تفاوت نهال گردو دیرگل و زود گل چیست؟ (برسی گل گردو)

تفاوت نهال گردو دیرگل و زود گل چیست؟ (برسی گل گردو)

۱۴۰۲-۰۸-۱۰

تفاوت عمده نهال گردو دیرگل و زود گل:

نهال گردو یا همان (Walnut seedling) با توجه به ارقام زیادی که دارد به ۲ دسته کلی تقسیم می شود، که در این دسته بندی ( ۱: نهال گردو دیرگل ۲: نهال گردو زود گل ) قرار می گیرند.

اما نکته ای که در این دسته بندی ها وجود دارد این است که هرکدام از این گردوها مناسب برای یک شرایط مخصوصی می باشند که کشاورزان محترم باید بدانند که این شرایط دارای چه ویژگی هایی می باشد. حال قصد داریم به معرفی کامل شرایط تشخیص نهال گردو زود گل و دیر گل بپردازیم پس لطفا تا انتهای این متن همراه ما باشید :

باردهی در نهال گردو دیرگل بیشتر است یا زود گل ؟

نهال گردو زود گل و یا گردو دیرگل؛ هر دو در شرایط مناسب آب و هوایی به باردهی کاملی می توانند برسند که تنها نکته ای که باید رعایت شود این است که، نهالی که مناسب مناطق سردسیر می باشد را در همان منطقه جغرافیایی بکارید و همچنین نهالی که مناسب مناطق گرمسیر می باشد را تنها در ۱ منطقه گرمسیری بکارید.

شرایط آب و هوایی یا همان شرایط جغرافیایی، به عنوان ۱ عامل بیرونی در باردهی تمام نهال های گردو دیرگل و زود گل در نظر گرفته می شود. اما ویژگی اصلی این گیاه که از مشاهده نوع بافت در ریشه هایش آشکار می شود، همان گرمسیری یا سردسیری بودن نهال می باشد. عامل ۲ همانطور که گفتیم به مقاومت سردسیری و گرمسیری و به عنوان هویت یک نهال گردو شناخته می شود.

با در نظر گرفتن این ۲ عامل، باغ گردو شما چه در ۱ منطقه ی گرمسیر و چه در منطقه سردسیر قرار گیرد، دیگر تفاوتی در میزان باردهی ندارند و هر دو به بالاترین باردهی خواهند رسید.

برسی تفاوت های نهال گردو دیرگل و گردو زود گل

معروف ترین نهال های گردو دیرگل :

اگر بخواهید از میان انواع رقم های نهال های گردو، پر فروش ترین نهال های دیرگل را جدا کنید، به چند گونه بسیار مشهور در این گروه خواهید رسید. اما این گروه بی نظیر شامل چه گردوهایی می باشند ؟

  1. نهال گردو چندلر : این نهال گردو مناسب کاشت در مناطق سردسیر می باشد، چرا که بافت ریشه ها و تنه ی آن به گونه ای طراحی شده است که در برابر باد و طوفان های زمستانی دوام بیاورد. گردوهای چندلر را در مناطقی که ارتفاع از سطح دریا ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر دارند، می توانید بکارید و در این هوای سرد به مغز گردوهای با کیفیتی خواهید رسید.
  2. نهال گردو فرنور : این نهال همانطور که در دسته بندی ارقام دیرگل قرار گرفته است، در نتیجه مناسب پرورش در مناطق سردسیری می باشد و در شهرهایی که ارتفاع از سطح دریا بین ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ متر باشد، بسیار گونه بی نظیری خواهد بود.
  3. نهال گردو کانادایی : این نهال همانطور که از نامش پیداست به خوبی در شرایط فوق سردسیری مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. نهال گردو کانادایی مناسب برای مناطقی می باشد که ارتفاع از سطح دریا آن ها حدودا ۲۳۰۰ متر باشد. در چند سال اخیر گردوهای کانادایی در ایران فروش چندین برابری پیدا کرده اند که این موضوع به کیفیت بالای مغز گردوهایش باز می گردد.

این ۳ مدل معروف نهال های دیرگل، جزو ارقام پر متقاضی می باشند که هر ساله در زمان شروع عملیات کاشت گردو، نظر خریدارانِ در سراسر کشور را به خود جلب می نمایند.

معروف ترین نهال های گردو زود گل :

نهال های گردو زود گل دارای ارقامی است که چند مورد از آن ها را به همراه (Wikipedia) می توانیم جزو معروف ترین ها معرفی کنیم. این گردوها در بسیاری از شهرهای داخلی کشور قابلیت باردهی بالایی دارند، چرا که اکثر شهرها در نقاط گرمسیری قرار گرفته اند.

  1. نهال گردو پکان : این نهال جزو با ارزش ترین سرمایه ۱ باغ گردو می باشد. گردو پکان مناسب برای کاشت در مناطق فوق گرمسیری مثل شهرهای جنوبی کشور است، چرا که این نهال تا ارتفاع از سطح دریا ۲۰۰ متر را نیز، جوابگو خواهد بود و شما در هر شهر گرمسیر و خشکی که قرار داشته باشید برای شروع از نهال های گردو پکان جهت کاشت می توانید انتخاب کنید.
  2. نهال گردو ژنوتیپ : یکی از نهال هایی که هر ساله تماس بسیاری را از طرف خریداران به خود اختصاص می دهند؛ نهال های ژنوتیپ می باشند. این گردوهای پر فروش در سراسر ایران قیامت به راه انداخته اند، چرا که مناسب کاشت در ارتفاع از سطح دریا ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ متر خواهند بود و این رقم به ما می گوید که در بسیاری از نقاط مختلف باردهی خواهند داشت.

در نتیجه شما نیز می توانید پس از خواندن این مقاله و آشنا شدن با این ارقام معروف، با گلدنهال تماس بگیرید و احداث باغ گردوی خود را از همین لحظه در کنار مشاوران آغاز کنید.

چگونه متوجه شویم ۱ نهال گردو دیرگل است ؟

اگر تا امروز برای تشخیص این نهال بر سر ۲ راهی قرار می گرفتید، لازم است تا بدانید که نهال های گردویی را جزو ارقام دیرگل معرفی می کنیم، که در کنار مقاومتشان در برابر سرما، به زمان بیشتری برای رسیدن گردوهایشان نیز نیاز داشته باشند، پس این ارقام را دیرگل می نامیم.

نقطه ی مقابل آن نیز نهال های گردو زودگل هستند، که این ارقام در مناطق گرمسیری مناسب برای کاشت و پرورش می باشند و همچنین این گونه ها مانند نامشان به زمان کم تری برای رسیدن گردوها نیاز دارند، پس شما می توانید محصولات گرمسیری را زود تر از مناطق سردسیر برداشت کنید.

به عنوان جمع بندی در خصوص انواع نهال های گردو دیرگل و زودگل؛ اطلاعات مفیدی را سعی کردیم در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم و هر یک از این اطلاعات برای ۱ فرد مشتاق به صنعت کشاورزی نوین، کافی می باشد تا بتواند به تولید کننده ی جدیدی در سطح کشور تبدیل شود.

هرگاه احساس کردید که از کاشت و پرورش محصولات تکراری خسته شده اید، بر روی تمام نهال های گردو زودگل و دیرگل؛ می توانید حساب کنید. برای دریافت قیمت نهال های پرفروشی که در این مقاله ذکر کردیم؛ کافی است که با شماره های قرار گرفته در این صفحه تماس بگیرید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران