خرید نهال در اراک | معرفی ۳ نهالستان معتبر جهت خرید نهال

خرید نهال در اراک | معرفی 3 نهالستان معتبر جهت خرید نهال

۱۴۰۲-۰۸-۰۶

خرید نهال در اراک + معرفی ۳ نهالستان معتبر فروش نهال + معرفی انواع نهال های مناسب شهر اراک :

شما برای خرید نهال در اراک باید به ویژگی های آن دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بهترین و مناسب ترین نوع نهال را خریداری کنید. پس از اینکه شما تمامی شرایط محیطی و عوامل اقتصادی را در نظر گرفتید باید نسبت به خرید آن اقدام نمایید. هر یک از نهال هایی که شما می خواهید خریداری کنید مناسب کشت در زمین های اراک نمی باشد، به همین دلیل باید به نوع نهال کاشته شده در زمین دقت داشته باشید.

احداث کردن باغ نوعی سرمایه به شمار می رود و در شهرستان اراک بسیاری از افراد اقدام به احداث باغ می نماید. سالم و قوی بودن نهال یکی از مهمترین نکاتی می باشد که شما زمان خرید باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشید تا باغ احداث شده شما به خوبی محصول دهد. برای خرید نهال در اراک می توانید از مشاوران و کارشناسانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت های لازم را دریافت کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین آن را خریداری نمایید.

معرفی ۳ نهالستان مورد تایید جهاد کشاورزی جهت خرید نهال در اراک :

۱ : نهالستان گلد نهال :

گلد نهال
نهالستان گلد نهال

نهالستان گلد نهال دارای مجوز رسمی از نظام صنفی های کشاورزی می باشد که میتوانید با خیالی آسوده خرید نهال در تهران خود را تنها با یک تماس مستقیم از مرکز مستقیم تولید نهال در کشور انجام دهید . گلد نهال تولید کننده ی انواع ارقام نهال مثمر ثمر می باشد .ارسال نهال در نهالستان گلد نهال در کمتر از ۴۸ ساعت خواهد بود.

۲ : نهالستان دوم آریا نهال :

اریا نهال
نهالستان اریا نهال

نهالستان دوم اریا نهال می باشد که با تولید سالانه صدهزار نهال ، عرضه کننده ی بزرگ نهال در کشور می باشد .اریا نهال شعار خود را کیفیت بالا و قیمت پایین می داند و سرلوحه ی کار خود را فروش نهال های استاندارد قرار داده است . شما میتوانید از این نهالستان هم به صورت انلاین و هم به صورت حضوری خرید کنید:

۳ : نهالستان سوم دکتر نهال :

نهالستان دکتر نهال
نهالستان دکتر نهال

نهالستان سوم دکتر نهال می باشد . نهالستان دکتر نهال یک فروشگاه آنلاین با کلاسی در سطح خاورمیانه که این ضمانت را می دهد که در صورت خرید نهال بیش از ۲۵۰ عدد ، ازمایش خاک شما را به صورت کاملا رایگان انجام خواهد داد تا شما به بیشترین بازدهی از خرید نهال خود برسید .شما میتوانید هم به صورت انلاین و هم حضوری از این نهالبستان خرید نمایید.

حال به برسی ادامه ی نکات می پردازیم :

امروزه بسیاری از افراد در شهرستان اراک اقدام به احداث باغ می نمایند، چرا که فصل بهار و تابستان این شهر محصول دهی مناسبی دارد. شما برای کاشت نهال در اراک باید به برخی از نکات بسیار مهم دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین آن را خریداری کرده و بکارید. برخی از نکاتی که بهتر است به آنها توجه زیادی داشته باشید عبارت است از :

دقت در مجوز داشتن نهالستان:

شما برای خرید نهال در اراک باید دقت بسیار زیادی داشته باشید که آنها را از نهالستان های دارای مجوز خریداری کنید. چرا که این دسته از نهالستان ها بهترین و با کیفیت ترین  ها را برای خرید به شما ارائه می دهند. برخی از دکه داران در کنار خیابان ها امکان دارد نهال های متنوعی را به فروش برسانند، شما باید بدانید که آنها مجوز لازم را ندارند و نهال های آنها هم دارای شناسنامه نمی باشد. بر همین اساس شما باید به نهالستان های معتبر که در زمینه فروش نهال فعالیت می کنند مراجعه کنید. کارشناسانی که در نهالستان های معتبر حضور دارند می توانند در زمینه کاشت نهال و هر نوع نهالی که شما برای کاشت در نظر داردی مشورت های لازم را ارائه دهند.

سالم بودن نهال:

زمان خرید نهال در اراک شما باید به سالم بودن آن نهال دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید بهترین آنها را خریداری کنید. برای اینکه در مورد سالم بودن آن نهال مطمئن شوید باید از جهات متنوع نهال را مورد بررسی قرار دهید که این جهات عبارت می باشد از :

ریشه ها:

دقت داشته باشید که ریشه های نهال دچار تاب خوردگی، پیچ خوردگی و گره خوردگی نباشد. همچنین باید آنها را از نظر پوسیدگی، سرمازدگی و …. به خوبی مورد بررسی قرار دهید. برخی از ریشه نهال ها دارای بیماری می باشد که به هیچ عنوان نباید آنها را خریداری کنید.

اندام هوایی :

پوست نهال به هیچ عنوان نباید صدمه دیده باشد و یا اینکه بیماری ها و حشرات هم روی آن نباید مشاهده کنید. برای پرورش نهال در اراک شما باید به خوبی سالم بودن آن را مورد بررسی قرار دهید، اینکه نهال بر اساس استانداردهای مشخص شده رشد کرده باشد اهمیت بسیار زیادی دارد و شما هم باید به این مسئله دقت داشته باشید.

 

شاخه ها :

اگر نهال انتخاب شده شما دارای چند ریشه و یا همان پرریشه باشد باید بدانید که شاخه های آن هم زیاد است. به خوبی شاخه های نهال را مورد بررسی قرار دهید تا ظاهری صاف و کشیده داشته باشند. برخی از نهال هایی که چندین شاخه دارند بهتر رشد می کنند و به زودی محصول می دهند. بنابراین زمان خرید نهال به این نکته مهم دقت داشته باشید.

پایه و پیوندک :

اگر شما زمان خرید نهال در اراک برخی از نهال هایی که پیوندی هستند را انتخاب می کنید باید به پای و پیوندک آن دقت بسیار زیادی داشته باشید. زمان کاشت نهال باید به خوبی پایه و پیوندک آن را مشاهده کنید و به خوبی این دو عامل مشخص باشد. اگر بین پایه و پیوندک تطابقی وجود نداشته باشید باید بدانید که نهال نامتناسبی را خریداری کرده اید و بعد از مدتی به طور کلی نهال شما از بین می رود.

سن نهال :

از دیگر نکاتی که زمان پرورش نهال در اراک باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشید سن آن می باشد. از نظر سنی بهتر است نهال هایی را که خیل جوان هستند و سن آنها یک سال می باشد را خریداری کنید. در واقع شما باید به خوبی بدانید اگر می خواهید با نهال های خریداری شده خود باغ احداث کنید نهال های بالاتر از دو سال برای شما مناسب نمی باشند و به همین دلیل آنها را نباید خریداری نمایید.  بنابراین دقت داشته باشید که نهال خریداری شده شما برای احداث باغ نهایت دو ساله باشد.

جوانه های نهال :

زمان خرید نهال در اراک باید به جوانه های روی تنه نهال هم دقت بسیار زیادی داشته باشیدخصوصا در نهال های گردو این نکته مهم می باشد . قسمت پایینی نهال باید بسیار سالم و قوی باشد تا شما بتوانید بعد از کاشت آن در زمین اصلی محصول خوبی از نهال دریافت کنید. برخی از نهال هایی که جوانه ندارند برای احداث باغ مناسب نمی باشند و به همین دلیل از خرید آنها خودداری کنید. اگر در مورد تعداد جوانه های نهال اطلاعات زیادی ندارید می توانید با کارشناسان در این مورد مشورت کنید تا بهترین نمونه نهال را به شما معرفی کنند.

ساقه نهال :

از دیگر نکات بسیار مهمی که زمان کاشت نهال در اراک باید به آن توجه داشته باشید ساقه نهال می باشد. نهال هایی که پیوندی هستند به طور معمول دارای ساقه عمودی می باشند و از همان محلی که پیوند خورده اند به طور مستقیم بالا رفته و رشد کرده اند. بنابراین شما باید به ساقه نهال هم دقت داشته باشید تا مناسب ترین آن را خریداری کنید. اگر شما بر اساس نکاتی که در بالا بیان کردیم اقدام به خرید نهال نمایید بدون شک بهترین نهال را می توانید تهیه کنید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران