طرز تهیه کمپوت زردآلو(خواص کمپوت زردآلو)

طرز تهیه کمپوت زردآلو(خواص کمپوت زردآلو)

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

طرز تهیه ی کمپوت زردآلو و خواص آن:

طرز تهیه کمپوت زردآلو کار پیچیده ای نیست و نیاز به خلاقیت ندارد بلکه شما می توانید به راحتی با رعایت برخی نکات مهم یک کمپوت خانگی طبیعی تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید با ما همراه باشید تا برای شما خواص کمپوت زردآلو و نکات مهم در تهیه کمپوت زردآلو را بیان کنیم.

زردآلو از میوه های محبوب،مقوی و خوشمزه فصل تابستان می باشد. این میوه خوشمزه طبع سرد و تر دارد و در کشور های آسیایی رشد می کند. زادگاه اصلی این میوه را ارمنستان،مصر و ایران می دانند ایران از کشور های تولید کننده این میوه خوشمزه در جهان می باشد.

زردآلو مصرف خوراکی دارد و در صنایع غذایی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و فرآورده های متنوعی از این محصول به دست می آوردند. جالب است بدانید حتی مغز این محصول نیز جنبه درمانی دارد و از آن روغن تهیه می کنند و در طب سنتی مورد استفاده قرار می دهند.

شم میتوانید با خرید نهال زردالو هم لذت پرورش درخت را تجربه و هم در مخارج مصرفی خود صرفه جویی داشته باشید .

برای زردآلو خواص متعددی بیان شده است  همانطور که اشاره شد این میوه منحصر فصل تابستان می باشد اما می توان از فرآورده های آن در دیگر فصل ها استفاده کرد. این میوه منبع غنی از ویتامین ها می باشد. همچنین پتاسیم،مس،منگنز،منیزیم و فسفر در این میوه خوشمزه یافت می شود. فیبر موجود رد این میوه به سلامت بدن کمک می کند.

از بین فرآورده های مختلفی که از زردآلو به دست می آید می توان به کمپوت آن نیز اشاره کرد که طعم بی نظیری دارد.  از آنجایی که همیشه پزشکان توصیه به مصرف میوه و سبزیجات دارند و نیاز است افراد مصرف چنین محصولاتی را در سبد غذایی خود قرار دهند اما ممکن همیشه امکان مصرف برخی میوه ها در تمام فصل ها امکان پذیر نیست به همین منظور کمپوت میوه ای جایگزین مناسب می تواند باشد. کمپوت زردآلو بسیار مقوی می باشد و حاوی ویتامین C است و طعم فوق العاده نیز دارد.

در زمان سرماخوردگی می توان از این محصول خوشمزه و مفید برای تقویت بدن استفاده کرد. و برای کودکان نیز می تواند یک میان وعده خوشمزه و پرخاصیت به حساب بیاید.

طرز تهیه کمپوت زردآلو:

همان طور که اشاره شد زردآلو دارای خواص زیادی می باشد که شما را ترغیب به مصرف این میوه خوشمزه می کند ولی همیشه امکان دسترسی به میوه هایی که منحصر یک فصل می باشند نیست اما فرآورده های آنها را می توان در دیگر فصل ها مورد استفاده قرار دارد. قطعا این فرآورده ها خواص میوه طبیعی را نخواهند داشت اما بسیار خوشمزه و در برخی موارد جنبه درمانی دارند.

برخی خانم ها خودشان اقدام به تهیه کمپوت زردآلو به روش خانگی می کنند که علاوه بر طعم بی نظیر کاملا طبیعی و ارگانیک نیز می باشد. در ادامه روش تهیه کمپوت را بیان می کنیم. شما برای تهیه کمپوت زردآلو نیاز به مواد اولیه دارید.

*زردآلو یک کیلو گرم

*شکر ۲۵۰ گرم

*آب سه لیوان

البته لازم به ذکر است که مواد اولیه ای که بیان شد برای تهیه کمپوت زردآلو در اندازه کم است شما اگر قصد تهیه کمپوت بیشتری دارید باید به مواد اولیه خود اضافه کنید. ابتدا نیاز است زردآلو ها را خوب بشویید و خط وسط که کاملا مشخص میباشد آنها را به دو نیم تقسیم کنید و هسته آن را جدا کنید.

دستور پخت کمپوت زردالو

در مرحله بعد باید آب را در ظرفی مشخص بریزید و با اضافه کردن شکر آن را روی حرارت گاز قرار دهید. بعد از چند جوش اولیه آب و شکر،زردآلو ها را اضافه می کنید و درب ظرف را می گذارید. در این زمان باید دقت داشته باشید شعله گاز زیاد نباشد زیرا ممکن است محصول شما له شود و فرم اولیه خود را از دست بدهد. بعد از آماده شدن کمپوت شعله گاز را می بندیم و درب ظرف را برمیداریم تا کمپوت خنک شود.

آنچه گفته شد دستورالعمل کلی تهیه کمپوت زردآلو بود اما در این بین برای شما برخی نکته ها را بیان می کنیم تا محصول خوشمزه تری را تهیه کنید. برای نمونه برخی افراد علاوه بر شکر اندازه دو قاشق عسل نیز اضافه می کنند که کمپوت بسیار خوشمزه و مقوی می شود.

همچنین انتخاب ارقام نهال زردالو بسیار مهم می باشد که بهترین رقم را انتخاب کرده باشید.

توجه داشته باشید برا این که کمپوت شما زود خراب نشده و به اصطلاح شکرک نزند می توانید مقدار خیلی کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. افرادی که قصد نگهداری کمپوت  به مدت طولانی دارند می توانند  در تهیه آن روش دیگری را نیز امتحان کنند به این صورت که ابتدا شیشه های کوچکی را در نظر بگیرید سپس درون آنها به اندازه،از زردآلو بدون هسته و شکر به مقدار مساوی به تمام شیشه اضافه کنید و درب شیشه ها را بگذارید و در قابلمه قرار دهید.

سپس درون قابلمه را آب بریزید آب را طوری بریزد که شیشه ها را کامل پر کند سپس به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا آب بجوشد بعد گذشت این زمان شعله را خاموش کرده و بگذارید سرد شود. در این روش هوای شیشه کامل گرفته می شود محتوای درون آن کپک نمی زند و شما می توانید به مدت طولانی آن را در یخچال نگهداری کنید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران