معایب باغ گردو: (برسی کامل مشکلات باغ گردو)

معایب باغ گردو: (برسی کامل مشکلات باغ گردو)

۱۴۰۲-۰۸-۱۱

اشتباهات رایج معایب باغ گردو

در زمان احداث باغ گردو نکاتی باید رعایت شود این موارد شامل اشتباهات پرورش درخت گردو؛ هم می شوند که تا مرحله ی کاشت و پرورش نهال گردو، ادامه دار هستند و به صورت مستقیم بر کیفیت محصولات تاثیر می گذارند. به دلیل اینکه بعضی از نکات لازم برای پرورش نهال گردو به اشتباه انجام می شوند یا حتی بسیاری از عملکردها به صورت تجربی منتقل شده اما در دنیای نوین کشاورزی منسوخ شده اند.

گلدنهال در این مقاله قصد دارد که به صورت اختصاصی راجع به اشتباهات پرورش نهال گردو، بپردازد و تمامی مراحل را همراه مثال برای شما خریداران عزیز توضیح دهد تا مشکلی برای باغ گردو شما پیش نیاید و بتوانید به اهداف خود برسید.

۱۰ مورد از مشکلات باغ گردو

  1. یکی از اشتباهات پرورش نهال گردو؛ این است که باغداران می خواهند در یک باغ به کاشت گردو و سایر نهال های میوه مانند : ( سیب، بلوبری، انار و … ) بپردازند و پس از گذشت چند سال منتظر باردهی محصولاتشان هستند اما توجه ندارند که یک نهال گردو زمانی که ریشه هایش داخل خاک قرار می گیرد می تواند اطراف خودش را احاطه کند و همین عامل سبب می شود که سایر نهال های میوه به باردهی نرسند. پس به شما پیشنهاد می کنیم برای کاشت نهال گردو هیچ نهال دیگری را در آن محوطه نکارید چرا که به عنوان اشتباهات کاشت نهال گردو، یاد می شوند.
  2. درصد اسیدیته ی خاک یا همان (PH) به عنوان یکی دیگر از اشتباهات پرورش درخت گردو؛ در نظر گرفته می شود چرا که در بسیاری از باغ های گردو این میزان به درستی رعایت نمی شود. بهترین درصد اسیدیته ی خاک نهال گردو باید در بازه ی ۶ تا ۶.۵ قرار بگیرد. این میزان نباید زیاد اسیدی و یا حتی زیاد قلیایی باشد. در خاک هایی که این درصد اسیدی رعایت نشود، انتظار باردهی بالا را هم نخواهیم داشت.
  3. در زمان برداشت محصولات یکی از انواع اشتباهات پرورش درخت گردو؛ که رخ می دهد این است که افراد سعی دارند تا این کار را به سرعت انجام دهند. به همین دلیل با دست های بدون دستکش شروع به کار می کنند اما پوست گردو رنگ مشگی را برایشان هدیه می کند! چون پوست گردو رنگ پس می دهد و متاسفانه به راحتی هم قصد پاک شدن ندارد، پس بهتر است در این مواقع از دستکش های نسبتا ضخیم استفاده کنید.
  4. در خصوص آبیاری درختان گردو، عده ای می خواهند که در پایان عملیات آب دهی، به میزان کمی هم آب بر روی برگ های گیاهان بریزند و این سوال برایشان پیش می آید که با این کار آیا باعث شادابی و طراوت آن ها می شوند یا خیر؟ در صورتی که این هم یکی از اشتباهات پرورش نهال گردو؛ می باشد. چون گیاهان به برگ های خود حساس هستند و نباید در زمان آبیاری سعی داشته باشید که بر روی آن ها حتی آب اسپری کنید. پس برای حفظ سرزندگی آن ها از انجام این عمل پرهیز کنید.

اشتباهات پرورش درخت گردو

  1. در مرحله ی کاشت، یکی از اشتباه های کاشت نهال گردو؛ این است که شما باغ را از سایر گیاهان مانده در خاک پاکسازی نکرده اید و حتما باید پوشش گیاهی قبلی را از آن ناحیه پاک کنید تا نهال گردو به درستی بتواند در عمق خاک نفوذ کند و پیوند بخورد تا به باردهی نزدیک شود.
  2. یکی از انواع اشتباهات پرورش گردو، در زمان خرید، به گونه ای است که خریداران ترجیه می دهند از بذرها استفاده کنند اما لازم است که به موضوع باردهی محصولات هم توجه داشته باشید چرا که درختان گردو پایه بذری، از قدرت باردهی کم تری برخوردار هستند و اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد حتما باید نهال های گردو را جایگزین بذرها کنید.
  3. از اشتباهات پرورش درخت گردو؛ به بی توجهی به حضور سنجاب ها می توان اشاره کرد. این حیوانات دوست داشتنی علاقه ی زیادی به گردوها دارند حال اگر شما به این موضوع توجه نکرده باشید می توانند به عنوان یک عامل مخرب برای باغ گردوی شما محسوب شوند و سبب نابودی تمام گردوها شوند. پس بهتر است که از درختان گردو محافظت کنید و برای آن ها یک محافظ یا کاور در نظر بگیرید.
  4. از اشتباهات کاشت نهال گردو؛ می توان به نحوه ی انتخاب نهال های گردو اشاره کرد. به طور مثال در زمان خریداری نهال ها بعضی افراد نهال های گردو سردسیری را برای مناطق گرمسیری انتخاب می کنند و یا حتی برعکس و به این فکر می کنند که آسیب زیادی به این گونه ها وارد نمی شود یا حتی می توانند با مراقبت هایی مثل (تقویت خاک) به کیفیت بهتری دست یابند. در صورتی که گردوهای سردسیری تحمل نور خورشید سوزان را ندارند و همچنین نیاز دارند که ساعاتی را در دمای هوای زیر ۰ درجه سانتی گراد قرار بگیرند. در نتیجه بهتر است که هر گونه ی گردو را برای منطقه جغرافیایی مناسب آن تهیه کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.
  5. برای رسیدن به سودآوری یکی از انواع اشتباهات پرورش درخت گردو؛ این است که خریداران به نوع تجاری و غیر تجاری بودن آن ها توجهی ندارند. این موضوع در زمان برداشت محصولات به چشم می خورد چرا که گونه های تجاری نهال گردو دارای باردهی متفاوت تری نسبت به ارقام معمولی هستند. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که اهداف تجاری و حتی فروش در قسمت صادرات را دارید، بهتر است که نهال های گردو تجاری را خریداری کنید تا در زمان باردهی پاسخ گوی خواسته ی شما باشند.

حال اگر خطایی در کاشت و پرورش نهال گردو پیش بیاید چه مشکلاتی را به همراه دارد؟ در پاسخ این سوال باید گفت که عموما در پرورش نهال های گردو به ۲ هدف اصلی باید توجه داشته باشیم.

  • کیفیت گردو
  • باردهی درخت گردو

این ۲ نکته ی مهم برای باغداران و کشاورزان دارای اهمیت خاصی می باشد و اگر به هر دلیلی سایر مراقبت ها به درستی رعایت نشوند، این عامل های اصلی زیر سوال می روند و در خطر هستند.

جمع بندی  مقاله معایب باغ گردو:

به عنوان نتیجه گیری در مبحث اشتباهات کاشت نهال گردو؛ باید عنوان کنیم که عوامل بسیاری می توانند در کاشت و پرورش نهال گردو دخیل باشند اما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین آن ها را نام ببریم. تمامی نکات گفته شده براساس علم به روز صنعت کشاورزی گفته شده و امیدواریم کمک کننده ی کشاورزان محترم سراسر کشور باشد.ب

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران