گردو فشار را بالا میبرد؟(برسی تخصصی تاثیر گردو و فشار خون)

گردو فشار را بالا میبرد؟(برسی تخصصی تاثیر گردو و فشار خون)

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

تاثیر گردو برای فشار خون چگونه می باشد:

شاید برایتان این سوال که پیش آمده باشد آیا گردو فشار را بالا میبرد؛ این سوال واقعاً اشتباه می باشد. در این مقاله ما می خواهیم برایتان بازگو کنیم که تاثیر گردو و فشار خون، بر هم به چه صورت می باشد.باید عنوان داشت که محققان زیادی در طی بررسی های انجام شده خود پی بردند که با مصرف روزانه ۸ تا ۱۰ عدد گردوی سالم می توان تأثیر فراوان گردو، را در کاهش فشار خون به وضوح دید.

در واقع با چنین بیانیه ای این نظریه که گردو فشار را بالا میبرد؛ را رد کردند. متخصصان تغذیه و سلامت می گویند تاثیر گردو بر فشار خون؛ برای کسانی که فشار بالایی دارند توصیه می کنند و برای افرادی که بیماری های قلبی و عروقی دارند مواد غذایی بسیار مناسبی می باشد.

بیماری فشار خون، یکی از مهم ترین مشکلات انسان ها در تمام دنیا می باشد . جالب است بدانید در صورتی که اگر درمان نشود می توان به به عنوان دومین علت مرگ و میر در دنیا از آن نام برد و از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می شود. ممکن است در هر سنی این بیماری رخ بدهد ولی بیشتر در دوره‌ میان ‌سالی یا سالمندی نمایان می شود.

ارتباط میان گردو و فشار خون:

ارتباط گردو برای فشار خون کاملاً یک ارتباط موثر و مفید است. چرا که گردو حاوی امگا ۳ است که به آن آلفالینولنیک اسید می گویند. گردو می تواند سبب افزایش بیشتر پتاسیم نسبت به سدیم که به عنوان معیار اندازه گیری مرتبط با فشار خونی پایین باشد. باید گفت علائه بر تاثیر گردو بر فشار خون که بسیار مثبت می باشد، این خوراکی لذیذ فواید بسیار زیادی دارد به طور مثال در تقویت مغز، تقویت خلق و خوی، کمک به حفظ سلامت قلب، کمک به کاهش وزن، کمک به سیستم گوارش می توان نام برد.

نتیجه‌ تحقیقات در سال ۲۰۱۷ در مورد این سوال که گردو فشار را بالا میبرد:

دانشمندان در سال ۲۰۱۷ در مورد ارتباط گردو و فشار خون،در دانشکده قلب شناسی آمریکا آزمایش‌هایی انجام دادند. برای این کار ۳۷۷ نفر داوطلب در ۳ گروه تقسیم شدند. هر ۳ گروه از یک نوع ماده غذایی استفاده می کردند به جز ۱ گروه که در زنجیره‌ غذایی آن‌ها روزانه ۳۰ گرم گردو این خشکبار مقوی اضافه شده بود برای اثبات یا رد نظریه‌ گردو فشار را بالا می برد. بعد ۳ ماه هر ۳ گروه به یک اندازه لاغر شده بودند با این تفاوت در گروهی که برای اثبات اینکه گردو فشار را بالا می برد میزان کاهش فشار کمتری نسبت به ۲ گروه دیگر داشتند.

نتیجه گرفتند استفاده از آن و سایر مواد غذایی حاوی پتاسیم و سدیم در رژیم غذایی افراد می تواند تأثیر فراوانی در کاهش میزان فشار داشته باشد و نظریه‌ گردو فشار را بالا میبرد، را رد کردند. بعضی از غذاها فوراً فشار را بالا می برند وقتی صحبت از غذاهایی می کنیم که برای فشار مضر می باشند فوراً به سمت غذاهای پرنمک می رویم.

در صورتی که اگر بیماری فشار دارید. می توانید از گردو استفاده کنید در صورت نبودن گردو از سویا و روغن کانولا (کلزا) استفاده کنید.البته با قیمت بالای گردو ، میتوانید خرید نهال گردو  را جایگزین خرید گردو کنید که در صورت کافیست تنها به منوی سایت مراجعه نمایید.

از مهم ترین خواص گردو برای فشار خون:

نه تنها گردو فشار را بالا میبرد، بلکه موجبات کاهش آن را نیز فراهم می آورد. دلیل اصلی آن وجود امگا ۳ در این خوراکی لذیذ می باشد. اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش کلسترول بد در بدن و افزایش تولید کلسترول خوب شناخته شده اند، که همه‌ این اعمال برای قلب مفید می باشد.

خوردن گردو که یکی از پر خاصیت ترین مغزها می باشد از مهم ترین خواص‌ گردو برای کاهش بیماری های قلبی، پیشگیری از سرطان و بهبود عملکرد مغز خیلی تأثیر فراوانی دارد. فشار بالا یک خطر بسیار قوی برای بیماری های قلبی می باشد. از مهم ترین فواید این آجیل که فشار را بالا نمی برد شامل ویتامین B6، مس، اسیدفولیک، ویتامین E، فسفر، منگنز، می توان نام برد.

به هر میزان فشار بالاتر باشد خطر سکته‌ مغزی و بیماری عروقی قلب بیشتر می باشد. عادت غذایی نادرست و عوامل وراثت از جمله مهم ترین عوامل برای فشار بالا می باشد. از مهم ترین توصیه های که برای کاهش فشار می توان اشاره کرد به

  • ۱: میزان مصرف نمک را کم کنید.
  • ۲: به مقدار کافی منیزیم برای بدن دریافت کنید
  • ۳: از سیر غافل نشوید
  • ۴: از منابع فولاد استفاده کنید
  • ۵: استفاده از ادویه هایی مانند زعفران، فلفل سیاه و ترخون
  • ۶: خوردن کشمش تأثیر فراوانی دارد، در صورت وزن بالا خود را لاغر کنید نکته‌ مهم تر اینکه حتماً از گردو و فشار خون، استفاده کنید تا تاثیر گردو بر فشار خون، را به چشم ببینید.

همچنین سایت medicalnewstoday به زبان انگلیسی مقاله ی خوبی در این زمینه منتشر کرده است.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران