ارزش غذایی فوق العاده ی گردو🤟🏼

ارزش غذایی فوق العاده ی گردو🤟🏼

۱۴۰۲-۰۸-۰۱

هر یک از موارد زیر بر حسب مقدار آن در هر ۱۰۰ گرم بیان شده است:

جدول ارزش غذایی گردو تازه:

·      انرژی : ۵۰۴ کیلوکالری
·      کربوهیدرات : ۰۸/۸ گرم
·      پروتئین : ۶۱/۱۹ گرم
·      چربی : ۰۹/۴۸ گرم
·      آب : ۷۳/۲۲ گرم
·      فیبر : ۵۴/۵ گرم
·      قند : ۹۰/۰ گرم
·      کلسترول : ۰/۰۰ میلی گرم

 

گردو خشک شده

جدول ارزش غذایی گردو خشک شده

·      انرژی ۶۱۸ کیلوکالری
·      کربوهیدرات ۹۱/۹ گرم
·      پروتئین ۰۶/۲۴ گرم
·      چربی ۰۰/۵۹ گرم
·      آب ۵۶/۴ گرم
·      فیبر ۸۰/۶ گرم
·      قند ۱۰/۱ گرم
·      کلسترول ۰۰/۰ گرم

 

گردو برای کسانی که میخواهند لاغر شوند:

اگر تصمیم گرفته اید چند کیلویی لاغر شوید گردو می تواند همیار خوبی برای رسیدن شما به هدفتان باشد . به خاطر اینکه اگر قبل از غذا یک مشت گردو حدود ۳۰ گرم میل کنید بدون شک اشتهایی برای پرخوری و مصرف دسرهای خامه ای و غیره نخواهید داشت . در این صورت نه تنها پرخوری نمیکنید بلکه کلی فیبر هم وارد بدنتان شده است . به همین دلیل که گردو سرشار از فیبر است برای همین سیری طولانی مدت ایجاد می کند . زمانی که فیبرها وارد معده می شوند آب را به خود جذب می کنند و حجیم می شوند به همین دلیل شما به زودی گرسنه نمی شوید .

  • گردو برای کسانی که از یبوست رنج می برند:

گردو سرشار از فیبر است . فیبرهای غذایی تاثیر به سزایی بر عملکرد روده ها می گذارند . در واقع باعث می شوند روده ها کار دفع را به خوبی انجام دهند .

توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E   ویتامین های دیگری مانند ویتامین B   پتاسیم ، اهن ، مس و روی نیز دریافت میکنید .

  • گردو میزان کلسترول خون را کاهش می دهد:

گردو سرشار از استرول های نهال گردو است و برای همین می تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد . استرول های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است . برای همین می تواند در روده ها کلسترول بد را به خود جذب کند و میزان ان را کاهش دهد . زمانی که کلسترول بد خون کاهش یابد بیماری های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می یابد .

گردو تازه

  • گردو دوستدار قلب شما:

گردو برای سلامت قلب مفید است به خاطر اینکه این ماده غذایی با ارزش سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و به همین دلیل عملکرد قلب را بهبود می بخشد . علاوه بر این درصد اسیدهای چرب اشباع شده یا همان چربی های مضر گردو بسیار کم می باشد و در عین حال حاوی میزان زیادی منیزیم می باشد . توجه داشته باشید که منیزیم تنظیم کننده ضربان قلب است و از رگ های خونی محافظت می کند . پس برای اینکه قلبتان در سلامت باشد گردو را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید .

کنترل دیابت:

آن هایی که دیابت دارند به طور مرتب می توانند گردو بخورند چون برایشان مفید است . اول از همه گردو می تواند عملکرد اندوتلیال یا لایه درون رگی را بهبود داده و ریسک بزرگ شدن قلب را کاهش می دهد . همچنین پروتئین و فیبر گردو به شما می کند کمتر غذا بخورید . درنتیجه به کنترل وزن شما کمک می کند . زیرا چاقی میتواند مشگلات مرتبط با دیابت را تشدید کند .

کمک به کاهش وزن:

گردو با وجود چربی زیادی که دارد می تواند در کاهش وزنتان مفید واقع گردد . افزودن مقدار مناسبی از گردو و سایر مغزها به رژیم غذایی تان می تواند به شما کمک کند تا به مرور به وزن ایده آلتان برسید . چربی موجود در گردو ، امگا ۶ و امگا ۳ نیز هست که بدنات برای عملکرد مناسب به آن ها نیاز دارد . صمناً فیبر و پروتئین گردو احساس سیری به شما داده و مانع پروخوریتان می شود .

پاکسازی کبد:

مقادیر زیاد اسیدآمنه ، ال آرژنین در گردو به کبد کمک می کند که پاکسازی شده و ضمنا منبع خوبی از گلوتاتیون و امگا۳ است که برای پروسه سم زدایی کبد سودمند است . پلی فنون های گردو از آسیب کبد که ناشی از تتراکلراید کربن و دی-گلاکتوزامین است پیشگیری می کنند . ویتامین E   موجود در مغزهایی چون گردو علائم بیماری های کبد که ناشی از چاقی هستند را کاهش می دهد .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران