نکات مهم آبیاری نهال گردو (میزان آبیاری نهال های گردو)

نکات مهم آبیاری نهال گردو (میزان آبیاری نهال های گردو)

۱۴۰۲-۰۸-۱۱

برسی آبیاری انواع نهال های گردو :

آبیاری نهال گردو؛ مانند هر گیاهی به یک سری شرایط وابسته است که اگر این عوامل رعایت نشوند، با نابودی نهال های گردو رو به رو خواهید شد. گلدنهال در این مقاله قصد دارد تا به شما خریداران و باغداران گرامی، عوامل و شرایط موثر در آبیاری نهال گردو؛ را به صورت کامل شرح دهد تا پس از کاشت گردو بتوانید به اهداف خود نزدیک شوید.

چرا که آبیاری گیاهان یکی از رسیدگی های مهمی است که در حفظ سلامت و باردهی محصولات نقش دارد پس چه بهتر است که به درستی انجام شود تا مانع از به وجود آمدن اتفاقات ناگوار در آینده شود.

دانستنی های آبیاری نهال گردو :

برای آبیاری نهال های گردو؛ به خاطر داشته باشید که عواملی مثل : ( آب و هوا، نوع خاک ، نوع نهال گردو ، میزان بارش سالیانه ، رطوبت و گرمای هوا ، فاصله ی نهال ها از یکدیگر ، ریشه های نهال ، میزان تابش نور خورشید ، پایه پیوندی و پایه بذری بودن نهال گردو ، سن و سال نهال گردو ، سردسیری و گرمسیری بودن نهال گردو و … ) تمامی در میزان و شدت آبیاری تاثیر مستقیم دارند.

برای آبیاری گردو گرمسیری، تقریبا لازم است که هفته ای یک مرتبه ریشه های نهال های خود را سیراب سازید اما در آبیاری نهال گردو؛ سردسیری، لازم نیست تا هر هفته این عمل را تکرار کنید و لازم است که این فاصله زمانی را افزایش دهید چرا که سرمای هوا خود باعث می شود که دفعات آبیاری کاهش پیدا کند تا آب زیادی، باعث از بین رفتن ریشه های نهال گردو نشود.

آبیاری نهال گردو پایه پیوندی:

اگر ارقام گردویی را که خریداری کرده اید جزو نهال های پایه پیوندی ( مانند چندلر، فرنور، لارا و … ) هستند، لازم است که بدانید میزان آبیاری برای این نهال های گردو کمتر از سایر گروه ها می باشد. نکته ای که در آبیاری درختان بالغ وجود دارد این است که، با گذشت زمان هر ساله به آبیاری بیشتری نیازمند خواهند بود، در نتیجه اگر بخواهید باردهی محصولات خود را چند برابر کنید لازم است که آبیاری درختان گردو بالغ پایه پیوندی را سال به سال افزایش دهید و به صورت کلی بدانید که این گونه نسبت به سایر ارقام، به حجم آبیاری کم تری نیازمند است.

ابیاری نهال های گردو

آبیاری نهال گردو پایه بذری:

آبیاری نهال های گردو پایه بذری، دقیقا به صورت عکس پایه پیوندی می باشد. به گونه ای که آبیاری در این گونه ها به نسبت بیشتری لازم است تا انجام شود. به طور مثال اگر شما در باغ گردوی خودتان هم نهال های گردو پایه بذری و هم پایه پیوندی دارید، باید بدانید که میزان آبیاری در نهال های گردو بذری بیشتر از پیوندی باید باشد. حال اگر درختان گردو بالغ پایه بذری، داشته باشید لازم است که این میزان آبیاری را سالانه برای درختان گردو افزایش دهید، به طوری که با افزایش سن درخت گردو پایه بذری، نسبت به پایه پیوندی تقریبا ۲ برابر بیشتر باید آبیاری شود.

آبیاری همراه با کود دهی رشد نهال های گردو را چند برابر میکند؟

ممکن است برای شما هم این مسئله ایجاد شود که رسیدگی های گیاه را در یک روز شروع کنید تا بتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید. اما در نظر داشته باشید برخی از این رسیدگی ها مانند کود دهی و آبیاری نباید به صورت همزمان و در یک روز برای درختان گردو انجام شود.

به دلیل آن که زمانی که شما کود مورد نیاز درخت گردو را اضافه می کنید، تمامی آن مواد نیاز دارند که جذب خاک شوند و به اعماق ریشه ها نفوذ پیدا کنند اما اگر در همان زمان شما آبیاری نهال گردو؛ را نیز انجام دهید باعث می شود که تمام املاح معدنی و مفید داخل کود، در آب حل شوند و به صورت کافی به تمام ریشه ها نرسند، در واقع با این کار شما کودهای خود را همراه با جریان آب شسته اید و در زمان باردهی افت کیفیت محصولات را مشاهده می کنید، اما چون تمام رسیدگی های نهال گردو را انجام داده اید دیگر نمی توانید تشخیص دهید که مشکل کار از کجاست !

نکات مهم انتخاب روش آبیاری نهال ها:

از آن جایی که روش های آبیاری نهال گردو؛ متفاوت است و به چندین مدل مختلف می تواند انجام گیرد، در نتیجه بعضی از باغداران به این نکته توجهی ندارند که حجم آب مصرفی در یک روش به صورت کلی بیشتر از سایر روش ها می باشد و اصرار دارند  که میزان آبیاری را مطابق با اعداد ارائه شده در کتاب ها و وبسایت های کشاورزی انجام دهند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران