⭐۱۸خواص سیب زرد برای انسان(برسی فواید و خاصیت سیب زرد)

⭐18خواص سیب زرد برای انسان(برسی فواید و خاصیت سیب زرد)

۱۴۰۲-۰۸-۰۲

خواص سیب زرد چیست؟

ما گیاهان و میوه های بسیاری داریم که از نظر سلامتی اهمیت زیادی برای بدن دارند . یکی از این میوه های مهم سیب زرد است . در این مطلب با ما همراه باشید تا از خواص سیب زرد برای سلامتی آگاه شوید .

خواص سیب زرد در درمان مشکلات گوارشی

مطالعات نشان داده که روغن معطر سیب زرد برای درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست، ناراحتی معده ، اسهال ، اسهال خونی و درد معده مفید است و این به دلیل خواص ملین این میوه است . محققان گزارش کرده اند نوشیدن اب سیب زرد به مدت ۳ ماه می تواند یبوست را کاهش داده و درد معده را درمان کند ‌.

شما می توانید جهت مشاهده ی خرید نهال سیب در اینجا کلیک کنید.

خاصیت سیب زرد در درمان مشکلات پوستی

برای درمان کهیر می توان آب سیب زرد ، آب زیره و برگ بو را دو بار در روز مصرف کرد . این ماده برای درمان قرمزی پوست ، راش های پوستی و پیسی نیز به کار می رود . پودر این میوه را می توان با عسل و خرما ترکیب کرد به مدت حداقل ۲۵ دقیقه بر روی صورت گذاشت و سپس شست . این درمان چین و چروک و آکنه را رفع کرده و پوست صورت را خوشرنگ می کند .

فواید سیب زرد در درمان زخم معده

برای درمان زخم معده می توان هم از سیب زرد و هم از برگ های آن استفاده کرد . سیب زرد دارای ترکیبات فنولیک است و خواص ضداکسید دارد که زخم معده و زخم های گوارشی را درمان می کند . خواص ضداکسید این میوه می تواند سطح غشای مخاطی را متعادل کرده و یا هر گونه استرس اکسیداتیو موجود در لوله گوارش را رفع کند .

سیب

تنظیم ترشح هورمون تیروئید

سیب زرد با ترکیب و کنترل متابولیسم و جلوگیری از پرکاری تیروئید  ترشح هورمون تیروئید را کنترل و تنظیم می کند . محققان گزارش می کنند که برگ سیب زرد بدای تهیه داروهای گیاهی تنظیم کننده پرکاری تیروئید کاربرد دارد .

تقویت کننده انرژی

سیب زرد افزایش دهنده سریع انرژی است . بنابراین خوردن این میوه بدن را پرانرژی کرده

و مواد مغزی مورد نیاز آن را تامین می کند . سیب زرد با تقویت عملکرد اعضای بدن فرآیند متابولیک بدن را تسهیل می کند .

شما می توانید جهت مشاهده ی ارقام نهال سیب در اینجا کلیک کنید .

خواص ضد سرطان

محققان نشان داده اند که عصاره درخت سیب زرد یک عامل بازدارنده تکثیر است . بنابراین می تواند از رشد سلول های سرطان و تومور جلوگیری کند . به طور کلی خوردن منظم سیب زرد می تواند در برابر سرطان سینه و تومور از شما محافظت کند .

تنظیم قند خون

عصاره آبکی سیب زرد را می توان برای تنظیم سطح قند خون و تکرر ادرار افراد دیابتی به کار برد . این عصاره می تواند عملکرد پانکرس را کنترل کرده و ترشح انسولین را در بدن تنظیم کند .

درمان اختلالات تنفسی

مصرف اب و روغن معطر سیب زرد برای درمان اختلالات تنفسی مانند گرفتگی قفسه سینه ، گلودرد ، آسم ، آنفولانزا ، سرماخوردگی ، تنگی نفس و برونشیت مناسب است .

خواص سیب زرد در درمان بیماری قلبی

نوشیدن اب سیب زرد برای جلوگیری از بیماری های مربوط به قلب مانند سکته قلبی و پرفشاری خون مفید است .

درمان جذام

برای درمان جذام می تواند پودر برگ سیب زرد را بعد از استحمام بر روی زخم ها پاشید . این کار باید تا زمان از بین رفتن زخم ها انجام شود .

درمان آبله

پودر خشک برگ سیب زرد را می توان با آب ترکیب کرد تا خمیر به دست آید . برای رفع آبله باید این خمیر را به صورت خوراکی مصرف کرد .

دفع سموم بدن

مصرف منظم آب سیب زرد با کمی نمک و فلفل سیاه می تواند باعث دفع سموم از بدن شود .

متعادل کردن سطح هموگلوبین

سیب زرد منبع عالی از آهن است بنابراین می تواند برای حفظ تعادل سطح هموگلوبین و جلوگیری از کم خونی ناشی از کمبود آهن مورد استفاده قرار بگیرد .

رفع شوره سر

با ماساژ دادن منظم پوست سر با عصاره سیب سبز و روغن نارگیل از شر شوره خلاص می شوید .

درمان سل

مصرف منظم سیب زرد ترکیب شده با عسل و شکر در شب به درمان سل کمک می کند .

افزایش اشتها

خوردن سیب زرد و پودر برگ ان برای جلوگیری از کم اشتهایی و افزایش اشتها مفید است .

خواص سیب زرد در درمان یرقان

افراد مبتلا به یرقان برای درمان خود می توانند ترکیبی از عصاره برگ سیب زرد ، عسل و فلفل سیاه بخورند .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar رضا.د
    ۱۴۰۲-۰۵-۳۱

    سلام، اززمانیکه نهال سیب رابکاریم تاسیب بدهد(درصورت رسیدگی خوب)چه مدت طول میکشد؟(درآب وهوای گرم وخشک)
    طبع سیب زرد چیست؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۸-۲۹

      درود بر شما
      به طور کلی نهال هایی که برای شما ارسال می شوند یک ساله می باشند و شما می توانید یک الی دوسال بعد از کاست به برداشت محصول بپردازید. همچنین طبع سیب گرم و تر می باشد.