هر درخت گردو چقدر بار میدهد؟(محاسبه باردهی درخت گردو)

هر درخت گردو چقدر بار میدهد؟(محاسبه باردهی درخت گردو)

۱۴۰۲-۰۸-۱۰

مقدار باردهی درخت گردو بالغ چه میزانی می باشد:

برای داشتن یک باغ سالم و پر بار، لازم است تا عواملی که بر روی باردهی درخت گردو؛ تاثیر می گذارند را به خوبی شناسایی کنید. در این صورت بالاترین از میزان باردهی گردو؛ را در طی ۱ سال خواهید داشت. چرا که با رعایت همین نکات به باردهی خوبی دست پیدا خواهید کرد.

تمام این عوامل را برای شما در این مقاله جمع آوری کرده ایم و امیدواریم برای باردهی هرچه بیشتر گردوهای شما کمک کننده باشد.

چه عواملی بر روی باردهی درخت گردو بالغ تاثیر گذار هستند؟

این عوامل مهم عبارتند از :

  1. شرایط آب و هوایی
  2. میزان کود دریافتی
  3. آبیاری درختان گردو
  4. عملیات هرس در زمان مناسب
  5. میزان دریافت نور خورشید
  6. انتخاب خاک مناسب
  7. پیوند زنی درخت گردو

هر منطقه آب و هوایی چه تاثیری بر میزان باردهی درخت گردو بالغ دارد ؟

ابتدا کاشت گردو را در مناطق مناسب انجام دهید. این مناطق جغرافیایی باید طبق بافت ریشه های نهال انتخاب شوند. به طور مثال زمانی که شما کاشت را به اشتباه در یک منطقه هموار با سطح دریا انجام می دهید و این گونه نیاز به سرمای زمستانی محدودی دارد، در اصل شما فرصت رشد را از آن گیاه گرفته اید پس نمی توان باردهی نهال گردو؛ را آن هم به میزان قابل توجهی توقع داشت.

گردوهای سردسیری و گرمسیری کاملا متفاوت از یکدیگر به شرایط رشد و پرورش نیازمند هستند. به طور کل سعی کنید تا هر گردو را در منطقه مخصوص به خودش بار بیاورید. در صورت رعایت کردن این شرط، شما به بالاترین میزان باردهی درخت گردو ؛ خواهید رسید.

مقدار باردهی درخت گردو

درخت گردو بالغ چه میزانی کود دریافت کند تا به بالاترین باردهی برسد ؟

در پاسخ این سوال باید گفت که، هر درخت گردو بالغ نسبت به سنی که دارد از سال ابتدایی تا سنین بالاتر خود به ۱ میزان مشخص شده ای نیاز دارد. این میزان به قدرت و ضعف ریشه ها باز می گردد. اما اگر ریشه های درخت گردو شما خیلی ضعیف باشند و از انواع کود نیز به مقدار زیادی استفاده کنید چه مشکلی پیش می آید؟ در این صورت ریشه ها به مرور زمان از بین خواهند رفت و دیگر به باردهی یک درخت گردو بالغ؛ نیز نخواهید رسید.

تاثیرات مخرب آبیاری در مقدار باردهی درخت گردو :

آبیاری در باردهی درخت گردو؛ هم می تواند یک عامل مخرب محسوب شود، هم به عنوان یک عامل رشد دهنده درخت موثر باشد. آبیاری باید به گونه ای باشد که در انواع فصول سال متفاوت باشد مخصوصا در فصل زمستان و تابستان به یک میزان ثابت صورت نگیرد. چرا که آبیاری بیش از حد در باردهی درختان گردو؛ نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه رطوبت ریشه ها را افزایش می دهد و این ریشه ها در اعماق خاک سنتز کاملی ندارند، در نتیجه دچار پوسیدگی می شوند.

از آن طرف اگر این میزان کم تر از حد مجاز باشد، ریشه های درخت گردو شادابی خود را از دست می دهند. از طرفی نیز یک گونه گردو نیاز دارد تا هر هفته ریشه هایش را مرطوب سازد اما یک گونه دیگر، این میزان برایش زیادی خواهد بود و هر ۲ هفته به آبیاری نیازمند است. در نهایت شما موظف خواهید بود این نکات را برای باردهی هرچه بیشتر یک درخت گردو بالغ؛ به کار ببرید.

چرا میزان باردهی درخت گردو دماوند، فقط در منطقه دماوند بیشتر است ؟

باردهی درخت گردو دماوند همیشه بیشتر از یک منطقه دیگر مانند (تهران) خواهد بود. به دلیل آنکه هر درخت گردو در یک منطقه ای به بالاترین باردهی خواهد رسید و اگر بخواهید برای هر درخت گردو بالغ؛ یک میزان بالایی از باردهی را انتظار داشته باشید، بهتر است که کاشت آن گونه را در محل اصلی خودش انجام دهید.

درنتیجه در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که، در بعضی مواقع برای رسیدن به خواسته ها مانند افزایش باردهی درختان گردو؛ لازم است تا در مناطق مختلف به کاشت آنها بپردازید. با این کار حتی اگر در آن منطقه نیز سکونت نداشته باشید، به شما کمک می کند که گردوهای با کیفیت تری به دست آورید.

انتخاب ۱ نهالستان معتبر چه تاثیری در باردهی نهال گردو دارد ؟

یک نهالستان می تواند باردهی گردو؛ شما را تضمین بخشد. به صورتی که مشاوران متخصص در این حوزه داشته باشد، همچنین با فروش نهال های سالم در کنار نظرات دلسوزانه برای هر کشاورز زمان کافی بگذارد.

فرض کنید از نهالستان هایی که تجربه کافی را در این صنعت ندارند؛ تقاضا داشته باشید تا برای رسیدن به بیشترین باردهی درخت گردو؛ شما را همراهی کنند. در این راه حتما با چالش های زیادی رو به رو خواهید شد. چرا که آغاز مراقبت ها از سال اول کاشت گردو می باشد و نیاز به تجربه ای چند ساله دارند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران