مزایا و معایب گردو پایه بلند (درختان گردو قدیمی)

مزایا و معایب گردو پایه بلند (درختان گردو قدیمی)

۱۴۰۲-۰۸-۱۰

نهال گردو پایه بلند:

شاید شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید تا به کاشت گردو بپردازید ، اما در ابتدای راه با اصطلاحات عجیبی از سوی فروشندگان مواجه شده اید، به همین دلیل گلد نهال قصد دارد تا اصطلاحاتی مانند گردو پایه بلند؛ را برای شما به صورت کامل توضیح دهد و همچنین انواع نهال های پایه بلند؛ را معرفی کند و در آخر نیز مزایا و معایب این گردوهای پایه بلند؛ را بررسی کند تا شما بتوانید به بهترین تصمیم گیری در خرید نهال گردو برسید . پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

به چه نهال هایی پایه بلند می گوییم؟

نهال های گردو به ۲ گروه کلی تقسیم می شوند و این دو گروه شامل:

  • ۱. گردو پایه بلند
  • ۲. نهال گردو پایه کوتاه

به صورت کلی گردو پایه بلند، به نهال های قدیمی گفته می شود. هرکدام از این گروه ها خصوصیات و ویژگی های مخصوص به خود را دارند و در چند سال گذشته دچار تغییرات زیادی شده اند. باغداران در صنعت کشاورزی ۱۰۰ سال پیش به اطلاعات زیادی دسترسی نداشتند و سعی می کردند تا گونه های گردویی که نسل به نسل به دستشان رسیده است را پرورش دهند.

در این راه مشکلات زیادی برای آن ها پیش می آمد اما به دلیل این که تکنولوژی ها همچنان دور از این فضا بودند، در نتیجه تمامی مشکلات را سعی می کردند با تجربه هایی که در این راه کسب کرده اند، برطرف سازند. اما با ورود دستگاه های اندازه گیر و به راه افتادن آزمایشگاه های گیاه شناسی، پژوهشگران توانستند یک دگرگونی بزرگی را در این صنعت به وجود آورند.

آزمایشگاه ها ۱ عامل مهمی در تغییرات ژنتیکی نهال های گردو هستند، چرا که تا قبل از به کارگیری علوم مختلف افراد مجبور به کاشت نهال گردو پایه بلند؛ بودند و این موضوع در ابتدای کاشت برای آن ها هیچ چیز عجیبی را به وجود نمی آورد اما با تبدیل شدن آن به درخت گردو پایه بلند؛ در زمان برداشت باغداران کم کم به دستگاه های پیشرفته تری برای انجام این کار نیازمند شدند چرا که ارتفاع این درختان گردو به بالای ۵۰ متر می رسید و هیچ فردی به تنهایی نمی توانست از پس یک باغ گردو بر بیاید.

با انجام پژوهش هایی بر روی انواع ارقام گردو در آزمایشگاه ها، باعث شد تا اصلاحات جدیدی را بر روی این نهال های گردو پایه بلند؛ ایجاد کنند.

درخت گردو قدیمی

مزیت نهال گردو پایه بلند:

اگر بخواهیم برای این گردوهای پایه بلند؛ یک سری ویژگی در نظر بگیریم به ۲ خصوصیت مهم بر می خوریم:

  • گردو پایه بلند؛ نسبت به وزش بادهای طولانی و همچنین طوفان ها، مقاومت زیادی از خود نشان می دهد و این می تواند در بعضی مناطق که با این مشکل مواجه هستند، ۱ ویژگی خوبی به نظر بیاید.
  • این درختان گردوی قدیمی؛ نسبت به تغییرات ناگهانی که در خاک صورت می گیرد نیز، مقاوم هستند و دارای ریشه های بسیار محکم می باشند. این موضوع می تواند به عنوان ۱ مراقبت کننده از گیاه شما عمل کند.

با بررسی این ۲ ویژگی شما می توانید مقایسه ای با آب و هوای منطقه ی مورد نظرتان انجام دهید، اگر در این مقایسه شما متوجه شدید که شرایط فقط برای کاشت این گردوها مناسب می باشد برای خرید آن ها اقدام کنید، اما اگر این دو شرط اهمیت زیادی نداشتند می توانید گردوهای پایه کوتاه را نیز بررسی کنید.

مشکلاتی که با درخت گردو پایه بلند ممکن است بر بخورید:

پس از کاشت این نهال های گردو پایه بلند؛ در بعضی از مراقبت ها با مشکلاتی مواجه خواهید شد، مانند :

  1. عملیات هرس : هرس در این گیاهان به سختی انجام می شود، چرا که با تعداد زیادی از شاخه ها در ابعاد مختلف مواجه هستید.
  2. کود دهی : میزان کود مصرفی برای این گونه ها به نسبت نهال گردو پایه کوتاه؛ بیشتر خواهد بود چرا که باید به تمام ریشه های داخل خاک برسد.
  3. آبیاری : آبیاری بیشتری در این گیاهان احساس می شود چرا که دارای ریشه و شاخه های زیادی هستند و اگر شما در مناطقی هستید که بارش باران کمی دارید، لازم است تا در انتخاب خود دقت داشته باشید.
  4. باردهی: همان طور که باردهی در این گیاهان به نسبت بیشتر است، این عامل می تواند برای شما ۲ مشکل اساسی را ایجاد کند ( ۱. تنه و شاخه های این نهال گردو وزن زیادی را باید تحمل کنند ۲. اگر نتوانید در زمان مناسب محصولات خود را برداشت کنید ممکن است این تعداد را از دست بدهید و به مرحله ی فروش نرسید ) .
  5. سمپاشی : این موضوع برای این گیاهان بسیار با اهمیت می باشد چرا که ابتدا به حجم بالایی برای تهیه محلول های سمپاشی نیاز دارید، از آن طرف هم زمان بیشتری را باید صرف انجام این عملیات کنید تا بتوانید برای تمام گردوهای پایه بلند؛ سمپاشی را به اتمام برسانید.
  6. ریشه های نهال گردو پایه بلند : با بررسی های انجام شده بر روی این گونه ها متوجه شده اند که ریشه های بیشتری در این ارقام گردو وجود دارد و این می تواند برای افرادی که قصد دارند تعداد زیادی از این نهال ها را خریداری کنند، مضر باشد.
  7. دریافت نور خورشید نهال گردو پایه بلند : تجربه نشان داده است که دریافت میزان نور در این گیاهان بیشتر است چرا که حجم شاخه ها در آن ها زیاد است.
  8. تراکم نهال گردو پایه بلند : اگر ۱ زمین کوچکی دارید این گردوهای پایه بلند؛ برای شما مناسب نخواهند بود چرا که به وسعت زیادی برای کاشت نیاز دارند.
  9. خاک مناسب نهال گردو پایه بلند : برای تهیه ۱ خاک مرغوب برای این گونه ها به حجم بیشتری نیاز دارید چرا که باید بتوانید تمامی ریشه های این گیاهان را پوشش دهید.

با انجام بررسی ها در این ۹ مورد مهم شما با قسمتی از معایب این گردوهای پایه بلند؛ آشنا شدید. اما با اطمینان نمی توانیم بگوییم که کدام یک از نهال های گردو برای شما مناسب هستند، پس از بررسی های لازم در این ۲ گونه می توانید اقدام به خرید کنید. در این راه می توانید با نهالستان معتبر گلدنهال در تماس باشید.

 

منابع : www.thespruce.com/walnut-tree-species-3269725

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران