آیا گردو اسیدی است یا قلیایی؟ | (برسی ph گردو)

آیا گردو اسیدی است یا قلیایی؟ | (برسی ph گردو)

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

برسی اینکه آیا گردو اسیدی است یا قلیایی ؟

گلد نهال در این مقاله به بررسی اسیدی و قلیایی بودن برخی مواد غذایی بپردازیم و به بررسی برخی آجیل ها به خصوص گردو اشاره کنیم نکته‌ قابل توجهی آنکه شاید شما هم تا به حال به آن توجه نکرده باشید که آیا گردو اسیدی است یا قلیایی؟ امیدواریم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. بدن هر انسانی برای عملکرد مناسب باید میزان PH آن به مقدار خیلی کمی قلیایی باشد. باید مواد قلیایی و اسیدی و همچنین گردو اسیدی است یا قلیایی را خوب بشناسیم تا در مصرف بیش از حد آن‌ها زیاده روی نکنیم.

همچنین علاقه مندان جهت مشاهده قیمت انواع نهال گردو میتوانند روی کلمه  نهال گردو  کلیک نمایند.

نکته‌ خیلی مهمی که باید به آن اشاره شود این است که هیچ ماده غذایی خوب یا مضر نمی باشد. توجه کردن به اینکه این نوع ماده‌ غذایی یا گردو به این معنی نمی باشد که به دلیل مصرف بعضی از آن‌ها از مصرف دیگر مواد غذایی دیگر بگذریم. راز سلامتی بدن و پوست زیبا حفظ تعادل بین مواد غذایی اسیدی و قلیایی می باشد. زیرا این دو گروه برای بدن خیلی ضروری می باشند.

 در بین آجیل ها آیا گردو اسیدی است یا قلیایی؟

در بین آجیل ها که آیا گردو اسیدی است یا قلیایی می خواهیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم، آجیل هایی مانند فندق، پسته، بادام هندی و در نهایت گردو قلیایی می باشند. حبوبات لوبیا سفید، لوبیا قرمز، لوبیا سیاه، نخود، سویا، عدس و لپه هم جزء مواد غذایی اسید خواهند بود. میوه ها، سبزیجات اسیدی می توان اشاره کرد به  زغال اخته، انگور فرنگی، زرد آلو، آلو، و میوه های کنسروی، ذرت ، کدو حلوایی، زیتون، تره فرنگی، و آرتیشو.

گردو اسیدی است یا قلیایی

برسی روغن های دیگری که قلیایی می باشند :

شاید برای شما پیش بیاید چه ارقام روغن هایی قلیایی است ، جالب است بدانید روغن گردو، روغن زیتون، روغن سویا، روغن جوانه‌ گندم، روغن آفتابگردان، روغن کنجد، روغن دانه کتان، روغن بادام روغن کلزا جزء روغن های قلیایی محسوب خواهند شد.

 بررسی میزان PH گردو که اسیدی یا قلیایی بودن آن را نشان می دهد :

برای بررسی میزان PH گردو که به آن پی ببریم که گردو اسیدی است یا قلیایی ؟ باید قبل هر کاری معنی PH را بدانیم. مواد غذایی مختلف دارای PH 1 تا ۱۴ می باشند. PH 0: یعنی سطح اسیدی بالاست. PH 7: سطح خنثی اسیدی. PH 14: یعنی مواد غذایی حالت قلیایی دارند. میزان PH برای گردو حدوداً ۵.۴ می باشد.

میزان اسیدی بودن بدن با PH زیر ۷ بیان می کنند به معنی اسیدی بودن بدن می باشد. سبب مشکلاتی مانند درد مفاصل، خستگی و حتی در برخی موارد سبب بیماری سرطان می شود. برای همین ضروری می باشد که بدن را به حالت نزدیک قلیایی دربیاوریم. با مصرف مواد غذایی مناسب می توان این مشکل را رفع کرد .

از مهم ترین خواص اسیدی و قلیایی گردو :

یکی از مهم ترین خواص گردو می توان به وجود منگنز در آن اشاره کرد. این ماده برای خنثی کردن اسیدهایی که در مغز جا خوش کرده اند خیلی مناسب می باشد. این آجیل خوشخوراک خواص غذایی بالایی دارد یکی از منابع با ارزش پروتئین، چربی های سالم، فیبر، استرول های گیاهی و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی (کلسیم، فسفر، آهن، مس، روی، منیزیم، پتاسیم و سلنیوم) را در خود جای داده است. گردو اسیدی است یا قلیایی برای تقویت سلامت مغز، تقویت سلامت قلب، جلوگیری از سرطان، کنترل دیابت، کمک به کاهش وزن، پاک‌سازی کبد، تقویت سلامت استخوان ها و … بسیار مفید می باشد.

شما می توانید از آن به عنوان میان وعده سالم یا در سالاد استفاده کنید. گردو به نام خدای تقویت ذهن معرفی می کنند. بهتر است به میزان ۳۰ گرم در روز که حدود ۷ گردو می شود از آن استفاده کنید، زیاده روی کردن بیشتر از این مقدار تأثیر مثبتی ندارد.

مهم ترین عوامل اسیدی بودن بدن می توان اشاره کرد به اینکه پاها مداوم عرق می کنند و توانایی تحمل سرما را نداشته باشد، دست و پاها همیشه در حال عرق کردن می باشند یا اینکه همیشه بدن علائم استرس را دارد. اگر بدن حالت اسیدی داشته باشد می تواند به بیماری هایی مانند سکته‌ مغزی، سرطان، اختلالات پوستی، بیماری های آلرژی منجر شود .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران