کود حیوانی برای درخت گردو: (معرفی بهترین کودها برای نهال)

کود حیوانی برای درخت گردو: (معرفی بهترین کودها برای نهال)

۱۴۰۲-۰۸-۰۹

کود حیوانی برای نهال گردو:

اگر در باغ گردوی خود با کاهش باردهی یا کیفیت در مغز گردوها مواجه شدید؛ زمان آن فرا رسیده است که به درختان کود بدهید تا بتوانید آنان را تقویت کنید. در این مقاله قصد داریم در ابتدا کاربرد کود دهی و تاثیر آن را در باردهی هرچه بیشتر ۱ درخت گردو معرفی کنیم و سپس به بررسی پرکاربردترین کودهای حیوانی بپردازیم. و در نهایت زمان مناسب کود حیوانی برای نهال گردو؛ را نیز به اشتراک بگذرایم. امیدواریم با خواندن این مقاله به پاسخ سوال هایتان برسید و برای شما مفید واقع شود.

چرا درخت گردو به کود حیوانی نیاز دارد ؟

درخت گردو پس از گذشت چند سال ممکن است نتواند باردهی پرباری را نسبت به برخی از سال هایش داشته باشد و این میزان به جای اینکه هر ساله افزایش یابد، دچار کاهش شود. در این صورت شما با اضافه کردن کود حیوانی به نهال گردو؛ می توانید به محصولات با کیفیت تری دست پیدا کنید. در نظر داشته باشید هر باغدار و کشاورزی برای مطلوب گشتن محصولاتش از انواع کودها استفاده می کند. اما نکته ی مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که؛ کود دهی در زمان و شرایط خاص خودش باید صورت گیرد.

معرفی کود حیوانی برای درخت گردو :

نهال گردو قابلیت این را دارد که با انواع کود حیوانی و شیمیایی تقویت گردد. اما کود حیوانی برای نهال گردو از کود شیمیایی برای نهال متفاوت می باشد. تجربه نشان داده است که کشاورزان و باغداران بیشتر تمایل دارند تا از کود های حیوانی برای باغ گردو خود استفاده کنند.

چرا که از کودهای حیوانی از زمان های قدیم تا به الان پاسخ خوبی دریافت کرده اند. درواقع کودهای حیوانی ثابت شده هستند. اما با انجام آزمایش های خاک قبل از کاشت گردو؛ ممکن است متوجه شوید عناصر موجود در خاک به طرز عجیبی کاهش پیدا کرده اند و دیگر وجود ندارند. همین عامل می تواند تاثیر مستقیمی بر روی باردهی درخت گردو بگذارد. در نتیجه باغداران از کودهای شیمیایی مشخص شده ای در اینجا می توانند استفاده کنند؛ تا کمبود عناصر موجود در خاک جبران شود.

کود حیوانی برای درخت گردو
کود حیوانی برای درخت گردو

انواع کود حیوانی برای نهال گردو :

کودهای حیوانی عموما در ۴ نوع مختلف ( اسبی، گاوی، گوسفندی و مرغی ) هستند. اما کود حیوانی نهال گردو؛ بیشتر کود مرغی و کود پوسیده حیوانی است. این کود یکی از کودهای قوی و پرکاربردی است که در باغ گردو به وفور استفاده می گردد. توجه داشته باشید کود مرغی حاوی عناصر مفیدی است اما دلیل نمی شود که تنها از این Manure استفاده کنید. ممکن است پس از بررسی های خاک متوجه شوید تنها کود مرغی برای درختان گردو شما کافی نیست. پس از بررسی خاک غافل نشوید.

بهترین زمان کود دهی حیوانی به گردو :

شاید برای شما هم سوال باشد که چه فصلی برای کودحیوانی به درختان گردو را انتخاب کنید؟ در پاسخ این سوال باید گفت بهترین زمان کود دهی به درختان زمانی است که گیاه خواب باشد. افزودن کود حیوانی بهتر است در فصل بهار انجام گیرد.

Manure را می توانید تا اوایل فصل تابستان به درختان باغتان اضافه کنید. بهتر است این کار در زمانی انجام دهید که درختان گردو در خواب زمستانی فرو رفته اند و رشدی ندارند. حتی می توانید زرد شدن برگ های درخت را ۱ نشانه در نظر بگیرید تا بدانید فرصت مناسبی است تا کود حیوانی به درخت گردو اضافه کنید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید کود حیوانی تهیه کنید این راهکار مناسبی است :

نهال گردو ۱ ساله عموما به کودهای حیوانی قوی نیازمند نیست. اما اگر از یک کود طبیعی برای نهال ها تمایل داشتید استفاده کنید؛ پیشنهاد ما به شما خاک سطحی زمینتان است. به این معنا که خاک سطحی نیز می تواند ۱ کود مفید برای نهال گردو ۱ ساله باشد. چرا که نورخورشید را دریافت کرده است و بسیاری از مواد مغذی لازم برای رشد نهال را در خودش دارد. پس برای نهال های گردو ۱ ساله که در ابتدای راه تکامل خود هستند؛ از خاک های سطحی نیز می توانید استفاده کنید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران