باورهای غلط نهال گردو (نحسی درخت گردو)

باورهای غلط نهال گردو (نحسی درخت گردو)

۱۴۰۲-۰۸-۰۹

باورهای غلط در مورد نهال های گردو :

صنعت کشاورزی در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته است و این ترقی باعث گردیده تا بسیاری از باورهای غلط در مورد نهال گردو؛ از بین برود. اما ممکن است بعضی از خریداران همچنان تحت تاثیر این باورها قرار بگیرند. درنتیجه در این مقاله قصد داریم با معرفی این باورهای اشتباه، گردوهای شما را حفظ کنیم. چرا که تجربه نشان داده است باورهای سود جویانه به ضرر شما خریداران می باشد.

چرا خرید نهال خارجی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست ؟

نهال گردو خارجی هرچند که سود بیشتری را شامل حال فروشندگان می کند، اما چند عامل وجود دارد که به نفع خریداران نمی باشد. این عوامل مهم مانند :

  1. اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر می کنید با خرید و کاشت گردو خارجی سود بیشتری را کسب می کنید و همچنین به کیفیت بالاتری دست می یابید، باید بدانید از ۱ باور غلط در مورد نهال گردو؛ تبعیت می کنید. توجه داشته باشید گردو خریداری شده از داخل کشور نهایتا ۱ هفته زمان می برد تا به دست شما برسد، اما فرض کنید از خارج از کشور این محصولات را خریداری کرده اید و باید تمام مراحل قانونی را طی کنید تا پس از گذشت چندین ماه به دست شما برسند.
  2. یک باور غلط دیگر راجع به نهال های گردو های خارجی؛ این است که در این راه هزینه های جانبی متعددی مانند ( حق گمرک و هزینه پستی نسبت به وزن گردو ) را باید پرداخت کنید. در نتیجه یک نهال گردو را با ۲ برابر قیمت واقعی آن خریداری کرده اید.
  3. با خرید گردوهای خارجی شما از مشاوره های کمتری برخوردار خواهید بود. در مواقع ضروری نیز اگر مجبور به برگشت نهال خود شوید، هزینه ی بیشتری را باید پرداخت کنید تا به ۱ گردو سالم برسید. اما خرید از محصولات داخلی هیچ یک از هزینه های جانبی را برای شما به همراه نخواهد داشت و همچنین گلدنهال یکی از نهالستان هایی است که محصولات خریداری شده شما را با ضمانت به دست شما می رساند.

خرافات در مورد درخت گردو نیز وجود دارد :

یکی دیگر از باور غلط در نهال گردو؛ وجود افکار خرافات گونه مردم از زمان های قدیم تا به الان می باشد. در مورد درخت گردو؛ نیز برخی از افراد اعتقاد بر این داشتند که موجوداتی فرا زمینی پس از کاشت، ورود پیدا می کنند و همین عامل سبب شد تا هر اتفاق ناگوار ناگهانی برای هر شخصی رخ دهد، به حضور این موجودات ارتباط پیدا کند. خوشبختانه تمامی این باورهای اشتباه امروزه از بین رفته اند چرا که علم گیاه شناسی وارد باغات گردو شده است. پس هر اتفاقی ۱ دلیل علمی به همراه خواهد داشت.

باورهای غلط در مورد نهال گردو

چرا بعضی از نهالستان ها اصرار دارند که فقط نهال گردو ژنوتیپ را خریداری کنید ؟

گردو ژنوتیپ؛ یکی از گونه هایی است که به شدت پیشنهاد می کنند تا برای هر منطقه جغرافیایی کاشته شود. در صورتی که کاشت گردو در مناطق گرمسیر می باشد و در آن آب و هوا به ثمر می نشیند. اما در این موضوع نیز باز هم با یک باور غلط درمورد نهال گردو؛ همراه هستید چرا که فروشندگان فقط قصد فروش حداکثری خود را دارند و این ۱ سیاست مخرب مدیریتی است که حتی شرایط آب و هوایی منطقه شما برایشان اهمیت پیدا نمی کند.

یک باور غلط در نهال گردو بذری :

شاید تا امروز با ۱ دید علمی به این موضوع نگاه نکردید. اما باید حقایق نهال های گردو بذری را از گونه پیوندی، بدانید. این یک باور غلط در مورد نهال های گردو؛ می باشد که با پرورش گونه های بذری به تعداد بیشتری از گردو؛ دست می یابید.

چرا که علم ثابت کرده است نهال های بذری، پس از کاشت و گذشت چند سال دچار تغییرات جنسیتی می شوند و این موضوع برای باردهی درختان گردو؛ شما مضر خواهد بود. پس بهتر است که از میان گونه های پیوندی گردو؛ کاشت خود را شروع کنید. اما فروشندگان برای اینکه بخواهند نهال های گردو بذری، را بیش از پیش به فروش برسانند به همین علت قیمت بیشتری را نیز برای این ارقام در نظر می گیرند تا شما را به اشتباه بیندازند.

چرا که اگر از اطلاعات درست نهال های بذری آگاه شوید، تمایل به خرید این ارقام گردو پیدا نمی کنید و به اصطلاح این گردوهای بذری؛ رو دست فروشندگان می ماند.

چرا بعضی از فروشندگان نهال گردو اطلاعاتی از متراژ باغ گردو شما دریافت نمی کنند ؟

یک باور غلطی که در نهال های گردو؛ از سوی فروشندگان برای کشاورزان ایجاد شده است این است که، هرچه تعداد بیشتری نهال گردو؛ بکارید برایتان سود بیشتری خواهد داشت. اما این موضوع را یاداور نمی شوند که ریشه های گردو؛ به فضای زیادی برای رشد و پرورش نیاز دارند.

شاید متراژ باغ شما برای ۱۰۰ راس گردو؛ مناسب باشد. اما برای فروش بهتر به شما ۲۰۰ راس از انواع نهال ها را پیشنهاد می کنند. این موضوع پس از گذشت چند سال و در زمان بالغ شدن درخت گردو شما با افت شدیدی از باروری محصولات رو به رو می شود، اما در آن زمان نیز به آسانی تشخیص نمی دهند که مشکل اصلی از کدام یک از فرایندهای کاشت بوده است. در نظر داشته باشید ریشه های ۱ گیاه فضای مناسبی را می خواهند تا بتواند در اعماق خاک به رشد و حرکت خود ادامه دهند و این فضای کافی را باید در اختیارشان قرار دهید تا با نابودی محصولات خود مواجه نشوید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران