خرید نهال در گیلان | معرفی ۳ مرکز فروش نهال در رشت

خرید نهال در گیلان | معرفی 3 مرکز فروش نهال در رشت

۱۴۰۲-۰۸-۰۶

خرید نهال در گیلان و اطلاعاتی در مورد نهال های مناسب کاشت :

بسیاری از افرادی که به دنبال  خرید نهال در گیلان  هستند  باید بهترین و مناسب ترین نوع آن را خریداری کنند. کاشت نهال در مناطق شمالی ایران ترفندها و نکات مخصوصی دارد که کارشناسان در این مورد می توانند شما را راهنمایی کنند. برای اینکه در استان گیلان نهال های مناسبی را خریداری کنید و بکارید باید بدانید هر که نهال کیوی و فندق از جمله بهترین و مناسب ترین نهال هایی می باشد که در این استان کاشته می شود.

بسیاری از کشاورزانی که می خواهند در این استان باغ احداث نمایند ابتدا نهال کیوی و همچنین فندق را در نظر می گیرند. چرا که رشد این دو نهال در استان گیلان بسیار مناسب است. شما برای خرید نهال در گیلان بهتر است نهال های فندق و کیوی را انتخاب کنید که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه می دهیم.

معرفی ۳ نهالستان مورد تایید جهاد کشاورزی جهت خرید نهال در اراک :

۱ : نهالستان گلد نهال :

گلد نهال
نهالستان گلد نهال

نهالستان گلد نهال دارای مجوز رسمی از نظام صنفی های کشاورزی می باشد که میتوانید با خیالی آسوده خرید نهال در تهران خود را تنها با یک تماس مستقیم از مرکز مستقیم تولید نهال در کشور انجام دهید . گلد نهال تولید کننده ی انواع ارقام نهال مثمر ثمر می باشد .ارسال نهال در نهالستان گلد نهال در کمتر از ۴۸ ساعت خواهد بود.

۲ : نهالستان دوم آریا نهال :

اریا نهال
نهالستان اریا نهال

نهالستان دوم اریا نهال می باشد که با تولید سالانه صدهزار نهال ، عرضه کننده ی بزرگ نهال در کشور می باشد .اریا نهال شعار خود را کیفیت بالا و قیمت پایین می داند و سرلوحه ی کار خود را فروش نهال های استاندارد قرار داده است . شما میتوانید از این نهالستان هم به صورت انلاین و هم به صورت حضوری خرید کنید:

۳ : نهالستان سوم دکتر نهال :

نهالستان دکتر نهال
نهالستان دکتر نهال

نهالستان سوم دکتر نهال می باشد . نهالستان دکتر نهال یک فروشگاه آنلاین با کلاسی در سطح خاورمیانه که این ضمانت را می دهد که در صورت خرید نهال بیش از ۲۵۰ عدد ، ازمایش خاک شما را به صورت کاملا رایگان انجام خواهد داد تا شما به بیشترین بازدهی از خرید نهال خود برسید .شما میتوانید هم به صورت انلاین و هم حضوری از این نهالبستان خرید نمایید.

حال به برسی ادامه ی نکات می پردازیم :

شما برای خرید نهال در گیلان با در نظر داشتن تمامی استانداردها و نکاتی که مربوط به سلامتی نهال می باشد، می توانید بهترین و مناسب ترین نوع آن را خریداری کنید. باید بدانید که نهال کیوی و فندق از آن دسته نهال هایی می باشند که در این استان رشد خوبی دارند و برخی از توضیحاتی که در مورد آنها بیش از کاشت باید بدانید عبارت می باشد از :

نهال های کیوی مناسب کاشت در گیلان:

نهال کیوی دو پایه می باشد و با گرده افشانی که به وسیله حشرات و باد روی آن انجام می گردد رشد می کند. ریشه های نهال کیوی بسیار بزرگ و گوشتی می باشد که شما زمان خرید آن باید به این مورد دقت زیادی داشته باشید.

پرزدار بودن برگ های کیوی موجب می شود که در برابر رطوبت مقاومت زیادی از خود نشان دهد و به همین دلیل بیماری های نهال را از بین می برد. شما زمانی که اقدام به کاشت نهال در گیلان و خرید نهال کیوی می نمایید باید این مسئله را به خوبی در نظر داشته باشید که این نهال سال آوری دارد، یعنی اگر یک سال محصول زیادی به بار دهد امکان دارد که سال دیگر محصول زیادی را به بار ندهد. استان گیلان تنها مکانی می باشد که شرایط رشد درخت کیوی را دارد و دیگر شهرها نمی توانند این نهال را بکارند.

از آنجایی که بازار خرید میوه کیوی از جایگاه بالایی برخوردار است بسیاری از کشاورزانی که در استان گیلان هستند اقدام به پرورش نهال در گیلان از نوع نهال کیوی می نمایند. در واقع اگر تعداد زیادی از این نهال را خریداری کنید می توانید باغ بزرگی با آنها احداث کنید و درآمد مناسبی هم به دست آورید.

این نهال در خاک هایی عمیقی که آبرفتی می باشند بهترین رشد را دارد. خاکی مناسب برای رشد این گیاه باید سبک و سرشار از مواد آلی باشد و همچنین دقت داشته باشید که زهکشی خاک هم باید مناسب بوده تا نهال رشد خوبی داشته باشد. کاشت نهال کیوی چندین سال است که در گیلان رایج شده است و کشاورزان زایدی از طریق فروش آن درآمد بسیاری به دست آورده اند.

نهال فندق:

بسیاری از کشاورزانی که در استان گیلان هستند برای پرورش نهال در گیلان ابتدا نهال فندق را انتخاب می کنند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که این نهال در استان گیلان سابقه تاریخی طولانی مدتی دارد و بسیاری از کشاورزان از گذشته نهال فندق را در این استان می کاشتند.

آب و هوای گیلان برای رشد و پرورش درخت فندق بسیار عالی و بی نظیر می باشد و به همین دلیل بیشتر باغ های گیلان به کاشت نهال فندق اختصاص پیدا کرده است. این درختان به زمستان های سردی نیاز دارند و تابستان های آنها هم باید خنک باشد تا رشد مناسبی داشته باشند.

زمان کاشت نهال در گیلان به خصوص خرید نهال فندق شما باید به موارد بسیار زیادی توجه داشته باشید تا بهترین و مناسب ترین نهال را خریداری کنید. نوع خاک در مناطق مختلف گیلان متغیر می باشد و شما باید این متغیر بودن نوع خاک را زمان کاشت نهال در نظر داشته باشید.

به طور کلی باید بدانید خاکی که عمیق است و زهکشی خوبی دارد برای کاشت این نهال بسیار گزینه مناسبی می باشد. عمق خاکی که شما برای کاشت این نهال می کارید ۴ متر می باشد تا رشد خوبی داشته باشد. عوامل بسیاری مانند بیماری های ریشه و … را زمان خرید نهال فندق باید به خوبی در نظر داشته باشید تا بهترین و مناسب ترنی نوع آن را خریدار یکنید و مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که نهال فندق را به صورت درخت خریداری کنید چرا که عملکرد درخت آن بیشتر از بوته ای می باشد.

نکاتی برای خرید نهال در گیلان:

شما برای خرید نهال در گیلان و نهال های کیوی و فندق باید به موارد بسیار مهمی توجه داشته باشید تا بهترین و مناسب ترین نوع آن را خریداری کنید. برخی از این نکات که باید به آنها توجه داشته باشید عبارت است از :

  1. ۱ : برای خرید و تهیه نهال ها باید حتما به نهالستان های معتبر مراجعه کنید، فروشنده نهال باید مجوز رسمی از جهاد کشاورزی را داشته باشد. چرا که معتبر بودن نهالستان و فروشنده اطمینان بیشتری برای خرید نهال به شما می دهد.
  2. ۲ : به هیچ عنوان نهال های مورد نظر خود را از واسطه خریداری نکنید. برخی از فروشندگانی که نهال های زیادی را در کنار خیابان ها می فروشند مورد اطمینان نیستند و معلوم نیست با خرید از آنها رضایت از نهال مورد نظر خود داشته باشید و یا نداشته باشید.
  3. ۳ : از خرید برخی نهال هایی که فروشنده از آنها زیادی تعریف می کند خودداری کنید، چرا که بدون شک شاید آن نهال ویژگی های مناسبی نداشته باشد.
  4. ۴ : زمان خرید نهال در گیلان باید از فروشنده فاکتور خرید خود را دریافت کنید و آن را هم نزد خودتان نگه دارید.
  5. ۵ : از خرید نهال هایی که بیماری و یا آفت دارند به طور جدی خودداری نمایید. اگر شما با انواع نهال ها و نحوه تشخیص سلامت آنها آشنایی ندارید می توانید با کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید.
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar یزدان
    ۱۴۰۱-۰۶-۲۹

    باسلام
    لطفا تصحیح کنید
    نگارنده ظاهرا خود اهل گیلان نیست
    ما شهری به نام گیلان نداریم .
    استان گیلان به مرکزیت رشت صحیح می باشد.
    با عرض پوزش

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۱-۱۰-۲۶

      سلام و عرض ادب. اصلاح شد. ممنون از همراهی شما