بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر( مقاوم به سرما برای مناطق کوهستانی)

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر( مقاوم به سرما برای مناطق کوهستانی)

۱۴۰۲-۰۸-۰۷

معرفی ۲ نهال گردو برای مناطق سردسیر؛ نهال گردو مقاوم به سرما:

مناطق سردسیری که ارتفاعات زیادی دارند به دلیل اینکه شرایط خاصی دارند ، باید مناسب ترین نهال گردو برای مناطق سردسیر، را شناسایی نمایند تا بتوانند یک سودآوری قابل قبولی را برای خود رقم زنند.

ارتفاعات بالای ۱۰۰۰ متر را میتوان در دسته ی مناطق کوهستانی محسوب می شود و زمستان هایی با اب و هوایی سرد و یخبندان را دارا متصور شد . این مناطق به دلیل اینکه اب و هوایشان قابل پیش بینی نیست و ممکنه است دارای سرمای بهاره و یا سرمای زودرس پاییزه داشته باشد از همین جهت بسیار مهم است نهالی را انتخاب نمود که با اب و هوای محل کاشت گردو سازگاری کامل را داشته باشد زیرا سرمای بی موقع میتواند گل های درخت گردو را از بین ببرد .حال ما قصد داریم در ادامه ۲ نهال گردو مقاوم به سرما؛ معرفی کنیم لطفا همراه ما باشید :

دو رقم نهالی را که میتوان به عنوان نهال های مقاوم به سرما معرفی کردو در دو دسته قرار میگیرد .

  1. نهال گردویی که از ارتفاعی حدودا ۱۵۰۰ متر الی ۲۲۰۰ متر قابل کاشت باشد و سرما محصولات آن را از بین نبرد.
  2. نهال گردویی که از ارتفاعی حدودا ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ متر مناسب کاشت می باشد و از انواع بیماری ها مقاوم باشد.

در میان حدود ۳۰ رقم از انواع گردو ، نهال های گردوی فرنور و چندلر مناسب می باشد .حال در ادامه به معرفی ۲ رقم نهال گردوی مناسب می پردازیم.

مناسب ترین نهال گردو برای مناطق سردسیر نهال گردو فرنور:

گردوی فرنور
گردوی فرنور یکی از نهال گردو مقاوم به سرما؛ می باشد.

گردو فرنور یکی از جدیدترین درختان فرانسوی می باشد . این گردو دارای سایز متوسط و کیفیت بالا است .  گردو فرنور یکی از بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیری؛ و ارتفاعات بیشتر از۱۵۰۰ الی ۲۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا بسیار مناسب و مطلوب می باشد .

گردوی فرنور یکی از جدیدترین درختان تجاری و پوست کاغذی است . شکل این گردو گرد بوده و دارای پوست کاغذی و قابلیت جدا شدن راحت پوست از مغز می باشد . یکی از مشخصات این رقم  رنگ مغز روشن و  مقاومت به کرم سیب  و بینایی بلایت گردو می باشد و همچنین مقاومت بسیار بالا به سرما . شاتون های گردو فرنور اغلب در سرما از بین نمیروند همچنین این رقم به عنوان گرده زا در مناطق کوهستانی  مناسب است . گلدهی نهال فرنور در اواخر فروردین صورت می‌گیرد و معمولاً در هر گل ۳ تا ۶ گردو تولید می کند .

دومین نهال گردوی مناسب مناطق سردسیر نهال گردو چندلر:

گردوی چندلر
گردوی چندلر ،یکی از نهال گردو مقاوم به سرما؛ می باشد .

این رقم یکی از برجسته ترین مورد کشت در کالیفرنیا است یکی از معروفترین و پر کشت ترین نهال گردو در جهان محسوب می شود . به خاطر کیفیت بالای مغز این رقم و شفافیت آن بسیار با ارزش است .برداشت گردوی چندلر از اواسط تا اواخر فصل زراعی می باشد .

نهال گردوی چندلر دارای مقاومت بسیار بالا به سرما و آفات بوده و از ارتفاعات حدودا ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ متر نسبت به سطح دریا مناسب ترین منطقه ی کاشت این رقم می باشد .در حال حاضر محبوب ترین گردو در ایالات متحده آمریکا همین رقم درخت گردو می باشد .

خرید نهال گردو مقاوم به سرما؛ با ساختار بدنه ای نازک و به شکل بیضی بزرگ که به راحتی از پوسته جدا می شود و درختان این رقم در بهار دیرگل بوده و حدود ۲۵ روز دیر تر از درختان بذری و ژنوتیپ شروع به رشد می نماید .

ویژگی های بارز اگر دو چندلر زودبازه بودن و باردهی در شاخه های جانبی و همچنین گل بودن که باعث می شود در فصل بهارکه اغلب باغات گردوی کشورمان  دچار سرمازدگی می‌شوند این رقم مقاومت خوبی در برابر سرمای بهاره از خود نشان داده است . فاصله کاشت چندلر به ۶×۷ متر بوده که به ازای هر هکتار ۲۰۰ تا ۲۵۰ نهال گردو می باشد.

گردوی چندلر از ارقام گردوی پیوندی محسوب می شود که نیاز ۱۰۰% به گرده زا دارد و باید در ازای حدود هر ۲۰ اصله نهال گردو که میکاریم یک درخت برای گرده افشان داشته باشیم که کیفیت باروری باغ  تضمین شود‌ .توصیه می شود از رقم فرانکوت و فرنت یا روند برای گرده افشانی استفاده کنید .توجه داشته باشید که گردو چندلر اولاً باید پیوندی باشد و ثانیاً بهتر است ۵ الی ۱۰ عدد گردوی نوبرانه در سال دوم باردهی ان اغاز شود .

از ویژگی‌های بارز نهال گردو مقاوم به سرما، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دیر بودن و مقاومت بالا به سرما
  • زود بازده بودن ( بازدهی از سال اول )
  • پایه کوتاه بودن گردوی چندلر
  • مقاومت بسیار بالا نسبت به سرما
  • باردهی جانبی
  • یکدست بودن محصول

همچنین شما میتوانید جهت گرفتن مشاوره و یا خرید نهال گردوی اورجینال با مهندسین گلد نهال از طریق ایکون تماس ارتباط برقرار نمایید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar رضا
    ۱۳۹۹-۰۹-۰۶

    بنده از شهرستان دهگلان هستم میخوام بع عنوان نماینده با شما همکاری کنم

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۹-۰۷

      سلام و درود بر شما . لطفا با شماره تماسی که قرار دادیم در سایت ارتباط برقرار بفرمایید .با احترام

  • avatar هادی فرج بهش
    ۱۳۹۹-۰۹-۲۰

    باسلام
    باغ من تو روستای گلوجه بعد از اسپیران هست.حدود ۲۰۰۰ متر باغ پلکانی کوهپاییه ای داره که آب فراوونه اما دمای هوا حتی تو تابستون هم پایینه.چه نهال هایی بکارم.کلا سیب قرمز شیلی ۶ پر کاشتن.میخوام از امسال برسم خدمتتون و از راهنماییاتون استفاده کنم.گردوی چندلر و فرنور هم هست.کم بار میده

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۹-۲۲

      سلام و درود بر شما .خشوحالیم از آشنایی با شما . برای منطقه ای که شما فرمودید بهترین رقم گردو فرنور هست که سرما شکوفه هاش رو نمیسوزونه .اینکه می فرمایید کم بار میده میتونه صحیح رسیدگی نکردن آن صاحب باغ باشه یا کیفیت کم نهال ، چون باردهی فرنور فوق العادست ..با احترام

      • avatar زبیر حیدری
        ۱۴۰۲-۰۷-۰۸

        با عرض سلام و خسته نباشید . بنده حدود ۵ هکتار زمین مسطح کشاورزی دارم در خرم اباد لرستان که بیشتر سال هوای سرد دارد و زمستان ان برف گیر است. و قصد دارم همه ان را باغ گردو بزنم . که ارتفاع ان حرود ۲۱۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است ایا این نهال چندلر جواب گوی انجا هست ؟؟؟؟؟

        • avatar admin-goldnahal
          ۱۴۰۲-۰۸-۲۵

          سلام و عرض ادب
          ارتفاع موردنیاز برای کاشت چندلر ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ متر می باشد.

  • avatar Darush
    ۱۳۹۹-۰۹-۲۵

    سلام خسته نباشید میخواستم راهنمایی کنید چه نهالی برای شهرستان کرمانشاه که ارتفاع از سطح دریا ۱۵۳۰ متر وسرد سیره دوازدهم خیلی خوبی داشته باشه

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۹-۲۶

      سلام مجدد و درود.باردهی هم گردو چندلر و هم فرنور مشابه هم هستند و از سال دوم باردهی خودشون رو اغاز میکنند، اما نهالی که مقاومت بیشتری به سرما داشته باشد، گردو فرنور می باشد.

  • avatar داریوش
    ۱۳۹۹-۰۹-۲۶

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای منطقه ما کرمانشاه با ارتفاع ۱۵۳۰ متر از سطح دریا چه نوع نهال گردویی مناسبه ممنون راهنمایی کنید

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۹-۲۶

      سلام و درود بر شما .با توجه به ارتفاعی که شما فرمودید هم امکان کاشت گردو چندلر رو دارید و هم امکان کاشت نهال گردو فرنور رو دارید .با احترام

  • avatar ساسان
    ۱۳۹۹-۰۹-۲۶

    سلام خواستم بدونم واسه شهرستان قروه(بسیار سرد) ۵ هکتار چ درختی خوبه؟سرما تو زمستان ب منفی ۱۸ میزسه!!!

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۹-۲۶

      سلام و درود بر شما.با توجه به ارتقاعی که بنده دیدم در حدود ۱۹۰۰ متر از سطح زمین قرار گرفته، بهترین رقم گردو فرنور هست که تا ارتفاع ۲۳۰۰ متر هم باردهی خوبی دارد.باز جهت خرید،میتونید قبلش تماس بفرمایید تا اطلاعات بیشتر در رو در اختیارتون قرار بدیم.با احترام

  • avatar سعید جمشیدی
    ۱۳۹۹-۰۹-۲۶

    سلام و عرض ادب
    میخواستم ببینم نهال گردوی مناسب جهت اب و هوای مناطق سردسیر شیراز (منطقه خان زنیان) که زمستونای سرد و تابستونای نیمه گرم داره کدومه و اینکه ایا برای شیراز امکان ارسالش هست اگر جواب مثبته حداقل تعدادی که میتونیم سفارش بدیم چقدر هست
    با تشکر

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۹-۲۷

      سلام و درود بر شما.بنده ارتفاع فارس رو میدونم که در حدود ۱۶۰۰ متر نسبت به زمین هست و گردوی فرنور بهترین گزینه هست برای منطقه ی شما، نکته ی بعد حداقل سفارش ۱۰ عدد هست که می بایست جهت استعلام قیمت و خرید با مهندسین بخش فروش تماس حاصل فرمایید.با احترام

  • avatar سید یاسر تقوی
    ۱۳۹۹-۰۹-۲۸

    سلام ، ما در منطقه بلده نور مازندران ، زمینی داریم که شیب ۶۰ درجه داره ، زمستون هاش سرده و گاها سرمای بهار گل های درختان رو می ریزه، میخواستم راهنمایی کنید چه درخت گردویی بکاریم . ممنون.

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۰۹-۲۸

      سلام و درود بر شما .معمولا ماذندران مناسب کاشت گردو نیست مگر ارقام محلی خودتون، احتمال دارد گردو امریکایی پکان هم بتونید کشت بفرمایید.جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنم با مهندسین بخش مشاوره و فروش ارتباط برقرار بفرمایید.سپاس

  • avatar فرشاد
    ۱۳۹۹-۰۹-۳۰

    سلام آیاگردوکانادایی برای ملایرمناسبه؟ممنون..

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۱۰-۰۱

      سلام و درود.گردو کانادایی یک رقم گردوی معمولی هست که برای ملایر که سردسیر هست توصیه نمیشه.

      • avatar سجاد
        ۱۴۰۱-۱۰-۲۹

        سلام بنده ساکن نیشابور هستم
        میشه راهنماییم کنید. شهر ما زمستان های سرد. -۱۵ درجه وتابستان های +۴۰ درجه دارد

        • avatar admin-goldnahal
          ۱۴۰۱-۱۱-۰۲

          سلام عرض ادب وقت بخیر. نهال گردو فرنور پیوندی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • avatar حسین شبانی
    ۱۳۹۹-۰۹-۳۰

    با عرض و خسته نباشید می خواستم بدوتم برای شهرستان محلات از استان مرکزی با ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا که دارای سرمای بهاره می باشد چه نوع گردویی برای کشت مناسب هست آیا چتدلر نیز می توان کاشت

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۱۰-۰۱

      سلام و درود بر شما .برای ارتفاع شما گردو فرنور توصیه میشه که از سرما در امان باشید.

  • avatar حسین شبانی
    ۱۳۹۹-۱۰-۰۱

    با سلام چه گردویی برای ارتفاع ۱۸۰۰ مناسب هست چند رقم را معرفی کنید متشکرم

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۱۰-۰۱

      سلام ارتفاع ۱۸۰۰ متر ارتفاعی نیست که چند رقم مناسب باشه متاسفانه فقط فرنور و کانادایی رو سرمای شدید گل هاش رو از بین نمیبره،تا ۱۵۰۰ هم چندلر و زیر این ارتفاع مابقی ارقام که در لیست گردو در سایت میتونید مشاهده بفرمایید.

  • avatar سامان
    ۱۳۹۹-۱۰-۰۷

    سلام و عرض ادب
    میخواستم ببینم نهال گردوی مناسب جهت اب و هوای مناطق سردسیر یاسوج کدومه ؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۱۰-۰۷

      سلام و درود بر شما .با توجه به ارتفاع ۱۸۰۰ متری که شهر یاسوج دارد، توصیه می شود از ارقام نهال گردوی فرنور و کانادایی که مقاوم به سرما هستند استفاده بفرمایید.

  • avatar زین العابدین دونلو
    ۱۳۹۹-۱۰-۱۹

    سلام
    روستای ما در ۲۵ کیلومتری شهرستان آزادشهر استان گلستان می باشد که دارای هوای سرد تا ۸- درجه و همچنین روزها دارای باد شدید بوده ضمنا زمین های این منطقه دارای سنگ زیادی میباشد لطفا راهنمایی کنید که چه گردویی قابل کشت می باشد؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۱۰-۱۹

      سلام و درود بر شما . برای مناطق سردسیر گردوی فرنور و یا کانادایی توصیه می شود اما مبحث باد شدید و یا سنگ در خاک رو فرمودید میتونه مشکل ساز بشود . باز میتونید مشاوره ی رایگان بگیرید با تماس مستقیم با شماره تماس : ۰۹۱۴۴۸۱۲۷۳۹

  • avatar مختار شهابی
    ۱۳۹۹-۱۲-۲۰

    سلام.ایا گردوی فرنور فقط پیوندی هست یا بذری هم میباشد.چرا درمناطق با ارتفاع حدودا۱۸۰۰ارومیه گردوهای پیوندی خشک میشوند.ایا این وضع بخاطر سرمای زیاد میباشد.گردوی فرنور هم به چنین سرنوشتی دچار میشود؟ممنون

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۳۹۹-۱۲-۲۲

      سلام بر شما. گردو فرنور پیوندی هست و نهالستان ما هم در میاندوآب هست و این مشکل رو یک بار هم ندیدیم، این مشکل شما میتونه برای رقم اشتباهی باشه که کاشتید و یا از کمبود و افت ها باشند. گردو فرنور ارقام دیرگل ، پیوندی و بسیار پر بار گردو هست.

  • avatar مختار شهابی
    ۱۴۰۰-۰۱-۰۴

    سلام نوروز باستانی مبارک.ایا گردوی فرنور پیوندی سرمای زمستان منفی۲۸ را میتونه بدون خسارت تحمل کنه.ممنون

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۰-۰۱-۰۴

      سلام بر شما دوست عزیز سال نوی شما هم مبارک باشد. گردو فرنور یکی از پربارترین و مقاوم ترین نهال گردوی پیوندی می باشد که برای مناطق کوهستانی تا دمای منفی ۲۰ درجه را مطمئن هستیم مقاوم است، اما این درجه رو مطمئن نیستیم، باز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تیم فروش تماس بفرمایید زیرا اطلاعات کامل و تخصصی رو مهندسین بخش فروش در اختیار دارند. با احترام

  • avatar محمد
    ۱۴۰۱-۱۱-۲۱

    سلام.من از استان کرمان مزاحم میشم.یه متطقه سردسیر داریم به ارتفاع ۲۸۰۰متر..زمستان طولانی و اغلب سرمایه بهار.چه رقم گردو مناسب کشت هست?

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۱-۱۱-۲۸

      سلام عرض ادب وقت بخیر. رقم فرنور برای شما بسیار مناسب و پربار خواهد بود. با احترام