فواید گردو برای مغز: (برسی ۸ خاصیت گردو برای ذهن)

فواید گردو برای مغز: (برسی 8 خاصیت گردو برای ذهن)

۱۴۰۲-۰۸-۰۲

آیا گردوی مغز شده خاصیت دارد؟

گردو را به نام غذای مغز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست . بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد .خواص گردو برای مغز؛ امروز همه ما اهمیت سلامت مغز در هوشمندی و نقش آن در جایگاه اجتماعی که برای خود رقم میزنیم آگاهی داریم. ولی بدانید که باهوش بودن تصادفی نیست . و شما می توانید به گونه‌ای مغز خود را رشد دهید که بیشترین بهره وری را داشته باشد . هرچه به دوران کهنسالی نزدیک تر می شویم کارایی مغز نسبت به دوران جوانی کاهش چشمگیری پیدا می‌کند .

این کاهش در بخش‌هایی از مغز که در فرایندهای ذهنی و حافظه نقش دارند باعث ایجاد اختلال شده و سطح هوشی ، توان ذهنی و حافظه ای فرد را تخریب می کند . با این وجود مطالعات نشان داده که با استفاده از ترفندهایی نسبتا ساده می توان از تاثیر پیری بر عملکرد مغز کاسته و در مواردی حتی به طور کلی از آن  جلوگیری کرد . این روزها بسیاری از اخباری که در شبکه‌های اجتماعی و نشریات منتشر می‌شود خواص گردو برای مغز ؛ را برای ما گوشزد می کند .

خبر خوب برای کسانی که به دنبال پیدا کردن راه هایی برای جلوگیری از زوال عقل هستند . گروه فعالیت‌های اجتماعی را بهبود بخشید و در دفع زوال عقل موثر است ‌.

دو مطالعه اخیر نشان داد که گردو نقش قابل توجهی در مغز در مقابل بروز بیماری آلزایمر ایفا می کند . این امکان وجود دارد که مغز را با ورزش سالم نگه داشت اما از نظر تغذیه سالم هم نباید غافل شد . رژیم غذایی عامل اصلی در پیشگیری از کاهش عملکرد مغز است.

محققان دریافتند که مواد متشکله گردو نقش مهمی در به حداقل رساندن اثرات افزایش سن بر روی مغز دارد .

تقویت مغز با گردو
خاصیت گردو ها برای مغز

خواص گردو برای مغز در حفظ سلامت آن و تقویت حافظه:

یکی از مهمترین خواص گردو برای مغز؛ کمک به حفظ سلامت آن و تقویت حافظه است. رژیم های غذایی فوق العاده حاوی مغز ها از جمله گردو باعث تاخیر در فرایند پیری و تخریب مغز و در نتیجه تقویت پردازش اطلاعات در مغز می شود . همانطور که می دانید روغن های امگا ۳ برای تقویت حافظه و پردازش تفکر مهم و بسیار ارزشمند هستند و گردو سرشار از این روغن ها است . در کشور ما افراد زیادی وجود دارند که از موارد بالقوه افسردگی که یک نوع آسیب مغزی است رنج می برند .  اما شاید کمتر کسی بداند یکی از عوامل موثر در ایجاد افسردگی کمبود امگا ۳ است.

خواص گردو برای مغز در جلوگیری از بیماری اختلالات شناختی:

یکی از اختلالات بسیار مهم در جامعه امروزی ما  که به طور جدی شاهد آن هستیم افرادی هستند که قربانی کاهش شناختی می شوند . ما در عنوان های آینده به طور مفصل به آن موضوع اشاره خواهیم کرد ‌ به طور خلاصه بدانید که از دلایل بیماری کاهش شناختی در افراد مبتلا به شرایط خاصی نظیر بیماری آلزایمر و اختلالات حافظه است . ما به آسانی می توانیم با خوردن مغز نهال گردو و چربیهای غیر اشباع موجود در آن از بیماریهای کاهش شناخت جلوگیری کرده و سلامت مغز را بهبود ببخشیم ‌ .

تقویت مغز با گردو
خواص گردو برای مغز

دیگر فواید گردو برای مغز:

محققان اثرات مصرف گردو و یادگیری و حافظه در موش ها ارزیابی کرده اند . نتایج این تحقیق نشان داده که استفاده از گردو در بهبود یادگیری و حافظه موش های تحت آزمایش بهبود قابل ملاحظه ای ایجاد می کند . همچنین گردو باعث بهبود تجزیه و تحلیل مغز این موش ها ،  افزایش عملکرد عصبی ، محافظت در برابر آسیب مغزی و بهبود در کنترل متابولیسم بدن را نشان داده است . مصرف مواد غذایی حاوی گردو فرایند تخریب در مغز موش های آزمایشگاهی را کاهش داده است .

  • برای بیشتر خواندن در اینجا کلیک کنید .

افزایش فعالیت های مغزی:

گردو دارای مقادیر زیادی فسفر و امگا ۳ است  و به همین دلیل بهبود قدرت ذهن ، افزایش هوش و فعالیت های مغزی می شود . تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری از خاصیت های مهم گردو برای کودکان است . نتایج تحقیقات نشان دانش آموزانی که در وعده صبحانه گردو مصرف کرده‌اند از فعالیت بهتر و قدرت یادگیری بیشتری نسبت به گروه شاهد برخوردار بودند . همچنین به دلیل دارا بودن مقادیر ویتامین ب در گردو مصرف آن به سلامت مغز ، رشد بافت مغز و سلامت سیستم عصبی یکی از خواص گردو برای مغز؛ کودکان کمک می کند .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران