص نهال های توت سالم این است که نهال مربوطه  پربارده و پربازده است. این چیزی است که کشاورزان از هر نهالی چنین انتظاری دارند.

کشت این نهال به چه صورت است؟

کاشت نهال توت از طریق بذر و قلمه قابل انجام است. در روش بذری شما باید هرچه قدر که می توانید توت جمع آوری کرده و قسمت میوه آن را از بذری که دارد به طور کامل به جای دیگری انتقال دهید.

سپس باید بذر را خشک کنید تا روند کاشت در چاله هایی به عمق چندین سانتی متر انجام گیرد.

شیوه قلمه نیز یکی دیگر از شیوه های مربوط به کاشت نهال توت می باشد. در این حالت قلمه باید در فصل های بهار و پاییز به انجام برسد.

شما روش قلمه زنی را باید مثل سایر شیوه های مربوطه، درست مانند کندن گودال و قرار دادن ریشه ها در داخل آن انجام دهید. حال باید فرآیندهای آبگیری را نیز به طور حداکثر به اتمام برسانید.

فصل مناسب کاشت نهال توت و فاصله کاشت آن چقدر است؟

بهترین فصلی که می توانیم برای کاشت نهال توت در نظر بگیریم، پاییز و بهار است. به طور کلی در این زمان، آب و هوا با نهال پربازده توت سازگاری بهتری دارد.

فاصله کاشت نهال توت نیز چیزی در حدود ۶ تا ۸ متر خواهد بود. این مورد می تواند کیفیت ریشه را بهتر کند. ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که نهال توت معمولا آبیاری مناسبی بر اساس فاصله کاشت نیاز خواهد داشت.

به همین ترتیب فرآیندهای مربوط به نورگرایی و نور گریز نیز تاثیر خاص خود را خواهند داشت.

این درخت از چند سالگی باردهی را آغاز می کند و تا چند سال بازدهی دارد؟

سال دوم نهال توت را می توانیم سال باردهی آن در نظر بگیریم. تقریبا فاصله ۸ سالگی تا ۱۰ سالگی از زمان کاشت نهال، همان سال های باردهی اقتصادی را شامل خواهند شد. در همین سال هاست که کشاورز می تواند به بالاترین سود از نهال توت برسد ولی باید در نظر بگیریم که باردهی اقتصادی بر اساس مقداری است که در هکتار کشاورز آن را بدست خواهد آورد.

خاک و مقدار آبیاری مورد نیاز این گیاه

خاکی که ما برای نهال توت به آن نیاز داریم باید زهکشی مناسبی داشته باشد و رطوبت را به مقدار کافی در خود جای دهد. در خصوص این خاک می توانیم خاک شنی لومی را در نظر بگیریم.

برای آبیاری نیز باید به صورت هفتگی نهال توت را آبیاری نمایید. روش های آبیاری نیز باید به گونه ای باشند که به صورت قطره ای و یا بابلر کلیه نهال ها را تحت پوشش آبیاری قرار دهید.

شایع ترین آفات و بیماری درخت توت

بیماری های درخت توت به شرح زیر می باشد:

  1. اولین مورد مربوط به گال گیاهی است که به صورت قارچ است و می تواند به برگ ها و ساقه های درخت توت حمله ور شود. در این حالت برای درمان می توانیم از برخی قارچ کش ها استفاده کنیم.
  2. مورد بعدی پوسیدگی ریشه است که می تواند کلیه بخش های مربوط به ریشه توت را تحت تاثیر قرار دهد. در این حالت می توانیم از برخی سموم و موارد معدنی برای تقویت ریشه ها استفاده کنیم.
  3. شانکر نیز از دیگر بیماری های قارچی است و می تواند باعث آسیب به بخش های مختلف درخت توت مثل ریشه، برگ و جوانه شود. در این حالت استفاده از سموم قارچ کش می توانند کمک کننده باشند.
  4. مایکوسفارلا نیز جز مواردی است که بر فتوسنتز نهال توت تاثیر گذار خواهد بود. هرس کردن بهترین شیوه برای درمان این بیماری به حساب می آید. شما می توانید قسمت های آسیب دیده نهال مربوطه را به طور کامل هرس کنید.
  5. گوموزیس نیز یکی از بیماری ها و آفات مربوط به توت است و باعث ترک در بخش های نهال می شود. می توانید در این حالت یک ترکیب از آهک و گوگرد درست کنید و بر روی نواحی آسیب دیده درخت توت بریزید.

بررسی انواع کودها و سموم جهت درمان بیماری

کودهای حیوانی که می توانیم برای نهال توت در نظر بگیریم باید به صورت کاملا پوسیده  باشند و در ترکیب با کودهای نیتروژن و فسفات می توانیم آن ها را به نهال انتقال دهیم.

در واقع ترکیب کود حیوانی و شیمیایی در این امر، دخالتی در رشد نهال مربوطه نخواهد داشت، ولی باعث بالارفتن کیفیت نهال می شود.

کودهای حیوانی مثل کودهای گاوی، مرغی و گوسفندی موجو است و درست مانند کودهای شیمیایی ساقه و ریشه و جوانه تحت تاثیر این نوع کودها از نظر عملکرد قرار خواهند گرفت.

بهترین نهال سردسیری و گرمسیری توت

بهترین نهال توت سردسیری و توت گرمسیری آن نهالی است که بتواند به خوبی در مناطق سردسیر و گرمسیر رشد کند و مطابق با شرایط محیطی نیز باشد. شما می توانید به سراغ آن دسته از نهال هایی بروید که تطابق با شرایط دو ناحیه را خواهند داشت.

در هر حالتی چندین بخش نهال مثل ساقه، ریشه، برگ، گل و گیاه، شکوفه، دانه و سلول گیاهی و یاخته در این امر تاثیرپذیر می باشند. به طور کلی نژاد توت سفید در مناطق گرمسیر رشد بهتری دارد. از طرفی نهال توت کاکوزا که گونه ژاپنی می باشد، در مناطق مرطوب رشد بسیاری دارد.

خرید نهال توت در چه مناطقی سوددهی بیشتری دارد؟

در مناطقی که بتوانیم نهال توت را به خوبی بکاریم و آن را آبیاری کنیم و مطابق با شرایط  باشد، می توانیم از نهال توت سود بسیار بیشتری بدست آوریم. تقریبا در مناطق گرمسیری و معتدل و حتی سردسیر نهال توت به مراتب  مقدار سود زیادی را  برای کشاورز به ارمغان می آورد.

حال  برخی از استان های مرکزی و شمالی بر مبنای شرایط آب و هوایی سود بسیار زیادی را از نهال توت به کشاورزان ارائه خواهند داد.

آموزش پیوند زدن نهال مربوطه

در قدم اول باید به سراغ ایجاد پایه ها و پیوندک برویم. در قدم بعدی باید یک سری برش های خاص ایجاد شود تا شاهد اتصال خوب، میان پایه و پیوندک باشیم.

سپس باید در برخی بخش ها اندازه های لازم را جهت ایجاد برش و نگهداری از پایه و پیوندک برای نهال توت در نظر بگیریم.

درنهایت بخش های برش خورده در کنار هم در داخل برخی کیسه ها نگهداری شوند تا شاهد نتیجه مطلوب از پیوند نهال توت باشم.

تاثیر گرد افشان به روی باردهی درخت توت

گرد افشانی که برای نهال توت مناسب است به خوبی می تواند تاثیر مستقیم بر روی باردهی آن نیز داشته باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این نهال در واقع با تاثیر گرده افشان اصل و مناسب در هر هکتار چندین برابر محصول نسبت به حالت طبیعی خود ارائه خواهد داد.

یکی از مهم ترین تاثیرات گرد افشان، اثر مستقیم آن بر روی سیتوپلاسم است. با تاثیر مستقیم بر روی این بخش می توانید شاهد باردهی خوب نهال توت در چندین تن نیز باشید.

زمان برداشت محصولات این درختان

از خرداد تا شهریور را می توانیم جز زمان برداشت محصولات درخت توت در نظر بگیریم. البته این مورد بستگی به منطقه ای دارد که شما در آنجا نهال توت را کاشته اید و می خواهید بر طبق شرایط منطقه ای روند برداشت را به انجام برسانید.

مقدار باردهی درختان توت در هر هکتار زمین باغداری

مقدار باردهی درخت توت در هر هکتار را می توانیم چیزی در حدود ۱۰ تن در نظر بگیریم. این مقدار در واقع به کل برداشت محصولاتی ارتباط دارد که در یک زمین چند هکتاری قرار دارند و کشاورز نیز آمادگی لازم جهت برداشت درخت توت را خواهد داشت.

معرفی رقم های توت خارجی

  • توت قرمز
  • توت سفید

از جمله بهترین نهال توت ایرانی

نهال توت سیاه، توت پیوندی، توت موزی زرد و قرمز از نژاد های ایرانی می باشند.

بررسی شرایط نهال توت اصلاح شده

نهال توت اصلاح شده یک نهالی است که از نظر ژنتیکی دچار یک سری تغییرات شده است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این نهال اصلاح شده مقاومت بسیار بالایی را از نظر ساختاری در شرایط اقلیمی مختلف به خود اختصاص می دهد.

باردهی خوبی را نیز می توانیم برای نهال های اصلاح شده در نظر داشته باشیم. همچنین دقت داشته باشید که نهال توت اصلاح شده دیگر مثل قبل نیست و از لحاظ باردهی و شکلی متفاوت تر از قبل خواهد بود.

 انواع روش های متداول هرس درخت توت

روش های هرس درخت توت به صورت هرس فرم دهی، هرس باردهی و هرس پلارد خواهد بود.

هرس فرم دهی شامل قطع برخی از شاخه هایی است که می توانند حکم شاخه های مزاحم را نیز داشته باشند. این شاخه های مزاحم در واقع جز اصلی هستند که ما می خواهیم با قطع آن ها به فرم دلخواه خود برای درخت توت دست پیدا کنیم.

هرس باردهی نیز جز هرس هایی است که قسمت مربوط به باردهی را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا در برخی بخش ها امکان رشد آفت زیاد است. ما نیز آن قسمت ها را به طور کامل هرس می کنیم تا شاهد باردهی خوبی برای نهال توت باشیم.

هرس پلارد نیز آخرین شیوه هرس نهال های توت است. در این شیوه، هدف اصلی هرس درخت از نظر ارتفاعی خواهد بود. مثلا بر مبنای فضای محیط می توانیم هرس را انجام دهیم؛ به خصوص شاخه هایی که در ارتفاع خیلی بالایی نیز قرار دارند و شما باید آن را در نظر بگیرید.

واردات و صادرات توت در کشور

توت های با کیفیت و خوب  ایرانی در بسته بندی های مختلف صادر می شوند. شما در واقع در بازار صادرات می توانید شاهد این موضوع باشید که هرچه نهال توت پربارده تر باشد، میوه آن نیز به راحتی صادر خواهد شد.

نهال هایی که در ایران نیستند و در خارج از کشور وجود دارند نیز به عنوان نهال توت وارداتی وارد ایران می شوند که توت مجنون یکی از این نوع نهال ها خواهد بود.

موارد مصرف توت در صنایع و زندگی روزمره

توت به طور کلی هم به صورت نرم و هم به صورت خشک وجود دارد. مربای توت و شیره توت نیز در بازار موجود است. افراد به طور معمول می توانند در فصل های مناسب از میوه ی نهال توت استفاده کنند.

برخی افراد که دچار دیابت هستند، به جای استفاده از قندهای جامد در هنگام مصرف چای نیز می توانند از توت به عنوان جایگزین استفاده کنند.

خواص توت چه می باشد؟

توت دارای خواص بسیاری است. مثلا برخی افراد می گویند که توت دارای آنتی اکسیدان است و این موضوع یعنی باعث گسترش رادیکال های آزاد نخواهد شد. توت یک نوع میوه ای است که برای افراد دارای دیابت نیز مفید است.

همچنین این میوه پرخاصیت جهت تصفیه خون استفاده می شود و از دیگر خواص میوه نهال توت، تاثیر آن در زیبایی پوست صورت می باشد.

معرفی بهترین نهال توت از نظر باردهی

توت سفید را می توانیم جز بهترین نهال های توت از نظر باردهی در نظر بگیریم که در مناطق گرمسیر، ثمره ی این نژاد درشت تر و شیرین تر خواهد بود.

ارقام نهال توت بذری

توت موزی و توت کاکوزا جز نهال های توت با کیفیت بذری هستند.

از جمله نهال های پیوندی توت

شاه توت، توت قرمز و توت بدون استخوان جزء نهال های پیوندی می باشند.

نهال درخت توت را بهتر است از کدام نهالستان تهیه کرد؟

نهالستان گلد نهال، دکتر نهال و آریا نهال

در هنگام خرید نهال های توت بهتر است چه نکاتی رعایت شود؟

در ابتدا برای خرید نهال توت باید ارتفاع نهال مورد بررسی قرار گیرد، سپس کیفیت ریشه های نهال نیز بررسی شوند. همچنین باید در نظر داشته باشید که نهال مربوطه در برابر انواع مختلف شرایط اقلمی بر طبق منطقه کاشت مورد نظر شما دوام داشته باشد.

خرید نهال چند ساله پیشنهاد می شود؟

نهال توت دو ساله بهترین نوع نهال به حساب می آید. این نهال هم باردهی خوبی دارد و هم عمر اقتصادی بیشتری نسبت به دیگر نهال های کوچک تر دارد.

نهال های توت دو ساله همچنین موجب آسان تر کردن شرایط کشت و نگهداری و افزایش سوددهی خواهند شد.

مزایای خرید نهال پیوندی به نسبت نهال بذری

نهال توت پیوندی کیفیت بالایی از نظر باردهی دارد. این نهال در برابر شرایط سرمای محیطی نیز مقاومت از خودش نشان می دهد. در مقابل توت بذری نیز مصرف بالایی میان افراد خواهد داشت ولی بیشتر محصولات توت به صورت پیوندی در بازار وجود دارند.

خرید نهال توت ایرانی یا خارجی؟

نهال توت ایرانی را می توانیم به عنوان یک نهال خوب در نظر بگیریم. در واقع نهال ایرانی مناسب سلیقه کلیه افراد در کشور است. حال برخی افراد نیز بر مبنای نیاز خود می خواهند نهال توت خارجی تهیه کنند که باز شرایط محیطی باید در این خصوص در نظر گرفته شود.

خرید نهال توت سفید:

  • این رقم نهال توت؛ را می توان یکی از شناخته شده ترین و مرغوب ترین گونه نام برد که سابقه ای طولانی دارد.
  • این نهال هم مورد استقبال خریداران و هم مورد استقبال باغداران واقع شده است و در بیشتر کشور ها امکان کشت آن فراهم است.
  • این درخت توت؛ از گیاهان دو لپه ای است و میوه ای گوشتدار در حد متوسط و به رنگ سفید دارد که طعم آن بی نظیر و عالی است.
  • از این توت بیشتر برای خشک کردن استفاده می کنند و از ارقام بازار پسند و پر فروش می باشد.
  • یکی از پر کشت ترین انواع نهال توت؛ در ایران می باشد که صرفه اقتصادی مناسبی هم دارد.

خرید نهال توت موزی:

این نوع نهال توت یکی از گونه های بسیار خاص و با کیفیت می باشد که امکان کشت در ایران نیز فراهم است.

این نژاد توت به دلیل اندازه ای که دارد و معمولا تا ۲۰ سانتی متر هم میرسد به توت موزی شهرت دارد.

توت موزی یکی از گونه های بازار پسند و پر فروش می باشد که طعم بسیار شیرین و لذت بخشی دارد.

این نهال توت را رقمی از توت سفید میدانند با این تفاوت که این رقم به لحاظ اندازه چند برابر توت سفید می باشد.

قیمت نهال توت؛ در این نهال نسبتا گران تر از مابقی ارقام می باشد.

خرید نهال توت مجنون:

  • این نهال توت؛ یکی از ارقام نهال توت؛ می باشد که آن را بومی شرق آسیا و چین می دانند.
  • امروزه از این نهال به عنوان رقم زینتی نیز استفاده می کنند.
  • این درخت توت؛ در گذشته بیشتر برای تغذیه کرم ابریشم مورد استفاده قرار میگرفته است.
  • توت مجنون رقمی خزان کننده است و این نهال رفته رفته به درختی متوسط و سبز رنگ تبدیل می شود .
  • این نوع توت در مناطق معتدل و گرم عملکرد خوبی خواهد داشت و به رشد مطلوب می رسد.
  • قیمت نهال توت؛ این نژاد نسبتا از قیمت پایین تری برخوردار می باشد.

خرید نهال شاه توت:

  • این رقم نهال توت؛ نیز یکی دیگر از گونه توت سانان می باشد که آن را بومی آسیای جنوب غربی می دانند.
  • این رقم عمر بسیار طولانی دارد و نیاز به مراقبت بالایی دارد .
  • این نهال رفته رفته تبدیل به درختی می شود که از بقیه ارقام توت کوچکتر است و ارتفاع آن نیز تا ۹ متر می رسد.
  • شاه توت میوه ای بزرگتر از توت سفید دارد و رنگ آن نیز به رنگ قرمز تیره می باشد .
  • خیلی از افراد آن را با توت قرمز اشتباه می گیرند،شاه توت مزه ای ترش و شیرین دارد و طعم آن بسیار مطبوع می باشد.
  • این رقم درخت توت بیشتر برای تازه خوری و تهیه مربا مورد استفاده قرار میگیرد.
  • قیمت نهال توت؛ این رقم مشابه رقم سفید می باشد.

نحوه استعلام قیمت نهال توت از نهالستان گلد نهال

شما می توانید جهت استعلام از قیمت نهال توت، به صورت مستقیم وارد سایت گلد نهال شده و با رفتن به قسمت محصولات، نهال مورد نظر را انتخاب کرده تا با انواع نهال و قیمت های آن آشنا شوید.

مراحل حمل و نقل و ارسال بسته های نهال

در حمل و نقل نهال توت بیشترین شرایطی بهداشتی در نظر گرفته می شود. در ابتدا برگ ها و ریشه ها از نظر آفات و فشارهایی که در هنگام بارگیری ممکن است به آن ها وارد شوند بررسی خواهند شد و در نهایت پس از خرید نهال توت توسط شما آماده بارگیری خواهند بود.

سخن پایانی در ارتباط با خرید نهال توت

نهال توت جز نهال هایی است که در هرهکتار چیزی در حدود ۱۰ الی ۱۲ تن محصول را به کشاورز ارائه می دهد. آفات و بیماری های بسیار زیادی نیز قادر هستند که نهال های توت را از پای در بی آورند که ما می توانیم در این حالت به گال گیاهی نیز اشاره داشته باشیم و این مشکل را طریق آفت کش ها به راحتی مثل سایر دیگر بیماری ها از بین ببریم.

البته جهت خرید نهال توت می توانید با ما در تماس باشید و یا در بخش کامنت ها، سوالات خود را مطرح سازید. کارشناسان ما آماده هستند تا به هرگونه سوال شما پاسخ دهند.

خرید نهال توت موزی:

  • این نوع نهال توت یکی از گونه های بسیار خاص و با کیفیت می باشد که امکان کشت در ایران نیز فراهم است.
  • این نژاد توت به دلیل اندازه ای که دارد و معمولا تا ۲۰ سانتی متر هم میرسد به توت موزی شهرت دارد.
  • توت موزی یکی از گونه های بازار پسند و پر فروش می باشد که طعم بسیار شیرین و لذت بخشی دارد،
  • این نهال توت را رقمی از توت سفید میدانند با این تفاوت که این رقم به لحاظ اندازه چند برابر توت سفید می باشد.
  • قیمت نهال توت؛ در این نهال نسبتا گران تر از مابقی ارقام می باشد.

دسته بندی محصولات

پر فروش ترین ارقام نهال

نظرات کاربران