طرز تهیه کمپوت سیب در شیشه | سریع ترین روش پخت

طرز تهیه کمپوت سیب در شیشه | سریع ترین روش پخت

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

آموزش تهیه ی کمپوت سیب:

کمپوت سیب یکی از راحت ترین دسرهایی هستش که همه خانوم ها شاید در طول عمرشان حداقل یکبار درست کرده باشند.

کمپوت این میوه خوشمزه یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین و در حین ساده ترین دسرهایی هست که می توانیم ما استفاده کنیم. هرکس بر طبق سلیقه شخصی خود می تواند آموزش کمپوت سیب رو بگوید. بستگی به سلیقه افراد دارد که از چه نوع سیبی برای کمپوت استفاده کنند ترش یا شیرین، قرمز، سبز یا زرد باشد؟

معمولاٌ افراد برای استفاده از میوه ها در تمام فصل ها و جلوگیری از خراب شدن آنها، میوه ها را به کمپوت تبدیل می کنند. برای اطمینان از تمیزی و سالم بودن آن با خیال آسوده بهتر است خودتان آن را تهیه کنید. یکی از از این کمپوت ها که ما می خواهیم برای شما توضیح دهیم آموزش کمپوت سیب می باشد. آموزش کمپوت سیب بسیار ساده و آسان است. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه کمپوت سیب خانگی آشنا کنیم.

همچنین میتوانید با خرید نهال سیب این میوه ی ارزشمند را در باغچه ی منزل خود پرورش داده تا لذت پرورش نهال سیب را هم تجربه کرده باشید.

دستور لازم جهت درست کردن کمپوت سیب

برای آموزش کمپوت سیب راه های ساده و متنوعی وجود دارد که در زیر به معرفی نمونه ای از آن می پردازیم. ابتدا باید مواد اولیه اون رو فراهیم کنیم:

  • ۵ عدد سیب
  • ۵ قاشق غداخوری شکر
  • ۲ قاشق غذاخوری گلاب
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه
  • ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی و تازه

مراحل گام به گام تهیه و آموزش کمپوت سیب

در اینجا می خواهیم مراحل گام به گام تهیه و آموزش کمپوت سیب خانگی را برایتان با زبانی ساده توضیح دهیم. قبل از هرکاری اول باید سیب هاموتو بشورید بعد هر نوع سیبی که به دلخواه انتخاب کرده بودید رو پوست بکنید و به اندازه ی دلخواه خودتون ببردیشون. دقت کنید که هسته و پوست سیب ها کاملا جدا شده باشند. این موضوع بسته به سلیقه و علاقه شما دارد که دوست داشته باشید هسته آن را جدا کنید یا نه؟

مرحله ی بعد ۳ لیوان آب همراه سرکه رو داخل کاسه بزرگ بریزید و سیب های پوست کنده شده رو به آرامی داخل کاسه بزارید. حالا داخل قابلمه بزرگ ۲ لیوان آب، شکر و آبلیمو بهش اضافه کنید و به ارامی باهم مخلوط کنید تا شکر کاملا حل بشود و سیب های داخل آب و سرکه رو که بعد ۵ دقیقه که باهم بودن در میاریم یه نکته ی مهم که باید بدانید بخاطر این سیب ها رو داخل سرکه میزارن که سیب ها تغییر رنگ ندهد، کدر رنگ نشود و همان رنگ اولیه خود را داشته باشند. بعد از اینکه سیب ها رو از مخلوط آب و سرکه درآوردید آنها را آرام آرام به قابلمه اضافه کنید. یک نکته ی خیلی مهم حین پختن کمپوت سیب باید به آن توجه شود اینکه حتما درب قابلمه در حین پختن باید کاملا بسته باشد.

مراحل بعدی پخت آموزش کمپوت سیب

در این مرحله پختن آموزش کمپوت سیب باید حدود ۳۰ دقیقه بپزد. اگر زمان بیشتری روی شععله بماند شکل اولیه ی سیب ها از بین می رود. بهتره هر چند دقیقه یکبار سری به قابلمه زده بشود تا به اندازه ی دلخواه پخته بشن در مرحله نهایی آموزش پخت کمپوت گلاب بهش اضافه کنید تا کمپوت ها مزه و بوی خوشی به خودش بگیرند. اگر دوست داشتید که شربت کمپوتتون غلیظ تر بشه سیب ها رو از قابلمه بیرون بیارید تا شربت کمی بیشتر بجوشه و غلیظ تر شود.

حالا کمپوت ما آماده شدند و باید اجازه بدیم که سرد بشن. بعد سرد شدن بهتره داخل ظرف شیشه ای بزاریم تا سر پر بشه بعد شهد رو بهش اضافه کنیم. طوری که هوایی داخل شیشه  مربا باقی نماند. و در یخچال نگهداریش کنیم تا مدت بیشتری ماندگاری داشته باشد و بعد سرد شدن میل کنید. اگر قصد دارید کمپوت را در فصل زمستان نگهداری کنید باید سیب هایی انتخاب کنید که اصلا هیچونه زدگی و خرابی نداشته باشند. و نباید سیب ها رو خورد کنید. به همین راحتی آموزش کمپوت سیب رو براتون بازگو کردیم.

آموزش کمپوت سیب خانگی به صورت فوری

برای آموزش کمپوت سیب خانگی به صوت فوری بعد جداکردن هسته ها از سیب، سیب ها رو روی سینی مخصوص فر قرار می دهیم و روی آن شکر می پاشیم. به مدت ۲ دقیقه داخل فر می گزاریم و بعد ۲ دقیقه سیب ها رو برعکس می کنیم تا ۲ دقیقه ی دیگر درون مایکروفر قرار باشد. البته می توانیم به جای شکر از عسل استفاده کنیم. بستگی به سلیقه ی افراد دارد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران