بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو

۱۴۰۲-۰۸-۱۹

معرفی کامل انواع بهترین نهال گردو مناسب تمام مناطق کشور:

معمولا پاسخ دادن به این سوال کمی دشوار است که بهترین نژاد گردو؛ چه رقمی می باشد ؟ می توان با مطرح نمودن این سوال به بهترین نهال گردو؛ اشاره کرد که در هر منطقه از کشور عزیزمان می تواند بهترین عملکرد رشد را در خود ایجاد نماید ، پس لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به معرفی ۴ رقم از برترین درختان گردو؛ ایران بپردازیم :

ویژگی هایی که باید از بهترین نوع درخت گردو انتظار داشت:

معمولا پاسخ این سوال به باردهی درخت گردو مرتبط می شود ، تمامی کشاورزان سال ها با صرف هزینه ی بسیار زیاد ، گاها حتی بدون داشتن آب کافی حتی با یک کوزه ، آب بر سر درخت خود می برند تا هنگام به بلوغ رسیدن درخت گردو بتوانند از آن بیشترین بازدهی را کسب نمایند ،اما اولین گام قبل از کاشت گردو ؛ انتخاب نهال گردو مناسب کاشت در هر منطقه می باشد.

درخت گردو به شرایط اتمسفری بسیار زیاد حساس می باشد ،بلایت گردو و یا شانکر باکتری گردو می تواند اگر نهال شما مقاوم نباشد آن را از پا در آورد . گردو یک گیاه کاملا حساس به شرایط آب و هوایی می باشد ، شاید هم از همین جهت است که ضرب المثلی در این زمینه می گوید : هر گردی ، گردو نمی شود . حقیقت امر این است!

بهترین نژاد درخت گردو
گلد نهال، متخصص تولید بهترین نهال های گردو در ایران

مهم ترین نکته ی شناخت بهترین نژاد نهال گردو:

نکته ای که برای شناخت بهترین ارقام گردو، وجود دارد این است که گردوهای پیوندی و بذری را از یکدیگر جدا کنید. در ابتدا اهداف خود را مشخص کنید که باردهی زیاد برای شما اولیویت دارد یا مسائل دیگر، چون بهترین نوع درخت گردو؛ هم در میان ارقام پیوندی و هم ارقام پایه بذری، وجود دارد. در این دسته بندی ها با گردوهای زودگل و دیرگل، هم سروکار دارید و برای تمام مناطق سردسیری و گرمسیری؛ می توانید بهترین نهال گردو؛ را پرورش دهید.

اگر بخواهید گردی گردو های شما مانند یک گردو واقعی باشد، بهتر است که نسبت به سایر مسائل درخت گردو حساس باشید. درخت گردو نسبت به تمام مراقبت ها و رسیدگی ها، از خود عکس العمل نشان می دهد و به همین علت است که اگر برای یک درخت گردو سمپاشی را به درستی انجام دهید و برای گونه ای دیگر انجام ندهید، در مقابل این کار با ارزش شما، باردهی بیشتری را به ارمغان می آورد.

در مناطق گرمسیر بهترین نهال گردو چه می باشد:

پاسخ این سوال را اگر صریح بخواهیم دهیم این است : اگر ارتفاع محل کاشت گردو شما بین ارتفاع ۰ تا ۲۰۰ متر از سطح دریا می باشد ، بدون معتلی باید بدانید بهترین نهال گردو؛ گردو پگان برای شما می باشد. پکان یکی از بهترین نهال های گردوی موجود در ایران می باشد که ژنتیک آن به کشور آمریکا باز می گردد . پرورش این tree walnut؛ می تواند شما را با گردوهای خاصی مواجه کند ، گردوهایی کشیده و خاص ! “گویی این گردو پکان از مریخ پدید آمده اند نه از دلِ نهالستان های آمریکا”.

شاید دغدغه ی بسیاری از باغداران عزیز انتخاب بهترین گردو می باشد تا به سودهی مناسب دست بیابند.
بهترین نوع نهال گردو، می تواند برای هر منطقه ی اب و هوایی متفاوت باشد.

و اما بیوگرافی بهترین نهال گردو در اب و هوای گرم:

با پیدایش گونه هایی مانند پکان، علاوه بر نهال های مانند نهال انگور، پرورش گردو در این مناطق گرمسیری به راحتی امکان پذیر شده است. به دلیل آنکه در سال های دور بسیاری از افراد قصد احداث باغ گردو در شهرهای جنوبی را داشتند اما گونه هایی سردسیری را خریداری می کردند و با تمام توان به آن ها رسیدگی می کردند، اما پس از گذشت چند سال در زمان باردهی محصولات متوجه می شدند که گردوها خشک شده اند و بعضی از نهال های گردو هم به باردهی نرسیده اند.

زمانی که این اتفاق به وفور برای کشاورزان آن منطقه رخ داد، احساس کردند که پرورش گردو در مناطق جنوبی کشور امکان پذیر نیست و تنها می توانند به پرورش انواع رطب بپردازند. اما به مرور زمان با انجام آزمایش های فراوانی که بر روی انواع بهترین گردو؛ انجام شد گیاه شناسان متوجه شدند که می شود تغییراتی بر روی نهال گردو پدید آورد. به همین علت با انجام پیوندهای دیگر از بین بهترین ارقام گردو، شروع به کشف گونه های جدید کردند.

این آزمایشات به کشاورزان و باغداران کمک کرد که در هر نقطه ای از کشور که قرار دارند به خصوص در شهرهای جنوبی کشور، کاشت گردو را انجام دهند که یکی از بهترین درخت گردو؛ پکان می باشد و به راحتی می توانید آن ها را خریداری کنید. باردهی گردو پکان هم در همین شهرهای جنوبی کشور که امکان رشد هر گیاهی وجود ندارد، به بالا ترین حد خود می رسد.

بهترین نژاد گردو
بهترین درخت گردو، را در نهالستان گلد نهال در این تصویر می بینید .

بهترین نژاد درخت گردو در ارتفاعات ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ متر از سطح دریا:

در این ارتفاع بهترین نهال گردو؛ می تواند پرورش نهال گردو ژنوتیپ برتر توصیه می شود ،این رقم بومی کشور خودمان می باشد و یکی از بهترین گردوهای حال حاضر در بازار نهالستان ها می باشد . ژنوتیپ گردوهایی نسبتا با مغز کوچک دارد و به دلیل صرفه ی اقتصادی که برای نهالستان ها ممکن است به همراه داشته باشد ،نهالستان های گردو هم شما به کاشت و پرورش این گیاه ترقیب کنند اما هیچگاه شرایط جوی زمین کشاورزی خود را برای احداث باغ گردو فراموش کنید.

اگر در شهری زندگی می کنید که در این محدوده از سطح دریا قرار دارد، می توانید نهال های گردو ژنوتیپ را خریداری کنید. گردوهای ژنوتیپ یکی از انواع نژادهای برتر و همچنین پر فروشی هستند که باتوجه به نوع تجاری بودن آن ها، تقاضای زیادی را شامل حال خود می کنند. باردهی درخت گردو ژنوتیپ اگر با رعایت تمام مسائل مراقبتی، در نظر گرفته شود می تواند تا ۷۰ کیلوگرم هم باردهی مفید برای باغداران گردو داشته باشد.

خواص مغز گردوهای ژنوتیپ شامل ( بهبود دهنده ی سلامت قلب، پیشگیری از سرطان، کاهش دهنده ی التهابات و همچنین در درمان بیماری های مغز بسیار کمک کننده هستند ) . اگر ارتفاع شهر شما با اطلاعات این نهال گردو برتر، مطابقت دارد بهتر است که اقدامات اولیه را شروع کنید چون باردهی یک نهال گردو بومی، در داخل کشور خودش به بالاترین و با کیفیت ترین میزان خواهد رسید و آماده ی سودآوری می باشد. در زمان هایی که با افت کیفیت مواجه شدید اصلا نیاز نیست که زانوی غم بغل بگیرید ! چون با اضافه کردن یک کود مناسب، کیفیت را نه تنها می توانید مثل سابق کنید بلکه افزایش هم می دهید.

بهترین نهال گردو مناسب ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر:

بله این شما و این بهترین گردو جهان؛ رقم گردو چندلر؛ جمله کوتاه بود اما گویای همه چیز ، هر آنچه که از یک درخت گردو انتظار دارید ،چندلر برای شما رقم زده است . نهال گردو چندلر دیرگل می باشد و این به آن معناست که در برابر سرما مقاومت بسیار خوبی دارد که بر خلاف رقم هایی که پیش از این معرفی کرده ایم می باشد . چندلر ، رقمی پیوندی بوده و نژاد آن به ایالات متحده ی آمریکا(United States) و Europe  باز می گردد.

شاید اگر ترامپ قمار باز نمی شد، به فکر احداث باغ گردو می افتاد ! این را در نظر بگیرید که این بهترین نوع درخت گردو؛ مناسب مناطق نسبتا سردسیر بوده و گردوهایی بسیار درشت با مغزی سفید تحویل شما خواهد داد. هرس درخت گردو در این نژاد هم با دشواری رو به رو نخواهد بود و می توان با توجه به ارتفاع کم درخت ، آن را به راحتی هرس و شاخ و برگ آن را اصلاح نمود.

عده ای به این فکر می کنند که پرورش درخت گردو اصولا در شرایط سردسیری راحت تر است و باردهی بهتری می تواند داشته باشد و متاسفانه همین موضوع باعث شده تا گردوهای چندلر را برای مناطق فوق سردسیری خریداری کنند بدون توجه به این که گردوهای چندلر تحمل سرماهای طولانی مدت و یخ بندان های زیاد را ندارند، همچنین اگر همین نهال گردو چندلر؛ را که با شرایط سردسیری هم کنار می آید.

در ساعات زیادی در سرماهای زمستانی قرار بگیرد می تواند آسیب پذیر شود و باردهی آن کاهش پیدا کند. این نکته را در نظر بگیرید که هر نهال گردو تنها به یک ساعت خاصی نیاز دارد که در سرماهای زیر صفر قرار بگیرد، اما اگر در همین زمان افراط صورت بگیرد نهال گردو شما از بین می رود. گردوهای چندلر اگر چه وارداتی هستند، اما در بعضی از شهرها که ارتفاع مناسبی با زادگاه اصلی اش دارد، می تواند باردهی داشته باشد.

به عنوان مثال اگر شما هم در شهر بیرجند یا سنندج زندگی می کنید، یکی از بهترین نهال های گردو برای پرورش در شهر شما می تواند نهال گردو چندلر باشد چون کاملا با ارتفاع شهر شما سازگاری دارد. پس از خرید این گونه ی برتر تنها نیاز است که مراقبت های آن در زمان های صحیح انجام گیرد و حتما به محصولات درشتی خواهید رسید.

اما در مناطق سردسیر چه رقمی حکم بهترین نهال های گردو برای کاشت را دارد:

دوست دارید نام چه رقم گردویی را در اینجا برای شما بازگو کنیم ؟! از ارقام گردویی مانند : تویسرکان ، دماوند ، کانادایی ،پدرو یا فرانکت باید بگویم ..یا به نهال های ایتاکونی و پورتوریکو باید برسیم ..؟ خیر پاسخ نهال گردو فرنور می باشد ! اصلا این فرانسه می باشد که به گردوهای فرنور افتخار می کند ! این نهال یکی از بهترین نهال گردو؛ اروپا ، می باشد که خاستگاه آن را فرانسه می دانند . ارتفاع آن مانند برج ایفل سر به فلک نمی کشد اما ارتفاع متوسطی دارد تا چیزی از رقم تجاری خود یعنی چندلر کمتر نداشته باشد.

این نهال را گاهی مانند نهال بادام، می توان در ارتفاعات کوهستانی به عنوان The best walnut seedlings، نامید . از ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ متر هیچ رقم‌ گردویی نمی تواند باردهی این بهترین گردو برای کاشت، را داشته باشد ! این خط و باردهی آن هم باشد نشان بین ما مهندسین گلد نهال با شما ، این درخت گردو مشابه چندلر باردهی دارد و از ارقام دیر گل گردو می باشد. همچنین اگر در مناطق سردسیر قرار دارید ارقام دیگری همانند: نهال گردو اسرائیلی و نهال گردو خوشه ای هم می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

اما در آخر بهترین نهال گردو برای کاشت چه شد:

پاسخ این سوال روشن است ، بستگی دارد به محل کاشت شما ، این مسئله را لطفا به یاد داشته باشید که سرما و گرما هر درخت گردو را تحت تاثیر قرار می دهد پس با توجه به ارتفاع محل کاشت خود ، لطفا اقدام به خرید بهترین نهال گردو نمایید .امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و در صورت تمایل می‌توانید بهترین نژاد درخت گردو، را از ما نهالستان گلد نهال، تنها با یک تماس خریداری نمایید. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد مقاله ی بهترین نهال گردو، نظرات خود را از طریق بخش کامنت همین صفحه از ما بپرسید.

منابع:

www.permaculturenews.org

www.wikihow.com

www.starkbros.com

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar محمد سالاری
    ۱۴۰۰-۰۹-۰۵

    در مورد دمای حداقل و حداکثر چیزی بیان نشده، فقط ارتفاع ذکر شده.
    مناطق خوش آب و هوا در ارتفاعات پایین وجود دارد.
    مناطق سردسیری که دمای پاییز و زمستان از ده درجه تا منفی ده درجه و تابستان از پانزده. درجه تا سی درجه متفاوت باشد،چه گردویی مناسب است

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۰-۰۹-۰۸

      عرض ادب. وقتی ارتفاع ذکر می شود، یعنی ارتباط مستقیمی با دمای ان منطقه دارد. همچنین در متن ذکر شده است که درمناطق سردسیر نهال گردو فرنور در ابتدا بهترین گزینه ، و در گام بعد ارقامی مانند خوشه ای، کانادایی یا چندلر مناسب می باشند.