برسی کامل ۸ علت بار ندادن درخت گردو

برسی کامل 8 علت بار ندادن درخت گردو

۱۴۰۲-۰۸-۰۸

چرا درخت گردو بار نمی دهد؟ برسی تمام جوانب:

به نقل از گلد نهال: پاسخ به این سوال که علت بار ندادن درخت گردو؛ چه می تواند باشد به ما کمک می کند تا هر ساله درخت گردوی ما توانایی تولید گردو های زیاد را داشته باشد. اما ممکن است سال به سال الگوهایی با باردهی زیاد و کم را تجربه کنید. مانند بسیاری از درختانی که میوه تولید می کنند، درختان گردو نیز مستعد الگوی تولید مثل هستند.

درخت گردو این ویژگی بار دادن را در سال های اولیه ممکن است نشان دهد و عملکرد باردهی سنگین در سال های ابتدایی بعد از کاشت گردو نشان از همین امر است اما به دنبال آن، باردهی کمتر درختان گردو در سال های بعدی دیده می شود. بنابراین احتمال دارد هر ساله باردهی درخت گردوی شما متفاوت باشد زیرا اهمیت به نیاز های آن بسیار مهم می باشد.

علت بار ندادن درخت گردو؛ می تواند تحت تأثیر شیوه های نادرست مدیریت باغ صورت گرفته باشد. انقباض هسته و تغییر رنگ پوسته (پوشش روی هسته) می تواند تحت تأثیر تنش آبی – چه خیلی خشک و چه خیلی مرطوب – و یا سایه زدن قرار باشد. ضرر و زیان مالی ناشی از این مشکلات می تواند قابل توجه باشد. ما مواردی را مشاهده کرده ایم که در اثر فشار شدید آب در اواخر تابستان تا ۷۰٪ از گردو های موجود در یک باغ، پوسته پوسته شده و یا رنگ پریدگی شدید داشته اند.

کیفیت مغز گردو هم می تواند تحت تأثیر آفتاب سوختگی قرار گیرد، که بسته به شدت آفتاب سوختگی می تواند باعث تیرگی مغز و یا درجات مختلفی از خرد شدن شود و یا این عوامل می تواند حتی باعث بار ندادن درختان گردو، در سال های بعدی باشد.

بار ندادن درختان گردو

آنچه باعث می شود درخت گردو باردهی خود را از دست دهد:

تحقیقات انجام شده در یک باغ گردو بالغ چندلر، در شهرستان سن خوآکین از سال ۲۰۰۷-۲۰۰۹ نشان داد که کاهش فتوسنتز (کربوهیدرات متحرک) از برگ احتمالاً عامل موثر در تغییرات نامطلوب رنگ و بار ندادن درخت گردو است. کاهش فتوسنتز از برگ می تواند به دلیل از بین رفتن برگ در نتیجه تنش آبی یا سایه زنی یا ترکیبی از دو عامل ایجاد شود.

برسی برخی از بیماری هایی که باعث عدم باردهی درخت گردو می شود:

رشد گال توسط باکتری Agrobacterium tumefaciens ایجاد می شود و معمولاً مربوط به درختان جوان است. شایع ترین علامت ، تومورها (رشد بیش از حد) است که در ریشه ها ، دقیقاً بالای یا زیر خط خاک ظاهر می شود. درختان آلوده و دارای به گال به تدریج قادر به انتقال آب و مواد مغذی به قسمت های بالای درخت نخواهند شد. در نتیجه ، آنها به آرامی ضعیف می شوند و در نهایت می میرند. این باکتری می تواند سالها در خاک زنده بماند و باعث این سوال شود که چرا درخت گردو بار نمی دهد.

همچنین شاید نیاز داشته باشید دوباره نهال های گردویی خریداری کنید ! پس جهت تمایل میتوانید از انواع نهال گردو گلد نهال در بخش منوی سایت، دیدن فرمایید.

سوختگی درخت گردو:

سوختگی درخت گردو یک بیماری باکتریایی است که توسط Xanthomonas juglandis ایجاد می شود.  شایع ترین بیماری درخت است که بر شاخ و برگ و آجیل تأثیر می گذارد. بیشتر اوقات در فصل بهار و شرایط مرطوب ظاهر می شود. برخی از علائم این است که هسته ها کوچک می شوند ، پژمرده می شوند ، مومیایی می شوند یا تغییر رنگ می یابند. ضایعات ممکن است در پوست و برگ درخت ظاهر شود ، در حالی که شاخه های جدید آلوده ممکن است از بین بروند. بارندگی از شیوع سریع بیماری جلوگیری می کند ، زیرا باکتری ها از طریق آب باران به بافتهای سبز جدید منتقل می شوند و این نوع بیماری نیز بر روی آجیل رشد یافته نیز تاثیر می گذارد و باعث بار ندادن درخت گردو، می شود.

آفات و بیماری های رایج :

دسته: قارچ

  • آنتراکنوز پنومونیا لپتوستیلا :
  • علائم :

ضایعات قهوه ای تا سیاه روی برگها ، دمبرگها ، شاخه ها و / یا پوسته ها که به سمت مرکز محو می شوند و ممکن است توسط هاله کلروتیک احاطه شوند. لکه ها ممکن است با هم ادغام شوند و لکه های بزرگ نکروزه ای تشکیل دهند که معمولاً نزدیک به حاشیه برگ  درخت گردو قرار دارند. ضایعات روی شاخساره ها ، دمبرگ ها و میانه برگ ها کشیده می شوند.

  • علت :

وجود قارچ، بیماری بر گردوی انگلیسی تأثیر می گذارد و در اروپا گسترده است. این بیماری همچنین شناخته شده است که در اقیانوس آرام شمال غربی ایالات متحده رخ می دهد، یکی از بیماری هایی که بر روی بار ندادن درخت گردو تاثیر زیادی دارد.

  • مدیریت :

کنترل آنتراکنوز در گردو  با استفاده از اسپری های قارچ کش مناسب انجام می شود. اقدامات لازم می تواند به کاهش شدت بیماری کمک کند و شامل: از بین بردن بقایای برگ از اطراف گیاهان ، جلوگیری از خیس شدن شاخ و برگ هنگام آبیاری ، فاصله کافی از درختان برای افزایش گردش هوا و استفاده از کود ازته در بهار برای به تأخیر انداختن بلوغ برگ و کاهش رشد ضایعات بسیار مناسب است.

  • پوسیدگی ریشه آرمیلاریا (قارچ ریشه ای) Armillaria mellea
  • علائم :

برگهای کوچک و بی رنگ که زود می ریزند. مرگ شاخه ها؛ مرگ گیاه؛ خوشه های قارچ عسلی رنگ ممکن است در پایه گیاه جوانه بزند.

قارچ در ریشه های مرده در خاک زنده می ماند و باعث عدم باردهی درخت گردو، می شود.

  • مدیریت :

پوسیدگی ریشه آرمیلاریا به محض استقرار در یک باغ نمی تواند به طور موثری کنترل شود. گیاهان بیمار یا مرده باید ریشه کن شوند و برداشته شوند. کاشت پایه های مقاوم موثرترین روش پیشگیری از بیماری است.

  • کپک پودری Phyllactinia guttata
  • علائم :

لکه های سفید کوچک و پودری روی برگها و آجیل گیاه دیده می شود. لکه ها پخش می شوند تا کل برگ را بپوشانند. ممکن است اجزای بار دهی کوچک قارچی سیاه قابل مشاهده باشد. برگچه های جوان با بالغ شدن ممکن است چروکیده شوند.

ظهور بیماری با درجه حرارت متوسط ​​، گردش خون ضعیف در اطراف گیاه و شرایط سایه ای باعث این بیماری در درخت گردو می شود.

  • مدیریت :

بیماری بر روی گردو آنقدر شدید نیست که بتوان آن را کنترل کرد.

  • دسته بندی: ویروسی

بیماری Blackline ویروس رول برگ گیلاس (CLRV-W)

  • علائم :

کاهش تدریجی قدرت درخت. برگها زرد و آویزان است.

برگ زدایی زودرس رخ می دهد و به دنبال آن شاخساره های انتهایی از بین می روند. ممکن است سوراخ های کوچک یا ترک در محل پیوند وجود داشته باشد و بافت زیرین آن تغییر رنگ دهد و همین علت بار ندادن درخت گردو، می شود.

  • علت

ویروس

ویروس ممکن از چوب پیوند آلوده یا گرده آلوده سرایت می کند.

  • مدیریت

با استفاده از پیوند و چوب بدون ویروس از درخت گردو می توان از ورود بیماری به مناطق آلوده جلوگیری کرد. در مناطقی که بیماری غیر معمول است ، حذف فوری درختانی که به عنوان آلوده شناخته می شوند می تواند از گسترش جلوگیری کند.

  • ریشه و پوسیدگی تاج Phytophthora spp:

علائم

درختان کم رشد با کاهش قدرت. برگهای درخت زرد و پژمرده می شوند. شاخه ها در حال مرگ هستند اگر درخت در تنه یا تاج ریشه مبتلا شود ، مرگ اتفاق می افتد ، معمولاً در یک فصل رشد و همین باعث بار ندادن درخت گردو می شود. ریشه درختان آلوده نکروزان و بی رنگ و سیاه یا قهوه ای است. بیشتر ریشه ها سرانجام می میرند. درختان دارای پوسیدگی تاج ممکن است تاج ریشه ای را نیز شامل ود که بیش از خط خاک گسترش یافته است. شانکرها  تغییر رنگ می دهند.

  • علت

Oomycete

ظهور بیماری مورد علاقه خاکهای اشباع شده از آب که می تواند به راحتی درخت گردو را خشک کند. این بیماری معمولاً از طریق خاک ، آب و گیاهان آلوده به باغات وارد می شود.

  • مدیریت

کنترل باید بر روی به حداقل رساندن رطوبت و اشباع خاک با کاشت درختان در خاکهای دارای زهکشی خوب باشد. با تسطیح خاک یا نصب سیستم های زهکشی می توان زهکشی را بهبود بخشید. هنگام آبیاری از خیس کردن تنه درختان خودداری کنید. هنگام کاشت درخت اطمینان حاصل کنید که واحد پیوند چندین سانتی متر بالاتر از خط خاک است.

شما می توانید در صورت داشتن سوال در زمینه ی علت بار ندادن درخت گردو؛ زیر همین مقاله سوال خود را پرسیده تا  پاسخ آن را برای شما ارسال نماییم.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar سعید
    ۱۴۰۲-۰۱-۱۳

    سلام.نهال هارو درباغ کاشتم زمان کاشت محصول داشتن ولی سال بعدقسمت بالای نهال ها رو بریدم که چتری بشه از اون سال هیچکدوم ازنهال های گردوی اسرائیلی من دیگه محصول ندادن

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۸-۲۹

      درود بر شما
      ممکن است زمان مناسبی را انتخاب نکرده باشید یا قسمت های اشتباه درخت را بریده اید و موجب قطع باردهی شده. بهتر است درخت را به یک مهندس کشاورزی نشان دهید.