خرید نهال گردوی ۲ ساله یا نهال گردو چند ساله؟

خرید نهال گردوی 2 ساله یا نهال گردو چند ساله؟

۱۴۰۲-۰۸-۰۹

نهال گردوی دو ساله خوب است یا چند ساله:

در سال های اخیر احداث باغ با نهال گردوی یک ساله؛ و یا نهال گردوی دو ساله؛ به موضوع مهمی در صنعت کشاورزی تبدیل شده است. در این خصوص خریداران سوال های متعددی دارند چرا که در بازار داغ فروش نهال گردو چند ساله؛ هر بار با یک سری از اصطلاحات جدید رو به رو می شوند، که نه تنها این اصطلاحات علمی نیستند، بلکه تنها هدف استفاده ی آنها این است که به هر قیمتی فروش خود را تمام و کمال به اتمام برسانند.

پس ممکن است در این بازار عده ای نیز در دام این افراد سودجو گرفتار شوند و سرمایه های خود را برای کاشت گردو، از دست بدهند. در نتیجه در این مقاله سعی داریم تمام شرایط و ویژگی های ۱ نهال گردو یک ساله؛ تا چند ساله را برای کاشت و پرورش گردوهای متنوع در مصارف تجاری و غیر تجاری مورد بررسی قرار دهیم تا از خطرات احتمالی برای سرمایه و محصولات باغ خود در امان باشید.

ویژگی های ۱ نهال گردوی یک ساله:

اگر بخواهیم از مهم ترین ویژگی های نهال گردو یک ساله؛ صحبت کنیم باید از ریشه و تنه نسبتا ضعیف آن در مقایسه با نهال های گردو چند ساله؛ شروع کنیم. این نهال های یک ساله فرصت زیادی برای تشکیل ریشه های محکم با پیچش های مختلف و گسترده نداشته اند.

همین عامل به شما کمک می کند تا با بررسی ریشه های ۱ نهال گردوی یک ساله؛ از سنش آگاه شوید. این نهال های کم سن و سال بازدهی بیشتری را برای کاشت در خاک در مقایسه با ارقام ۲ ساله به بالا دارا هستند. بررسی رنگ ریشه و تنه هر نهال گردو یک ساله؛ نشان داده است که از رنگ نسبتا روشنی تشکیل شده است.

ویژگی های ۱ نهال گردوی دو ساله:

با افزایش سن این گونه ها، به خصوصیات ظاهری جدیدی دست پیدا می کنید. این تغییرات در ریشه های نهال گردو دو ساله؛ با پیچیدگی های شدید تر و همچنین رنگ تیره تر از قبل نمایان خواهد شد. این خصوصیات زنگ خطری است تا در دام فروشندگان نیفتید. چرا که این نهال اولین سال مهم کاشت خودش را سپری کرده است.

نهال گردوی دو ساله یا چند ساله

ویژگی های ۱ نهال گردوی چند ساله:

این ارقام به آسانی قابل تشخیص می باشند. چرا که رشد ریشه ها به حداکثر رسیده است و با شاخه های متعددی مواجه هستید. ۱ نکته طلایی در خصوص نهال های گردو چند ساله؛ وجود دارد و آن هم این است که ( این نهال بازدهی خود را در طی سال های مختلف از دست داده است و برای کاشت اولیه در باغ شما مناسب نخواهد بود، چرا که دیگر توانایی آن مثل سال های ابتدایی کاشت نخواهد بود . )

نهالستان هایی که تنها قصد فروش دارند از چه راهکارهایی استفاده می کنند ؟

باتوجه به درصد بالای عدم رضایت مشتریان از یک سری از نهالستان ها، هرساله متوجه خواهیم شد که این همکاران توجه زیادی به قصد و هدف ۱ کشاورز ندارند. اما یک سری از راهکارهای رایجی در بین این فروشندگان وجود دارد.

این فروشندگان توجهی به فصل فروش ندارند و از شما اطلاعات زیادی راجع به بافت منطقه و شهرتان دریافت نمی کنند. اگر گونه ای پس از کاشت به باردهی نرسد، از ادامه ی مشاوره دادن خود سر باز می زنند و دیگر جوابی برای شما نخواهند داشت. این نهالستان ها به دلیل آنکه نهال های گردو چند ساله؛ را به فروش برسانند، قیمت بیشتری را برای این نهال ها در نظر می گیرند تا شما را به ۱ تله دعوت کنند. آخرین ویژگی این نهالستان های غیر معتبر این خواهد بود که، نهال های گردو خود را ضمانت نمی کنند.

در صورت کاشت نهال گردوی چند ساله به جای یک ساله چه خطراتی برای باغ شما پیش می آید ؟

شما از یک نهال گردوی یک ساله؛ انتظارات مشخص شده ای دارید، اما هنگام باردهی متوجه خواهید شد که زمان زیاد تری صرف گردیده است تا به نصف این میزان باردهی برسید. در آن زمان تازه متوجه خواهید شد که نهال گردو چند ساله ای؛ را برای کاشت انتخاب کردید.

درنتیجه روحیه خود را از دست می دهید و دیگر حاضر نیستید نصف روز خود را صرف رسیدگی به این گونه ها کنید. در نهایت کم کم باغ گردو شما از بین خواهد رفت. چرا که نه تنها سود خوبی شامل حال شما شده است، بلکه به هیچ باردهی قابل توجهی نرسیده اید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران