۱۴ نکته طلایی هرس نهال گردو تازه کاشته شده

14 نکته طلایی هرس نهال گردو تازه کاشته شده

۱۴۰۲-۰۸-۱۱

۱۴ نکته مهم درباره ی هرس نهال گردو :

تمام نهال ها و درختان برای رشد بهتر و انجام دادن عمل فتوسنتز کامل تر، به هرس نیاز دارند اما در این جا قصد داریم تا به طور اختصاصی نکات هرس نهال گردو؛ را شرح دهیم و به سایر گیاهان نمی پردازیم، چرا که نهال گردو درصورت هرس شدن به یک گونه ی سودآوری می تواند تبدیل شود.

بیماری های به وجود آمده در تنه و برگ های گردو را می توانیم با رعایت نکات هرس درخت گردو؛ به تعویق بیندازیم و حتی در برخی موارد مانع از به وجود آمدن آن ها شویم، چرا که هر بیماری و تغییرات مخرب خبر از دگرگونی در بافت های نهال گردو؛ می دهد.

۱۴ نکات مهم هرس نهال گردو:

  1. ۱ . هرس نهال های گردو؛ باعث می شود که تا مشکل “Acne Vulgaris” یا همان آکنه های بر روی گیاه به وجود نیایند و این موضوع در برابر بیماری های نهال گردو ، باغ شما را می تواند بیمه کند.
  2. ۲ . اگر یک شاخه در فرایند هرس درخت گردو اشتباهی از بین برود ، علاوه بر صبوری شما مجبور هستید که برای باردهی روی آن درخت گردو حساب نکنید، اگر بتواند با شرایط کنار بیاید و سلامتی دوباره اش را به دست بیاورد که هیچ، اما اگر مواد مغذی به شاخه و برگ های آن دیگر نرسد، اقام به حذف آن گونه می توانید کنید.
  3. ۳ . نور خورشید با نهال های گردو هرس شده رفیق تر است :
  4. از آن جایی که هرس نهال گردو به جلوگیری از پرباری اضافی نهال های شما کمک می کند، همچنین باعث می شود تا تمام شاخه های بزرگ و کوچک چه در بالای ارتفاع و چه در نزدیک تنه؛ تمامی از نعمت نور خورشید استفاده کنند.
  5. به دلیل این که نور خورشید برای گیاهان مفید واقع می شود و از طریق یک فاصله ی مشخص مواد مغذی را می تواند منتقل کند، اما نکته ای که وجود دارد این است که این فاصله برای بعضی از برگ های حساس بسیار اهمیت پیدا می کند چون اگر احساس کنند که به نور زیاد نزدیک شده اند لکه هایی بر روی آنان ظاهر می شود. اما زمانی که تمام شرایط به درستی رعایت شده در این جا گیاه شما عملیات فتوسنز یا  “Photosynthesis” کامل تر انجام دهد.
  6. هرس نهال های گردو
  7. هرس بعد از کاشت گردو هایی نهال های یک ساله، به گونه ای است که تنها با چند شاخه ی بسیار ابتدایی سروکار دارید اما برخی به این فکر می کنند که شاخه های مزاحم زیادی ندارند پس بگذارند برای سال های بعدی، اما نکته ای که وجود دارد که در مورد هرس نهال گردو این است که گیاه شما نباید به یک باره دچار تغییرات شود، که به اصطلاح بگوییم نهال گردو دچار شوک شده است. پس حرفه ای عمل کنید و اصول رسیدگی را از سال های ابتدایی شروع کنید.
  8. پس از رعایت کردن تمام نکات هرس نهال گردو؛ که ساده هم هستند تمام برگ های درخت گردو به صورت بهینه شروع به ساخت بهتر سبزینه یا همان کلروفیل می کنند که باعث می شود تا در آینده شما اقدام به خرید کلروفیل های مایع نکنید.
  9. هرس نهال های گردو برای نهال های زودگل ؛ باعث می شود تا باردهی افزایش پیدا کند. میزان باردهی و وزن تحمیلی بر روی شاخه ها و تنه را با انجام هرس مدیریت می کنید. همین کار باعث می شود تا گردویی مانند (Genotype) یا همان ژنوتیپ که باردهی زیادی دارد، با عملیات هرس به یک گونه ی بسیار سودآور تبدیل شود.
  10. رعایت نکات هرس درخت گردو دیرگل برخلاف سایر گونه ها اگر به صورت کامل انجام شود به نهالی تبدیل می شود که سالانه نیازمند هرس نمی باشد و به طور مثال نهال گردو فرنور “Fernor” که یک گردو دیرگل می باشد، نکات هرس گردو می تواند آن را در مقابل شرایط بیرونی مقاوم سازد.
  11. اگر فکر می کنید درختان گردو را چند سال هرس نکنید و در یک روز از پس آن ها بر می آیید؛ باید بگوییم که یکسان نباشد حال دوران غم بخور ! چرا که یک روزه نمی توانید یک درخت گردو چندین ساله را هرس کنید آن هم با درنظر گرفتن تمامی نکات و شرایط درست، بهتر است که این نکات هرس درخت گردو؛ را در زمان درست آن انجام دهید. تجربه نشان داده کسانی که چندین سال پشت هم از هرس درختان گردو چشم پوشی می کنند، با افزایش ارتفاع و برگ های آن در باغ گردو جای سوزن انداختن ندارند.
  12. چرا تمام مهندسین کشاورزی می گویند عملیات هرس نهال گردو به جذب بهتر آبیاری و کود دهی کمک می کند؟
  13. در پاسخ این سوال باید گفت که تمام جنبه های علمی کشاورزی در این زمینه بررسی شده است. در این تحقیقات دانشمندان متوجه ی تغییرات صعودی در خصوص جذب مواد مغذی در نهال گردو شده اند، چرا که گیاه با رعایت نکات هرس نهال گردو؛ سایر مشکلات و بیماری هایش را می تواند به ترتیب کنار بگذارد، پس راه را برای جذب مواد مفید باز می کند. به همین دلیل است که عملیات هرس به نهال های گردو شما لطف بزرگی می کند و باعث می شود که از ۲ باره کاری های شما جلوگیری کند. کم نیستند افرادی که نکات هرس نهال گردو؛ را رعایت نمی کنند اما از آن طرف هم هزینه های بیشتری پرداخت می کنند تا سلامتی گردوها را تامین کنند.
  14. اگر در نکات هرس نهال گردو؛ حساسیت زیادی داشته باشید و به اصطلاح دچار وسواس فکری شوید، ممکن است در حفظ ظاهر تاج نهال گردو به شک بیفتید که کدام شاخه ها، اصلی هستند و نبایند قطع شوند. همچنین بعضی از افراد به اشتباه در فصل نامناسبی این عملیات را انجام دهند، اما اگر فصل بهار را برای انجام نکات هرس نهال گردو، انتخاب نکردید درواقع باعث شدید که به گیاهان زنده و سرحال آسیب وارد کنید. در این مقاله به صورت علمی با نکات هرس نهال گردو؛ آشنا شدید و به تمام بایدها و نبایدها پرداختیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و نکات هرس نهال گردو؛ را به درستی انجام دهید. اگر در خصوص نحوه ی انجام هرس درختان گردو سوالی داشتید می توانید به سایر مقالات گلدنهال مراجعه کنید.

منبع :

gardeningknowhow

sacvalleyorchards

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران