تاثیر فوق العاده مصرف گردو در درمان سنگ کلیه + سنگ صفرا

تاثیر فوق العاده مصرف گردو در درمان سنگ کلیه + سنگ صفرا

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

مصرف گردو چه تاثیری به روی سنگ کلیه و سنگ صفرا میگذارد ؟

آیا می دانید تاثیر گردو روی سنگ صفرا چه در ارتباطی باهم دارند؟ ارتباط غیرمستقیم و منفی با هم دارند. آجیل گردو خون ساز و تصفیه کننده خون می باشد حتی می تواند درمان‌کننده‌ بیماری های ریوی و به عنوان مسکن برای دل دردها عمل بکند. خوردن گردو و سنگ صفرا را از بین خواهد برد. طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی زنان تأثیر گردو و سنگ صفرا نشان داد خانم هایی که در طول شبانه روز ۳۰ گرم این آجیل مقوی را مصرف می کنند، ۲۵ درصد کمتر از بقیه خانم ها سنگ کیسه‌ صفرا می گیرند.

برای تأثیر گردو به روی سنگ کلیه بهتر است روزی ۲ عدد گردو مصرف شود تا از ایجاد سنگ کیسه صفرا جلوگیری شود. چربی های مفید موجود در این آجیل میزان کلسترول بد خون را کاهش می دهد و از گرفتگی شرایین جلوگیری می کند. می تواند خطر مرگ ناگهانی ناشی از اختلالات قلبی و گرفتگی عروق را خیلی کم بکند. سلامت کیسه‌ صفرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس باید به آن اهمیت ویژه ای داده شود و از خوردن غذاهایی که به آن آسیب می رسانند دوری کرد. با خوردن گردو و سنگ صفرا و کیسه‌ صفرا سالمی را داشته باشید.

خواهشمندیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تأثیر گردو و کیسه صفرا بیشتر آشنا کنیم. در این مقاله از گردو به عنوان درمان گردو برای سنگ صفرا نامیده می شود تا اهمیت و تأثیر بالای این مغز مفید و خوش ‌خوراک را بر روی سنگ صفرا و کیسه‌ صفرا برایتان بازگو کنیم.

همچنین علاقه مندان برای مشاهده ی انواع ارقام نهال گردو میتوانند روی کلمه ی نهال گردو کلیک نمایند.

ارتباط میان گردو و سنگ کلیه و سنگ صفرا :

گردو و سنگ صفرا تقریباً هم اندازه هستند. کیسه صفرا یک عضو کوچک بدن و به شکل گلابی است که در سمت راست و بالای شکم زیر کبد قرار دارد. اختلال در کار آن سبب تشکیل سنگ کیسه صفرا و به وجود آمدن مشکلات فراوانی می شود که تنها راه درمان آن در بعضی مواقع عمل سخت جراحی می باشد.

تشکیل سنگ در این عضو گلابی شکل به خاطر غلیظ شدن بیش از اندازه‌ مایع صفراوی داخل این کیسه می باشد. این کیسه وظیفه‌ آن جمع آوری و ذخیره سازی صفرا از کبد را بر عهده دارد. نقش بسیار مهمی دارد چون کمک بسیار شایانی در تجزیه‌ چربی های شکمی دارد. سالم نگه داشتن این عضو برای هضم خوب غذا، جلوگیری از سرطان و سنگ های صفراوی بسیار حائز اهمیت است.

چربی های غیر اشباع مانند چربی های امگا ۳ موجود در این آجیل، از ایجاد سنگ صفرا،  مشکلات آن و همچنین به سلامت کیسه صفرا کمک فراوانی می کند. این چربی مفید بیشتر در گردو و سنگ صفرا، دانه های کتان یا ماهی به وفور وجود دارد. به همین دلیل گردو و سنگ صفرا با هم به عنوان ضد و نقیض عمل می کنند. طبق بررسی های انجام شده کودکانی که در رژیم غذایی آنها این نوع چربی کتری دارند به اختلالات بیش فعالی و کم توجهی مبتلا می شوند.

گردو و درمان سنگ کلیه و صفرا
خرید نهال گردو

مزیت های استفاده از گردو برای درمان سنگ صفرا:

در رابطه با مزیت های استفاده از گردو به عنوان یکی از خشکبارهای پرمصرف و پر خاصیت گفتنی های سودمند بسیاری است. کافی است سری به مجله ها یا سایت های پزشکی بزنید. آنگاه است که لیست بلند بالایی درباره فواید آن مشاهده خواهید کرد. از مهم ترین خواص و به عبارتی مزیت های گردو و سنگ صفرا این است که می تواند درمان کننده بیماری های ریوی و مسکن دل‌ پیچه باشد.

همچنین مربای آن ملین بوده و برای تقویت آپاندیس خیلی مفید است. از پوست آن برای تقویت لثه و دندان مفید است. دم کرده آن برای درمان ورم مفاصل، درمان‌کننده‌ سر درد، درمان ترشحات زنانه و بیماری سل، بیماری های پوستی، شستشوی زخم ها و التیام آنها تأثیر بسزایی دارد.

جالب اینجا است که از میان تمامی‌ آجیل هایی که مصرف می گردد تنها از گردو به عنوان درمان کننده سنگ صفرا یاد می کنند. با اینکه گردو نامیده می شود یکی از مفید ترین غذاهای مقوی حساب می شود ولی نباید در مصرف بیش از حد آن زیاده روی کرد. مصرف بیش از اندازه گردوباعث ورم لوزه و زخم دهان می شود.

به خصوص برای افراد گرم مزاج مناسب نمی باشد. زیرا موجب افزایش کورک و دمل های جوشی چرکین در بدن خواهد شد در حالی که مصرف آن در زمستان باعث گرم نگه داشتن کلیه ها می شود و سردی را از بدن دفع می کند. برای پیشگیری از سنگ صفرا، با خوردن این آجیل خوشمزه و مقوی از شر آن در امان می مانید.

همچنین میتوانید منبع این نوشته را در سایت انگلیسی زبان مشاهده کنید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران