حساسیت به هلو: (برسی تاثیر هلو برای ریه)

حساسیت به هلو: (برسی تاثیر هلو برای ریه)

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

تاثیر هلو در تنگی نفس

درباره هلو تنگی نفس چه می دانید؟ از آنجایی که پیدا است تنگی نفس اولین و شایع ترین علامت نارسایی قلبی می باشد. خوردن بعضی مواد غذایی ممکن است منجر به تنگی نفس شود. هنگامی که سیستم ایمنی بدن به میوه هلو یا بخش های دیگری آن واکنش نشان بدهد دچار حمله ی آلرژیک allergy attack می شود. در این شرایط ممکن است منجر به سرفه و یا تنگی نفس شود. در این مطلب با فواید و مضررات آن بر دستگاه تنفسی خواهیم پرداخت امیدواریم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

براساس تحقیقات صورت گرفته حساسیت و آلرژی به هلو تنگی نفس به دو شکل متفاوت می باشد که باعث تنگی نفس خواهد شد. اولین شکل حساسیت این است که شخص با خوردن این میوه دچار تنگی نفس خواهد شد. اما دومین شکل حساسیت به گرده درخت آن می باشد. اما به دلیل تشابه موادی که در داخل گرده درخت هستند با موادی که در این میوه می باشد واکنش های تنگی نفس در شخص در مصرف این میوه ی خوشمزه بروز پیدا می کند. به دلیل تشابه مواد موجود در گرده این درخت با درخت غان ممکن است سبب ایجاد آلرژی شود. تنگی نفس یا آلرژی که با خوردن میوه هلو شیرین به وجود می آید بیشتر در فصل تابستان به اوج خود خواهد رسید.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ارقام نهال هلو و مشاهده ی انواع هلو ، روی عبارت نهال هلو کلیک کنید.

 واکنش های قسمت های مختلف هلو تنگی نفس

بجز خود میوه که به عنوان هلو تنگی نفس شناخته شده بخش های دیگر این گیاه مانند برگ، گل، هسته آن خواص متعددی دارند.  هسته میوه هم در درمان ناراحتی هایی مانند تنگی نفس، آپاندیس حاد موثر می باشد. برگ های آن به عنوان یکی از میوه های پرخاصیت برای درمان سرفه، تنگی نفس، برونشیت و ناراحتی های معده بسیار موثر می باشد.

هلو آلرژن های خاصی دارد و حساسیت زا می باشد. حتی برای تولید و نگهداری میوه خشک آن از مواد نگهدارنده ای شیمیایی به نام سولفید استفاده می کنند که خود حساسیت زا می باشد. و علائم تنگی نفس و بیماری های دیگری مانند کهیر و آنافیلاکسی را شدیدتر می کند. به همین دلیل است که گفته می شود هلو تنگی نفس ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

علائم مصرف هلو تنگی تنفس

ممکن است واکنش های الرژی مربوط به هلو تنگی نفس خفیف تا متوسط باشد و بتوان آن را کنترل کرد. در بعضی مواقع شاید واکنش های آلرژی بعد از خوردن آن شدید باشد و در طی آن پوست، معده، ریه های فرد را درگیر کند و شخص در موارد خیلی شدید دچار تنگی نفس خیلی بدی شود.

علائم ریه ها مانند تنگی نفس، سرفه و اختلال در تنفس می باشد. این میوه تابستانه خوشمزه پتاسیم بسیار زیادی دارد و مصرف بیش از حد آن سطح پتاسیم بدن را بسیار بالا می برد که این خود باعث افت شدیدتر و خطرناک فشار خون خواهد شد و منجر به مشکلی به نام هایپرکلاسمی خواهد شد. مشکلاتی مانند درد در قفسه ی سینه، احساس خستگی، بی حس شدن دست و پا، حالت تهوع و استفراق، و از همه مهم تر تنگی نفس از مهم ترین علائم این آن می باشد.

حساسیت به هلو

شما می توانید جهت مشاهده انواع ارقام خرید نهال گردو به منوی سایت مراجعه نمایید.

تشخیص حساسیت هلو تنگی نفس

به طور معمول بعد از حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه پس از مصرف آن فرد دچار تنگی نفس شود. در اینجا است که گفته می شود هلو تنگی نفس را در بدن فرد ایجاد نموده است. این واکنش شاید بعد از ۱۵ دقیقه تا حدود ۱ ساعت دوباره دیده شود.

تشخصیص دقیق حساسیت به خوردن این میوه ی پرطرفدار آبدار شیرین بر عهده ی پزشک متخصص و تهیه سابق ی بیماری خواهد بود. برای اطمینان خاطر و تشخیص بهتر آزمایش های پوستی و خونی را برای فرد توصیه می کند.  اگر دچار مشکلات ریوی هستید ممکن است بعد از خوردن بعضی موادغذایی دچار تنگی نفس بشوید. انسداد شدن راه های هوایی به علت موکوس یا همان خلط، جلوی ورود و خروج هوا را از شش ها می گیرد و منجر به احساس تنگی نفس خواهد شد. در چنین شرایطی استفاده از اسپری می تواند به رهایی از این علائم کمک شایانی بکند.

همچنین میتوانید در مورد این مطلب در اینجا بیشتر بخوانید.

پیشگیری و درمان هلو تنگی نفس

مطمئن ترین و قطعی ترین درمان هلو تنگی نفس برای آن دسته از بیمارانی که از تنگی نفس خود رنج می برند پرهیز از خوردن آن است. پرهیز از خوردن آن و هر آنچه که با استفاده از این میوه خوش آب و رنگ به دست می آید برای افرادی که دچار مشکل تنگی نفس هستند بسیار مهم می باشد. آگاه باشید که زیاده خوری در مصرف این میوه هم مضرراتی دارد.

در برخی مواقع که علائم و عوارض آن کم می باشد طبق تشخیص پزشک متخصص داروهای آنتی هیستامین را برای بیمار تجویز می کند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران