۵ راه تشخیص نهال گردو سالم | فوت کوزه گری

5 راه تشخیص نهال گردو سالم | فوت کوزه گری

۱۴۰۲-۰۸-۰۸

تشخیص نهال گردو سالم :

از آن جایی که خواص گردو برای سلامتی تمام انسان ها از لحاظ علمی ثابت شده است. و باتوجه به قیمت زیاد آن در بازارهای داخلی؛ بسیاری از کشاورزان و باغداران عزیز قصد دارند باغ درخت گردو احداث کنند تا از این طریق بتوانند به درصد بالایی از سود آوری برسند.

نکته ای که درباره ی احداث باغ نهال گردو باید بدانید این است که؛ در ابتدا باید به درستی تشخیص دهید خرید نهال گردویی که قصد آن را دارید از لحاظ بافت و ساختار نهال سالم است و بیماری خاصی ندارد. در این مقاله هدف این است که با ۵ مورد از مهم ترین ویژگی های یک نهال سالم گردو آشنا شوید تا بتوانید محصول خود را پرورش دهید و گردوهای سالمی را برداشت کنید.

اما یک نهال گردوی سالم دارای چه ویژگی هایی است؟

نهال های گردو عمدتا طرفداران بسیاری دارند. متاسفانه در این میان افرادی هستند که نهال های بلا استفاده را جایگزین نهال های گردو سالم می کنند و تا زمانی که خریداران با ویژگی های ظاهری یک نهال گردو سالم آشنایی نداشته باشند، نمی توانند تفاوت های نهال های سالم را از ناسالم تشخیص دهند.

در ابتدا سعی کنید برای خرید نهال های گردو سالم از نهالستان هایی خرید کنید که از لحاظ تجربه کاری و رضایت مشتریان و همچنین ضمانت هایی که بر روی نهال ها می گذارند؛ دارای بالاترین درصد رضایت خریداران باشند تا اگر در ادامه ی راه به مشکل برخوردید بتوانید از مشاوره ی درستی برخوردار شوید و در آخر اگر به هیچ جوابی نرسیدید بتوانید نهال هایتان را به آن نهالستان مرجوع کنید که این تنها راهکار برای جبران خسارات شما است.

۵ مورد از مهم ترین ویژگی های ظاهری یک نهال گردو سالم :

  1. ۱. در ابتدا باید رطوبت ریشه های نهال را بررسی کنید. نهال گردویی را سالم می گویند که ریشه های خشکی نداشته باشد و این عامل می تواند در اولین مرحله به شما کمک کند تا به انتخاب درستی برسید.که نتیجه این ویژگی را می توانید به راحتی با بررسی ریشه های نهال انجام دهید.
  2. یک نهال گردو سالم نباید رنگ ریشه هایش سیاه و مشکی شده داشته باشد؛ این عامل می تواند به شما هشدار دهد برای کاشت گردو، که انتخاب مناسبی نمی باشد. در نتیجه رنگ تیره ی ریشه ها ، خبر می دهد از سر درون ..
  3. رنگ تنه ی نهال گردو می تواند اطلاعات مناسبی را برای سالم بودن نهال در اختیارتان قرار دهد. بعد از اهمیت ریشه های یک نهال گردو؛ تنه ی نهال اهمیت پیدا می کند. توجه داشته باشید یک نهال گردوی سالم دارای تنه ای با رنگ سبز می باشد. اگر در هنگام خرید نهال گردو با تنه ای تیره رنگ و یا حتی خیلی روشن مواجه شدید؛ بدانید که انتخاب درستی برای احداث باغ گردو نمی باشد.
  4. پس از بررسی های دقیق رنگ های ریشه و تنه ی نهال؛ باید میزان رطوبت تنه ی نهال را نیز بررسی کنید. چرا که اگر گردو دارای تنه ای بسیار خشک باشد آن نهال ناسالم است و برای پرورش درختان گردو مفید نمی باشد. درنتیجه نهالی را سالم گویند که در قسمت تنه ی نهال رطوبت وجود داشته باشد.
  5. آخرین نکته برای درست ترین انتخاب نهال گردوی سالم این است که با در نظر گرفتن تمام ۴ ویژگی های قبل؛ در اینجا یک تست عملی از نهال گردو داشته باشید. درواقع این تست یا بهتر است بگوییم فوت کوزه گری برای خرید نهال گردوی سالم به شدت پیشنهاد می شود. و این فوت کوزه گری را گلد نهال به شما آموزش می دهد.

نهال گردو مناسب خرید

فوت کوزه گری گلد نهال جهت خرید نهال گردو سالم :

  • برای انجام این تست توجه باشید با ریشه ی نهال گردو کار داریم. به این صورت که قسمت کوچکی از ریشه ی نهال گردو را کافیست تراش دهیم تا بتوانیم رنگ و رطوبت زیر ریشه ی نهال را واضح ببینیم.
  • بعد از تراشیدن این قسمت اگر زیر ریشه ی نهال گردو به رنگ سفید باشد و رطوبت نسبی را در ریشه ها احساس کنید، بدین معنا خواهد بود که نهالی سالم است و می توانید جهت کاشت درخت گردو و پرورش درخت گردو اقدام کنید.
  • اما اگر ریشه ها طراوت و تازگی حاصل از رطوبت گیاه را نداشتند و همچنین دارای رنگ تیره ای نیز بودند؛ جزو نهال های گردو ناسالم قرار می گیرند.
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران