خرید نهال از جهاد کشاورزی شیراز (معرفی ۳ نهالستان شیراز + برسی بهترین نهال ها)

خرید نهال از جهاد کشاورزی شیراز (معرفی 3 نهالستان شیراز + برسی بهترین نهال ها)

۱۴۰۲-۰۸-۰۶

خرید نهال در شیراز ؛ معرفی ۳ نهالستان معتبر فروش نهال + معرفی انواع نهال های مناسب شهر شیراز :

بسیاری از افرادی که اقدام به خرید نهال در شیراز می نمایند باید با انواع درخت های مناسب شیراز آشنایی داشته باشند. هر شهری آب و هوای خاصی دارد که شما باید بر اساس آب و هوای آن منطقه درختان مناسبی را بکارید. شیراز از آن دسته شهرهای بی نظیری به شمار می رود که زیبایی و سرسبزی آن در فصل بهار شهرت بسیار زیادی دارد.

بر همین اساس باید بدانید نهال های زیادی مانند نهال نارنج را در این شهر می توانید بکارید. ولی برای خرید نهال در شیراز می توانید نهال های دیگری را هم خریداری کرده و در بیشتر مناطق این شهر بکارید. برای آشنایی بیشتر شما با این نهال ها و درخت ها در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

معرفی ۳ نهالستان مورد تایید جهاد کشاورزی جهت خرید نهال در شیراز :

۱ : نهالستان گلد نهال :

گلد نهال
نهالستان گلد نهال

نهالستان گلد نهال دارای مجوز رسمی از نظام صنفی های کشاورزی می باشد که میتوانید با خیالی آسوده خرید نهال در تهران خود را تنها با یک تماس مستقیم از مرکز مستقیم تولید نهال در کشور انجام دهید . گلد نهال تولید کننده ی انواع ارقام نهال مثمر ثمر می باشد .ارسال نهال در نهالستان گلد نهال در کمتر از ۴۸ ساعت خواهد بود.

۲ : نهالستان دوم آریا نهال :

اریا نهال
نهالستان اریا نهال

نهالستان دوم اریا نهال می باشد که با تولید سالانه صدهزار نهال ، عرضه کننده ی بزرگ نهال در کشور می باشد .اریا نهال شعار خود را کیفیت بالا و قیمت پایین می داند و سرلوحه ی کار خود را فروش نهال های استاندارد قرار داده است . شما میتوانید از این نهالستان هم به صورت انلاین و هم به صورت حضوری خرید کنید

۳ : نهالستان سوم دکتر نهال :

نهالستان دکتر نهال
نهالستان دکتر نهال

نهالستان سوم دکتر نهال می باشد . نهالستان دکتر نهال یک فروشگاه آنلاین با کلاسی در سطح خاورمیانه که این ضمانت را می دهد که در صورت خرید نهال بیش از ۲۵۰ عدد ، ازمایش خاک شما را به صورت کاملا رایگان انجام خواهد داد تا شما به بیشترین بازدهی از خرید نهال خود برسید .شما میتوانید هم به صورت انلاین و هم حضوری از این نهالبستان خرید نمایید .

حال به برسی ادامه ی نکات می پردازیم :

خرید نهال در شیراز و درختان مناسب شیراز:

برخی از مهمترین نهال هایی که شما می توانید برای شهر شیراز خریداری کنید عبارت می باشد از :

نهال ازگیل:

برای خرید نهال در شیراز می توانید نهال ازگیل را خریداری کنید و در مناطقی که هم روشن هستند و هم سایه دارند بکارید. یکی از ویژگی های مهمی که نهال ازگیل دارد این است که شما آن را می توانید در خاکی که رطوبت دارد و سبک است بکارید. این درخت از آن دسته درخت هایی می باشد که زمستان های آفتابی را می پسندند و بخ تابستان های گرم علاقه دارد و این ویژگی مخصوص شهر شیراز می باشد.

برخی از گیاهانی بالغی که زیر بارش باران قرار می گیرند و در منطقه پربارانی رشد می کنند به آبیاری نیازی ندارند و شما زمان کاشت نهال ازگیل باید از این مطلب آگاهی داشته باشید.زمانی که آفتاب به صورت مستقیم به این نهال بتابد رشد آن بسیار مناسب خواهد شد. این درخت را هرگز نباید هرس کنید و همچنین در مقابل وزن باد آن را نکارید درست مانند نهال گردو می باشند.

نهال انار :

اگر شما به دنبال خرید نهال در شیراز و یکی از نهال های همیشه سرسبز هستید بدون شک باید این درخت را انتخاب کنید. قامت این درخت تا ۳ متر هم می روید و تاج مخروطی شکل دارد. عمر این درخت بسیار زیاد است و در برخی از موارد مشاهده شده که تا پنجاه سال هم عمر می کند.

شما می توانید نهال این درخت را برای کاشتن در شهر شیراز سفارش دهید. آبیاری این درخت بسیار کم است و از جمله درختان همیشه جوان به شمار می رود. مقاومتی که این نهال به خشکی دارد مناسب است خاک هایی که به صورت شنی، رسی و لومی هستند برای کاشت این درخت بسیار مناسب می باشند.

از آنجایی که آب و هوای شیراز خشک است برای پرورش نهال در شیراز باید به دنبال نهال هایی باشید که مقاومت زیادی در برابر آب و هوای خشک دارند و این نهال از دسته همین نهال ها به شمار می رود. مکان هایی که نور زیادی دارد برای کاشت این نهال مناسب می باشد و بهتر است آنها را در این مناطق بکارید.

کاشت این درخت برای جلوگیری کردن از فرسایش خاک یکی از بهترین گزینه هایی می باشد که می توانید داشته باشید. برای ایجاد کردن پرچین از این نهال استفاده زیادی می شود و برای اینکه در ملک خود حصار ایجاد کنید می توانید این درخت را بکارید. بهترین زمانی که برای کاشت این نهال وجود دارد اوایل بهار می باشد.

درخت پالونیا :

یکی از دیگر نهال هایی که شما برای خرید نهال در شیراز می توانید آن را خریداری کنید نهال پالونیا می باشد. این نهال بسته به روش های طبقه بندی که دارد، دارای ۶ تا ۱۷ گونه می باشد که شما بر اساس آب و هوای منطقه خود می توانید یکی از آنها را بکارید.

زمان خرید نهال در شیراز می توانید با افرادی که در زمینه شناخت نهال پالونیا تخصص بیشتری دارند مشورت کنید تا بهترین نمونه آن را بر اساس خاک و آب و هوای منطقه به شما معرفی کنند. درخت از آن دسته درخت های برگ ریز می باشد که برگ های آن هم شبیه به قلب می باشد.

شما زمان کاشت نهال پالونیا باید دقت داشته باشید که آن را در کنار لوله های آب و دیوار نکارید. دقت داشته باشید که حداقل در زمان سال اول کاشت نهال آن را در مدت های مشخص شده آبیاری کنید. سیستم آبیاری این نهال باید به گونه ای باشد که هرگز خشک نشود و برگ های آن جمع هم نگردد. سعی کنید در ابتدای زمانی که روند رشد درخت شاخه های آن را هرس کنید. به طور کلی برای پرورش نهال در شیراز و هرس کردن آن هم می توانید با افرادی که تخصص بیشتری دارند مشورت کنید تا بهترین نوع نهال پالونیا را به شما معرفی نمایند.

درخت انبه :

انبه یکی از درخت های گرمسیری می باشد کخ گیاه آن از تیره پسته ها می باشد. جزیره هند، پاکستان، بنگلادش و … از جمله خواستگاه این درخت به شمار می رفته که اکنون برای کاشت نهال در شیراز این نهال را هم خریداری می کنند.

خاک هایی که سبک هستند برای کاشت نهال انبه بهترین انتخاب به شمار می روند، چرا که ریشه های درخت بسیار طولانی است. برخی از درختانی که از بذر حاصل می شوند عمر بسیار طولانی تری نسبت به درخت های پیوند زده شده دارند که این درخت هم از آن دسته درختان بذری می باشد.

این درخت رطوبت بیش از حد خاک را نمی تواند تحمل کند و آب راکد هم رشد نمی کند. مهمترین نیاز این درخت خاک با زهکش مناسب می باشد. ریشه های این نهال باید به طور مداوم مرطوب باشند اما هرگز نباید اشباع شوند.

بعد از اینکه نهال ها به مدت دو هفته آبیاری کردید باید دیگر آبیاری آن را کمتر نمایید. به طور کلی هر یک از نهال هایی که شما در شهر شیراز می کارید ویژگی های متنوعی دارد و شما برای اینکه آنها رشد مناسبی داشته باشند باید به سیستم آبیاری شان توجه زیادی داشته باشید. برای خرید نهال از جهاد کشاورزی شیراز؛ و انواع نهال هایی مانند نهال گردو ، پسته، نارنج و … که در این شهر کاشته می شود باید به خاک و سیستم آبیاری آنها دقت داشته باشید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar Shahrokh Sadeghi
    ۱۴۰۲-۰۲-۱۳

    سلام. آیا در شیراز نیز فروشگاه دارید؟ لطفا آدرس. تشکر

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۸-۲۷

      سلام وقت بخیر
      فروش تمامی نهال ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت می باشد.