علت ریزش گردو از درخت چیست؟(دلایل ریزش گل گردو)

علت ریزش گردو از درخت چیست؟(دلایل ریزش گل گردو)

۱۴۰۲-۰۸-۱۱

علت ریزش گردو نارس چیست:

بعضی اوقات درختان گردو مانند درختان دیگر ، گردو میوه آنها قبل از بلوغ کامل می ریزند. در بعضی مواقع ، ریزش طبیعی بخشی از محصول درخت یا نهال گردو است. دلایل دیگر نیز وجود دارد که می تواند مشکل ساز باشد ، از جمله شرایط نامساعد جوی ، بهداشت ضعیف درختان ، گرده افشانی ناکافی ، حشرات و بیماری ها که علت ریزش گردو از درخت ؛ می باشد.

علت ریزش گل گردو چه می باشد:

بیشتر درختان گردو گرده افشان نر و گل های ماده دارند که هر دو نوع آنها باید وجود داشته باشد. گلهای ماده در طول فصل رشد گردو تولید می کنند و باید قبل از رسیدن محصول دانه از طریق رشد در همان سال زنده بمانند. همه گل های درخت هر ساله دانه تولید نمی کنند. در واقع ، آنها ممکن است در سال های متناوب دانه را تولید کنند.

در اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر ماه های تابستان مجموعه دانه های درخت گردو می توان به شکل طبیعی ریزش دارد و با باروری مناسب درخت البته این ریزش به حداقل برسد. به عنوان مثال ، اگر درختی به اندازه کافی گرده افشانی نکرده باشد یا پتاسیم کافی برای دادن میوه خوب نداشته باشد، دانه هایی یا ناهنجار بارور می شوند و یا ریزش قبل از رسیدن را تجربه می کنند (دانه های درخت رشد می کنند اما جنین های داخل رشد دانه نمی کنند).

درخت این میوه را زود رها خواهد کرد زیرا از نظر بیولوژیکی برای تولید مثل درخت کافی نیست. درخت انرژی خود را بر روی میوه های در حال رشد متمرکز می کند که قرار است بذرهای خوبی بدهند. بنابراین دانه درخت گردو به دلیل نرسیدن به موقع ریزش پیدا می کنند.

ریزش گردو از درخت

شرایط جسمی درخت:

وییکی پدیا معتقد است ، سلامتی ضعیف درخت می تواند علت ریزش میوه نارس گردو ؛شود. سلامت یک درخت اغلب به دلیل جذب ناکافی عناصر غذایی به خطر می افتد ، که بیشتر در دوران خشکسالی مشهود است.

آلودگی به حشرات و بیماری ها در این زمان تنش درخت را افزایش می دهد و می تواند وضعیت درخت را بیش از پیش خراب کند، به خصوص اگر درختان در خاک ضعیف رشد  کنند. هرگونه برگ زدایی زودرس باعث ریزش دانه درخت گردو و میوه های بی کیفیت می شود. گیاه خود را به میزان کافی آبیاری کرده و بارور کنید تا مطمئن شوید که از مواد مغذی مناسب برای رشد میوه های برخوردار است.

تأثیر آب و هوا بر روی ریزش گل گردو:

باران یا یخبندان بیش از حد در اواخر گرده افشانی بهار یا اوایل تابستان باعث گرده افشانی ناکافی گل های ماده می شود. آن دسته از گل هایی که گرده افشانی ضعیف دارند ممکن است دانه ای تولید کنند که زود رها شود و یا اصلاً مغز تولید نکند. گاهی اوقات ، گرده های نر می توانند قبل یا بعد از پذیرش گل ماده بالغ شوند ، و این شرایط معمولاً مربوط به آب و هوا است که علت ریزش گردو از درخت ؛ می تواند باشد .

خشکسالی طولانی هنگام رشد دانه ممکن است باعث ریزش دانه های درختی شود ، خصوصاً اگر گیاه در خاک ماسه ای باشد که سریع خشک شود. ، زیرا درخت انرژی خود را بر روی تعداد دانه هایی قرار می دهد که از همه لحاظ رسیده و مواد معدنی کافی دارند. آسیب مکانیکی به برگها ، گلها و مغزها از تگرگ و باد نیز ممکن است باعث ریزش زودرس شود.

حشرات و بیماری های درخت گردو:

عفونت زودهنگام دانه جوان درخت گردو باعث ریزش دانه می شود و دلیل اصلی نارسایی محصول است. گردوی سیاه در برابر آنتراکنوز بسیار آسیب پذیر است و این بیماری در باغ های تجاری بسیار نگران کننده است. بیماری های برگ در درختان دانه ای مانند کپک ، لکه ، لکه قهوه ای و لکه دار درخت و برگها نیز ممکن است باعث ریزش دانه درخت گردو شود.

دانه گردو هنگامی که توسط حشرات بیمار شود باعث می شود که قبل از رسیدن ریزش پیدا کند. برخی حشرات علت ریزش گردو نارس ؛ در باغات گردوی سیاه می شود. حشرات دیگر مانند شته های سیاه ، کرم گردو ، کرم های شاخدار ، حشره های بدبو و شپشک ممکن است باعث ریزش زود هنگام دانه ها شوند.

چرا دانه درخت گردو من می ریزد:

  • گردو آنتراکنوز
  • لکه های قهوه ای یا سیاه با زردی نشانه های آنتراکنوز است.

در این زمان از سال ، بسیاری از دانه ها و برگ های درختان گردوی سیاه ممکن است لکه های سیاه داشته باشند ، زرد شده و شروع به ریزش کنند. این معمولاً به عنوان آنتراکنوز شناخته می شود ، یک بیماری قارچی که علت ریزش گردو از درخت؛ می شود.

آنتراکنوز در اثر آب و هوای مرطوب بدتر می شود و بعضی از درختان از نظر ژنتیکی بیشتر از بقیه حساس به آنتراکنوز هستند. کشنده نیست اما می تواند یک مشکل جدی به نظر برسد. عدم وجود برگ می تواند رشد یک درخت را کند و می تواند محصول دانه را کاهش دهد ، اگرچه ممکن است در این زمان از سال رشد انجام شود یا برای فصل متوقف شود.

همچنین با این نوع بیماری رشد ضعیف می شود و دانه قبل از رسیدن ریزش پیدا می کند. در هنگام گلدهی از سموم دفع آفات خودداری کنید ، زیرا مواد شیمیایی باعث از بین رفتن حشرات مفید و گرده افشانی ناکافی می شوند. انتراکنوز به طور کلی به صورت نواحی دایره ای و قهوه ای تا سیاه روی برگچه ها شروع می شود. در طول فصل ، این لکه ها گسترش یافته و باعث ریزش برگ می شوند.

اگر درختان گردو زیادی دارید و می خواهید گسترش آنتراکنوز را محدود کنید ، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • برگهای افتاده را جمع کرده و کمپوست کنید یا آنها را از محل خارج کنید.
  • علف های هرز کنترل کننده قارچ را کنترل کنید.
  • در جاهایی که گردش هوا خوب است درختان گردو بکارید.
  • درختان را با کنترل حاصلخیزی خاک و نازک شدن در صورت لزوم ، سالم و سرحال نگه دارید.

در صورتی که سوالات بیشتری درباره درخت گردو دارید می توانید در نظرات مطرح نمایید.

منابع :

gerdo-bavanat.ir/post/از-سیر-تا-پیاز-درخت-گردو

https://www.maj.ir/Dorsapax/userfiles/Sub6/walnuto.pdf

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران