خرید نهال از جهاد کشاورزی: معرفی ۳ نهالستان معتبر جهاد کشاورزی

خرید نهال از جهاد کشاورزی: معرفی 3 نهالستان معتبر جهاد کشاورزی

۱۴۰۲-۰۸-۰۶

خرید نهال از جهاد کشاورزی؛ معرفی ۳ نهالستان مورد تایید جهاد کشاورزی:

شما زمانی که قصد خرید نهال از جهاد کشاورزی را دارید می بایست در ابتدا مناسب ترین نهال را بنا بر منطقه ی جغرافیای خود انتخاب کنید سپس هنگام خرید نهال از جهاد کشاورزی درخواست ضمانت اصالت نهال و استاندارد بودن نهال ها را داشته باشید.

بسیاری از افرادی که می خواهند از جهاد کشاورزی نهال خریداری کنند ، پس میتوان حدس زد قصد احداث باغ دارند  به همین دلیل بهتر است تنها یک تعداد خاص از نهال را در منطقه ای بکارند زیرا تمامی ارقام نهال در منطقه ای اب و هوا پاسخ نمیدهد . به عنوان مثال اگر شما قصد احداث باغ نهال گردو را دارید باید نهال گردوی مناسب ارتفاع محل کاشت خود را انتخاب کنید برای مثال نهال گردو چندلر در ارتفاع ۱۴۰۰ متر و بیشتر از این ارتفاع نهال گردو فرنور توصیه می شود.

اگر شما اقدام به خرید نهال از جهاد کشاورزی و تمامی اصول حرید نهال را رعایت کنید بدون شک احتمال تجاری شدن باغ شما بسیار زیاد می باشد .همچنین باید در نظر داشته باشید نهال ها باید مقاومت زیادی در برابر آفت ها و بیماری داشته باشند که در این صورت بدون شک رشد مناسبی خواهند داشت.

معرفی ۳ نهالستان مورد تایید جهاد کشاورزی جهت خرید نهال جهاد کشاورزی :

۱ : نهالستان گلد نهال :

گلد نهال
نهالستان گلد نهال

نهالستان گلد نهال دارای مجوز رسمی از نظام صنفی های کشاورزی می باشد که میتوانید با خیالی آسوده خرید نهال در تهران خود را تنها با یک تماس مستقیم از مرکز مستقیم تولید نهال در کشور انجام دهید . گلد نهال تولید کننده ی انواع ارقام نهال مثمر ثمر می باشد .ارسال نهال در نهالستان گلد نهال در کمتر از ۴۸ ساعت خواهد بود .

۲ : نهالستان دوم آریا نهال :

اریا نهال
نهالستان اریا نهال

نهالستان دوم اریا نهال می باشد که با تولید سالانه صدهزار نهال ، عرضه کننده ی بزرگ نهال در کشور می باشد .اریا نهال شعار خود را کیفیت بالا و قیمت پایین می داند و سرلوحه ی کار خود را فروش نهال های استاندارد قرار داده است . شما میتوانید از این نهالستان هم به صورت انلاین و هم به صورت حضوری خرید کنید :

۳ : نهالستان سوم دکتر نهال :

نهالستان دکتر نهال
نهالستان دکتر نهال

نهالستان سوم دکتر نهال می باشد. نهالستان دکتر نهال یک فروشگاه آنلاین با کلاسی در سطح خاورمیانه که این ضمانت را می دهد که در صورت خرید نهال بیش از ۲۵۰ عدد ، ازمایش خاک شما را به صورت کاملا رایگان انجام خواهد داد تا شما به بیشترین بازدهی از خرید نهال خود برسید .شما میتوانید هم به صورت انلاین و هم حضوری از این نهالبستان خرید نمایید .

حال به برسی ادامه ی نکات می پردازیم :

برای خرید نهال از جهاد کشاورزی باید کارهای مشخص شده ای را به ترتیب انجام دهید که این کارها عبارت می باشد از :

۱ : اطلاع و مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی:

در اولین مرحله برای خرید نهال از جهاد کشاورزی باید به جهاد کشاورزی maj.ir منطقه خود مراجعه کنید تا بتوانید هر یک از انواع نهال هایی را که در نظر دارید خریداری کنید. شما زمانی که به وزارت جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه نمایید می توانید به بخش باغبانی جهاد کشاورزی مراجعه کنید و در آنجا لیست انواع نهال هایی را که موجود دارند را مشاهده نمایید.

هر یک از ناحیه های جهاد کشاورزی نهال های مخصوص آن من منطقه را دارند و به همین دلیل کارشناسان آن ناحیه به شما در مورد کاشت نهال مشورت های لازم را ارائه می دهند تا بهترین نهال ها را خریداری کنید. دقت داشته باشید هر یک از نهال هایی که خریداری می کنید باید مجوز داشته باشد که در غیر این صورت بهتر است آنها را خریداری نکنید.

۲ : نهال های برچسب دار:

یکی از نکات بسیار مهمی که زمان خرید نهال از جهاد کشاورزی باید به آن توجه داشته باشید این است که نهال های خریداری شده شما دارای برچسب باشند. روی این برچسب ها تمامی اطلاعات آن نهال را شما می توانید مشاهده کنید.

نوع پیوند، نوع پایه، شماره شناسه، شرکت تولید کننده، سال تولید و هر یک از موارد دیگری که مربوط به نهال می باشد را می توانید در این برگه به خوبی مشاهده کنید. بنابراین دقت داشته باشید مرحله بعدی که زمان خرید نهال از جهاد کشاورزی باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که نهال های شما دارای برچسب باشد که در این صورت با دانش و آگاهی بیشتری می توانید خرید خود را انجام دهید.

۳ : اندازه نهال:

از دیگر نکات بسیار مهمی که شما زمان خرید نهال از جهاد کشاورزی بهتر است به آن هم توجه و دقت داشته باشید این است که، طول آن را مورد بررسی قرار دهید. طول آن حداقل باید ۱۲۰ سانتیمتر باشد که این اندازه طبیعی ترین و استانداردترین اندازه آن به شمار می رود. قطر نهال هایی که شما می خواهید خریداری کنید باید قطر یک مداد را داشته باشد.

اینکه نهال خریدرای شده شما از هرگونه آفت و بیماری به دور باشد اهمیت بسیار زیادی دارد و شما هم باید به این مورد مهم دقت بسیار زیادی داشته باشید. اگر نهال خریداری شده شما دارای ریشه های بیمار و آفت دار باشد بعد از مدتی رشد خوبی نخواهد داشت و به طور کلی از بین می رود. ریشه تولید شده در نهال باید ۳ تا ۴ شاخه باشد و فاصله ای هم که این نهال ها باید با یکدیگر داشته باشند ۲ سانتیمتر است.

۴ : راهنمایی به خزانه:

زمانی که شما خرید نهال از جهاد کشاورزی را انجام می دهید باید توسط کارشناسان به خزانه راهنمایی شوید. خزانه مکانی می باشد که در آنجا نهال را از ریشه در می آورند و به مشتری تحویل می دهند. شما به هیچ عنوان نباید نهال های خود را از خیابان و سر جاده خریداری کنید و تنها باید از نهالستان هایی که معتبر هستند خرید خود را انجام دهید. در خزانه انواع نهال ها وجود دارد و شما می توانید بر اساس نیاز خود و منطقه ای که دارید یکی از انواع این نهال ها را خریداری کنید و بکارید.

۵ : درخواست گواهی بهداشت:

شما زمانی که می خواهید نهال مورد نظر خود را از نهالستان خریداری کنید باید به مجوز بهداشت آن نهالستان دقت بسیار زیادی داشته باشید. هر یک از نهالستان هایی که این مجوز را نداشته باشند بدون شک برای خرید انتخاب مناسبی به شمار نمی روند و به همین دلیل شما بهتر است از آن نهالستان خرید خود را انجام ندهید. برای خرید نهال از جهاد کشاورزی شما باید به معتبر بودن وزارت دقت و توجه بسیار زیادی داشته باشید. ا

لبته که باید بدانید هر یک از مناطق یک جهاد کشاورزی مشخص شده ای دارد و تمامی استانداردهای تولید نهال در آن منطقه رعایت می شود. با این وجود شما باید به خوبی دقت داشته باشید که جهاد کشاورزی مورد نظر شما مجوزهای لازم را داشته باشد.

۶ : فاکتور فروش:

بعد از اینکه فاکتور فروش خود را از جهاد کشاورزی دریافت کنید باید آن را پرداخت نمایید. دقت داشته باشید که این فاکتور فروش را باید نزد خود تا سال های سال نگهداری کنید. همچنین باید تمامی برچسب های درخت را هم باید نگهداری نمایید تا در زمان نیاز از آنها استفاده کنید.

در برخی از موارد که نهال های کاشته شده شما به خوبی رشد نکند می توانید آن فاکتورها را به جهاد کشاورزی ببرید و درخواست خسارت نمایید. تمامی هزینه هایی که شما صرف باغ خود کرده اید را می توانید در صورت مناسب نبودن نوع نهال از جهاد کشاورزی دریافت نمایید. بنابراین دقت داشته باشید که زمان خرید نهال از جهاد کشاورزی تمامی فاکتورهای فروش و برچسب ها را به خوبی بررسی کرده و آنها را هم نزد خود نگه دارید، در این صورت خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام خواهید داد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar گیتی زندیه
    ۱۴۰۱-۱۱-۲۶

    سلام از دیدن این مقاله خوشحال شدم چون درخت و گلخانه چه خوب است که از ابتدا، استاندارد و بهداشتی باشد.چون رشد گیاهان معمولاً زمان بر و پر زحمت است و خرابی بخشی از نهالهای کاشته شده، حزن انگیز و هزینه‌بر است. درنتیجه چه بهتر که از اول از نهال‌های استاندارد استفاده شود. توفیق من ال.

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۱-۱۱-۲۸

      سلام و عرض ادب. خوشحالیم که مورد پسندتون واقع شده است. سپاس از ثبت دیدگاه شما کاربر گرامی

  • avatar یاس
    ۱۴۰۲-۰۱-۱۶

    سلام بسیار بسیار مفید بود

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۸-۲۹

      درود بر شما
      سپاس گذاریم