تاثیر گردو بر فشار خون

برسی آزمایشگاهی تاثیر مصرف گردو در درمان فشار خون | تابستان 1399

آیا گردو فشار را بالا مي برد ؟

شايد برايتان پيش آمده باشد و يا از ديگران شنيده باشيد كه مي گويند كه آيا گردو فشار را بالا مي برد؟ اين سؤال واقعاً اشتباه مي باشد. در اين مقاله ما مي خواهيم برايتان بازگو كنيم كه آيا گردو فشار را بالا مي برد یا خیر؟ محققان زيادي در طي بررسي هاي انجام شده خود پي بردند كه خوردن روزانه 10 عدد گردوي خوشمزه مي تواند تأثير فراواني را در كاهش فشار داشته باشد. در واقع با چنین بیانیه ای اين نظريه که گردو فشار را بالا مي برد را رد كردند. متخصصان تغذيه و سلامت مي گويند مصرف اين آجيل مقوي و پرطرفدار براي كساني كه فشار بالايي دارند توصيه مي كنند و براي افرادي كه بيماري هاي قلبي و عروقي دارند مواد غذايي بسيار مناسبي مي باشد.

بيماري فشار يكي از مهم ترين مشكلات بهداشتي در تمام دنيا مي باشد در صورتي كه درمان نشود به عنوان دومين علت مرگ و مير در دنيا مي باشد و از آن به عنوان قاتل خاموش ياد مي كنند. ممكن است در هر سني اين بيماري رخ بدهد ولي بيشتر در دوره‌ میان‌سالی يا سالمندي نمايان مي شود.

ارتباط میان گردو و فشار خون

ارتباط گردو و فشار بالا کاملاً منفي است. چرا که گردو حاوي امگا 3 است كه به آن آلفالينولنيك اسيد مي گويند. گردو مي تواند سبب افزايش بيشتر پتاسيم نسبت به سديم كه به عنوان معيار اندازه گيري مرتبط با فشار پایینی باشد. باید گفت این خوراکی لذیذ فوايد بسيار زيادي دارد به طور مثال در تقويت مغز، تقويت خلق و خوي، كمك به حفظ سلامت قلب، كمك به كاهش وزن، كمك به سيستم گوارش مي توان نام برد.

نتیجه‌ تحقيقات در سال 2017 در مورد ارتباط گردو و فشار خون

دانشمندان در سال 2017 در مورد ارتباط گردو فشار را بالا مي برد در دانشكده قلب شناسي آمريكا آزمایش‌هایی انجام دادند. براي اين كار 377 نفر داوطلب در 3 گروه تقسيم شدند. هر 3 گروه از يك نوع ماده غذايي استفاده مي كردند به جز 1 گروه كه در زنجیره‌ غذایی آن‌ها روزانه 30 گرم گردو اين خشکبار مقوي اضافه شده بود براي اثبات يا رد نظریه‌ گردو فشار را بالا مي برد. بعد 3 ماه هر 3 گروه به يك اندازه لاغر شده بودند با اين تفاوت در گروهي كه براي اثبات اينكه گردو فشار را بالا مي برد ميزان كاهش فشار كمتري نسبت به 2 گروه ديگر داشتند.

نتيجه گرفتند استفاده از آن و ساير مواد غذایی حاوي پتاسيم و سديم در رژيم غذايي افراد مي تواند تأثير فراواني در كاهش ميزان فشار داشته باشد و نظریه‌ گردو فشار را بالا مي برد را رد كردند. بعضي از غذاها فوراً فشار را بالا مي برند وقتي صحبت از غذاهايي مي كنيم كه براي فشار مضر مي باشند فوراً به سمت غذاهاي پرنمك مي رويم. در صورتي كه اگر بيماري فشار داريد. مي توانيد از گردو استفاده كنيد در صورت نبودن گردو از سويا و روغن كانولا (كلزا) استفاده كنيد.البته با قیمت بالای گردو ، میتوانید خرید نهال گردو جهت پرورش آن را هم در نظر داشته باشید !

از مهم ترين خواص گردو برای فشار خون

نه تنها مصرف گردو فشار خون را بالا نمي برد بلكه موجبات كاهش آن را نیز فراهم می آورد. دلیل اصلی آن وجود امگا 3 در این خوراکی لذیذ مي باشد. اسيدهاي چرب امگا 3 به كاهش كلسترول بد در بدن و افزايش توليد كلسترول خوب شناخته شده اند، كه همه‌ اين اعمال براي قلب مفيد مي باشد. خوردن گردو كه يكي از پر خاصيت ترين مغزها مي باشد از مهم ترين خواص‌ گردو براي كاهش بيماري هاي قلبي، پيشگيري از سرطان و بهبود عملکرد مغز خيلي تأثير فراواني دارد. فشار بالا يك خطر بسيار قوي براي بيماري هاي قلبي مي باشد. از مهم ترين فوايد اين آجيل كه فشار را بالا نمي برد شامل ويتامين B6، مس، اسيدفوليك، ويتامين E، فسفر، منگنز، مي توان نام برد.

همچنین سایت medicalnewstoday به زبان انگلیسی مقاله ی خوبی در این زمینه منتشر کرده است .

به هر ميزان فشار بالاتر باشد خطر سکته‌ مغزي و بيماري عروقي قلب بيشتر مي باشد. عادت غذايي نادرست و عوامل وراثت از جمله مهم ترين عوامل براي فشار بالا مي باشد. از مهم ترين توصيه هاي كه براي كاهش فشار مي توان اشاره كرد به 1: ميزان مصرف نمك را كم كنيد 2: به مقدار كافي منيزيم براي بدن دريافت كنيد 3: از سير غافل نشويد 4: از منابع فولاد استفاده كنيد 5: استفاده از ادويه هايي مانند زعفران، فلفل سياه و ترخون 6: خوردن كشمش تأثير فراواني دارد، در صورت وزن بالا خود را لاغر كنيد نکته‌ مهم تر اينكه حتماً از گردو استفاده كنيد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =