خرید نهال در تهران | معرفی ۳ نهالستان معتبر فروش نهال + برسی بهترین نهال ها

خرید نهال در تهران | معرفی 3 نهالستان معتبر فروش نهال + برسی بهترین نهال ها

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

چه نکاتی برای خرید نهال در تهران اهمیت دارد ؟معرفی ۳ نهالستان معتبر

بسیاری از افرادی که می خواهند اقدام به خرید نهال در تهران نمایند باید در ابتدا با انواع نهال ها و سپس مراکز مطمئن فروش نهال در تهران آشنایی داشته باشند. در واقع باید بدانید هر یک از نهال های که شما می خواهید خریداری کنید در شهر محل سکونت شما چه رویشی خواهد داشت و به همین دلیل باید با انواع آن آشنایی داشته باشید.

تهران از آن دسته شهرهای بزرگ کشور ایران به شمار می رود که باید به زیبایی و سرسبزی آن توجه ویژه ای شود و با خرید نهال در تهران اولین اقدام را در جهت سرسبز شدن شهر سکونت خود انجام داده اید . شما برای خرید نهال باید با برخی از نکات ویژه آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع آن را برای شهر تهران خریداری کنید. در واقع اگر با این نکات آشنایی داشته باشید بدون شک نهال های کاشته شده شما رشد مناسبی خواهد داشت.

با هم به برخی از این نکات ها که باید به آنها توجه داشته باشید اشاره میکنیم لطفا همراه ما باشید:

از مراکز معتبری نهال خود را خریداری کنید:

بدون شک همه شما به خوبی می دانید که تهران مراکز خرید زیادی برای خرید نهال در تهران دارد و شما باید دقت داشته باشید که از معتبرترین مراکز خرید نهال مورد نظر خود را خریداری کنید. برخی از مراکز هستند که تاییده جهاد کشاورزی را ندارند و به همین دلیل شما از این مراکز نباید نهال ها را خریداری کنید.

نهال هایی که در این مراکز به فروش می رسد کیفیت مناسبی ندارد و به همین دلیل شاید آنها به خوبی رشد نکنند، همچنین باید بدانید برخی از آنها دارای بیماری می باشد. بنابراین اولین نکته ای که برای خرید نهال در تهران باید به آن دقت داشته باشید این است که مرکز خرید مورد نظر شما تاییده جهاد کشاورزی را داشته باشد.

معرفی ۳ نهالستان مورد تایید جهاد کشاورزی جهت خرید نهال در تهران :

۱ : نهالستان گلد نهال:

گلد نهال
نهالستان گلد نهال

نهالستان گلد نهال دارای مجوز رسمی از نظام صنفی های کشاورزی می باشد که میتوانید با خیالی آسوده خرید نهال در تهران خود را تنها با یک تماس مستقیم از مرکز مستقیم تولید نهال در کشور انجام دهید . گلد نهال تولید کننده ی انواع ارقام نهال مثمر ثمر می باشد .ارسال نهال در نهالستان گلد نهال در کمتر از ۴۸ ساعت خواهد بود.

۲ : نهالستان دوم آریا نهال :

اریا نهال
نهالستان اریا نهال

نهالستان دوم اریا نهال می باشد که با تولید سالانه صدهزار نهال ، عرضه کننده ی بزرگ نهال در کشور می باشد .اریا نهال شعار خود را کیفیت بالا و قیمت پایین می داند و سرلوحه ی کار خود را فروش نهال های استاندارد قرار داده است . شما میتوانید از این نهالستان هم به صورت انلاین و هم به صورت حضوری خرید کنید :

۳ : نهالستان سوم دکتر نهال :

نهالستان دکتر نهال
نهالستان دکتر نهال

نهالستان سوم دکتر نهال می باشد . نهالستان دکتر نهال یک فروشگاه آنلاین با کلاسی در سطح خاورمیانه که این ضمانت را می دهد که در صورت خرید نهال بیش از ۲۵۰ عدد ، ازمایش خاک شما را به صورت کاملا رایگان انجام خواهد داد تا شما به بیشترین بازدهی از خرید نهال خود برسید .شما میتوانید هم به صورت انلاین و هم حضوری از این نهالبستان خرید نمایید .

حال به برسی ادامه ی نکات خرید نهال می پردازیم

هر یک از درخت هایی که شما می خواهید خریداری نمایید دارای ارقام متنوعی می باشد. به عنوان مثال باید بدانید درختی مانند درخت سیب دارای چندین نمونه ارقام می باشد و شما باید بر اساس کیفیت و کمیت یکی از آنها را تهیه کنید. درجه سازگاری هر یک از این ارقام ها متنوع می باشد و بر اساس اقلیم آن منطقه ای که شما می خواهید نهال را در آن منطقه بکارید باید یکی از مناسب ترین آنها را خریداری کنید.

بر این اساس شما زمان خرید نهال در تهران باید به لیبل دار بودن آن دقت بسیار زیادی داشته باشید تا از نظر کیفیت و کمیت آن درخت ویژگی های کافی را داشته باشد. زمانی که تولید بار را آغاز نمودید و متوجه شدید آنها لیبل ندارند می توانید آنها را برگردانید و آن موسسه باید نهال ها را از شما دریافت کند.

سالم و خوش فرم بودن نهال:

یکی از مهمترین مراحل و نکاتی که برای خرید نهال در تهران باید به آن دقت داشته باشید این است که آنها سالم و خوش فرم باشند. بر این کار و شناخت آن نهال ها شما باید تجربه زیادی داشته باشید و یا اگر تجربه زیادی ندارید باید از یک کارشناس مشورت های لازم را در این مورد دریافت کنید.

شما باید در ابتدا بدنه نهال را به خوبی کنترل کنید تا از خوش فرم و سالم بودن آن اطمینان کافی به دست آورید. قسمت ریشه درخت هرگز نباید دچار پارگی و یا بیماری شده باشد، شما هم باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشید. برخی از نهال هایی که می خواهید خریداری کنید امکان دارد پیوندی باشند و شما باید به محل پیوند آن نهال دقت داشته باشید، در صورتی که محل پیوند آن برآمدگی زیادی داشته باشد نباید آن را خریداری کنید.

از آنجایی که طوقه نهال های پیوندی نزدیک خاک قرار گرفته می شود محل پیوند آن باید حدود یک وجب با طوقه نهال فاصله داشته باشد. برخی از افراد بر این باور هستند که برای خرید نهال در تهران  بهتر است اندازه بزرگ آن را خریداری کنند، در صورتی که باید بدانید این باور اشتباه می باشد و چنین نهالی را نباید خریداری نمایید.

شما باید نهال هایی را که اندازه آنها متوسط است خریداری نمایید، دقت داشته باشد که بهتر است نهال ها بازه سنی شان بین ۱ تا ۲ باشد.

دریافت گواهی قرنطینه درخت:

اگر شما اقدام به خرید نهال در تهران می نمایید باید بدانید که برخی از آنها از شهرها، استان ها و یا حتی کشورهای دیگر وارد تهران می شوند، به همین دلیل باید به این مورد دقت بسیار زیادی داشته باشید.

در صورتی که آنها از مکان دیگری وارد شده بودند باید گواهی قرنطینه داشته باشند، شما هم باید به این مورد دقت زیادی داشته باشید. گواهی قرنطینه را اگر نهال ها داشته باشند تضمین کننده این است که هیچ آلودگی درون آنها وجود ندارد و بر همین اساس آنها قدرت و بنیه بسیار بالایی دارند. اگر قدرت و بنیه نهال قوی و بالا باشد رشد خوبی دارد و در آن منطقه ای که قرار گرفته است اکسیژن تولید می کند.

توجه به ریشه نهال:

از دیگر نکاتی که برای خرید نهال در تهران باید به آن دقت داشته باشید این است که ریشه نهال را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. نهال ها به هیچ عنوان نباید حالت چنگ خورده داشته باشند، همچنین اگر شما هرگونه علامت دیگری مانند سفیدی و یا … را در ریشه آن نباید مشاهده نمایید.

اگر ریشه سالم نباشد نهال به خوبی رشد نمی کند و قدرت لازم را ندارد، بر همین اساس باید در ابتدای خرید خود به ریشه آن دقت و توجه بسیار زیادی داشته باشید. اگر جوانه های درخت سالم باشد بدون شک قدرت و بنیه کافی دارد، بر همین اساس به جوانه های آن هم باید دقت و توجه نمایید. تمامی قسمت های نهال را اگر مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که بیماری در آن وجود ندارد بدون شک خرید مناسبی را انجام خواهید داد.

برای خرید نهال در تهران اگر به نکاتی که در قسمت بالا معرفی کردیم توجه داشته باشید بدون شک نهال مناسبی را می توانید خریداری کنید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران