آبیاری درخت گردو چند روز یکبار است؟(برسی در ۴ فصل)

آبیاری درخت گردو چند روز یکبار است؟(برسی در 4 فصل)

۱۴۰۲-۰۸-۰۹

درخت گردو چند روز یکبار اب میخواهد؟

پرورش مناسب درخت گردو به آبیاری مناسبی نیازمند است. این میزان از آبیاری درخت گردو ؛ برای هر گونه از نهال های گردو متفاوت می تواند باشد. نکته ی قابل توجه در آبیاری نهال ها و درختان گردو این است که؛ اگر میزان آبیاری از ۱ حد مشخص عبور کند باعث از بین رفتن درخت گردو می شود.

همچنین اگر آبیاری نهال گردو؛ کمتر از حد مشخص آن انجام گردد؛ باز هم ۱ عامل مخرب برای باغ گردو محسوب می شود. که این عامل در ارقام تجاری گردو قابل تامل است. درنتیجه در این مقاله هدف این است که؛ با شرایط آبیاری مناسب برای درخت گردو شما را آشنا کنیم و همچنین نکات لازم آبیاری درختان گردو؛ را عنوان کنیم.

شرایط آبیاری درخت گردو:

نهال گردو به آبیاری مناسب در زمان های مشخص نیاز دارد. و نسبت به کم و زیاد بودن این میزان از آبیاری حساسیت دارد. در ابتدا پس از انتخاب نهال مناسب شهر خودتان جهت کاشت گردو، پرورش و آبیاری درخت گردو؛ شرایط محیطی گیاه و رسیدگی به آن اهمیت بالایی پیدا می کند.

که هر ۱ از این عوامل به شما کمک می کنند تا به ۱ باغ گردو با کیفیت برسید و در این حرفه سود خوبی کسب کنید. آبیاری در شهرهای سردسیر و گرمسیر کشور با یکدیگر تفاوت دارند. آن هم به دلیل این است که میزان بارش سالانه در هر شهر متفاوت است. این میزان از بارش باران برای باغداران و کشاورزان در برخی سال ها به میزان قابل توجهی کمتر از حد انتظار بوده است. درنتیجه بهتر است با شرایط آبیاری گردو؛ آشنا شوید تا اگر در منطقه شما نیز با کاهش بارش های سالانه مواجه شدید، بتوانید از باغ گردو خود مراقبت نمایید.

انواع روش آبیاری درخت های گردو:

آبیاری برای نهال گردو و تا رسیدن آن به ۱ درخت گردو بالغ مسئله ای است که هیچگاه متوقف نخواهد شد. چرا که نهال گردو تازه کاشته شده حساسیت بالاتری را نسبت به آبیاری ریشه هایش دارد. روش آبیاری باغ گردو به چند روش می تواند انجام گیرد. گلدنهال پرکاربرد ترین آن روش های آبیاری را در این مقاله عنوان می کند.

معرفی روش های پرکاربرد در آبیاری باغ درخت گردو :

روش های آبیاری درختان گردو عبارتند از :

  1. آبیاری درخت گردو ؛به روش غرقابی: در این روش آب را به عمق خاک می فرستند و این عمل باعث می گردد تا ریشه های خاک دارای رطوبت کافی شود. در این روش که ایجاد راه های عبوری آب برای رسیدن به ریشه های درخت گردو در ۳ مدل مختلف انجام می شود، با هدر رفت زیادی از آب روبه رو می شویم. اما مزیت آن این است که ریشه های درخت گردو به میزان درستی از آب دهی میرسند.
  2. آبیاری درختان گردو ؛به روش قطره ای: در این روش آب خروج یافته از یک قطره چکان با سرعت و حجم کم وارد خاک می شود. تا بتواند به عمق خاک برسد و ریشه های درخت گردو را مرطوب سازد. آبیاری باغ گردو توسط روش قطره ای به کاهش هدر رفت و حتی کود کمک می کند. اما در این روش هزینه های ایجاد شده کمی از سایر روش ها بیشتر خواهد شد. اما در آن طرف نیز دارای بازدهی بالایی است.

پس با توجه به شرایط باغ گردو خودتان و همچنین استفاده از نظرات متخصصان می توانید بهترین روش آبیاری درخت گردو؛ را انتخاب کنید.

آبیاری نهال گردو

آبیاری درخت گردو سردسیری و گرمسیری:

نهال گردو مناطق سردسیر، از جهت اینکه به سرما و بیماری ها تقریبا مقاومت زیادی نشان می دهد؛ درنتیجه میزان آبیاری آن با ۱ نهال گردو مناسب کاشت در مناطق گرمسیری تفاوت دارد. عموما آبیاری نهال های گردو سردسیری به میزان حداکثری ۶۰۰۰ متر مکعب در هر ۱ هکتار نیاز دارد.

نهال گردو مناطق گرمسیری، به دلیل آنکه این نهال های گردو مقاوم به شرایط گرم و خشک هستند میزان آبیاری درختان گردو؛ نیز لازم است تا هر هفته تکرار شود تا ریشه های درخت گردو به خشک شدن کامل نرسند. اگر احساس می کنید در ۱ فصل میزان بارش ها افزایش قابل توجه ای داشته است؛ نیاز به آبیاری درخت گردو؛ مجدد ندارید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ پرکاربردترین روش های آبیاری در باغ گردو عموما از طریق روش قطره ای و غرقابی صورت می گیرد. با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام از این روش ها، ممکن است برای باغداران و کشاورزان این سوال ایجاد شود که میزان آبیاری درختان گردو کم سن وسال تفاوتی با یک درخت گردو بالغ دارد؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم که درخت گردو در سال های ابتدایی کاشت خودش، به مراتب به میزان آبیاری درخت گردوی؛ منظم تری نیاز دارد. و این میزان از آبیاری به بارور شدن بیشتر گردو کمک شایانی می کند. درنتیجه به محصولات با کیفیت تری دست می یابید.

آبیاری نهال های گردو ۱ تا ۳ ساله چگونه انجام می گیرد و شرایط هرکدام به چه صورت می باشد ؟

آبیاری در نهال گردو در سال ابتدایی کاشت اگر به شیوه ی غرقابی انجام گیرد؛ هفته ای ۱ بار نیاز است تا نهال گردو آبیاری شود. اگر روش قطره ای را برای آبیاری نهال گردو در سال ابتدای کاشت انتخاب کردید؛ با این روش لازم است مدت زمان تقریبی ۴ روز یکبار را برای نهال گردو اختصاص دهید.

اما اگر نهال های گردو شما، سال ۱ کاشت خود را سپری کرده اند و الان نهال های گردو شما ۳ ساله هستند؛ از روش قطره ای برای آبیاری نهال گردو می توانید استفاده کنید. در نهال گردو ۳ ساله روش آبیاری قطره ای می تواند هر ۱۰ روز یکبار انجام گیرد.

به عنوان جمع بندی و نتیجه گیری لازم است یادآور شویم آبیاری باغ گردو جزو مسائل چالش برانگیز برای باغداران نبوده است. شما با کسب آگاهی از روش های آبیاری نهال گردو و شرایط هرکدام می توانید به بالاترین بازدهی برسید. چرا که تاریخ ثابت است درختان گردو به شرایط سخت مقاوم هستند و هرساله باروری آنان می تواند افزایش پیدا کند. در خصوص آبیاری درخت گردو سوالات خود را می توانید با مشاوران گلدنهال در میان بگذارید.

همچنین شاید این مطلب را دوست داشته باشید :( نکاتی در رابطه با آبیاری نهال و درخت گردو که قبلا جایی نخوانده اید )

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران