۷ خواص بادام درختی تازه را بخوانید

7 خواص بادام درختی تازه را بخوانید

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

خواص شگفت انگیر بادام درختی

بادام درختی خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. خوشبختانه می توان این آجیل خوشمزه را در تمام طول سال قابل دسترس است. بادام درختی به طور کلی حاوی مقدار بالای مواد مغذی، ویتامین ها، پروتئین و فیبر می باشد که کمک فراوانی به کاهش کلسترول خون بالا می کند. از مهم ترین بادام درختی خواص آن برای سلامتی، دیابت، کم خونی، قلب، جنین و زنان باردار، برای مردان، پوست و مو و.. می توان نام برد.

خواص بادام درختی برای سلامتی

بادام درختی خواص آن برای سلامتی می توان به کاهش کلسترول و خطر بیماری های قلبی را کاهش بدهد اشاره کرد. گرچه میزان چربی موجود در بادام بسیار زیاده، اما باید بدانید که چربی آن از نوع غیر اشباع می باشد. نه تنها باعث افزایش کلسترول خون نمی شود. بلکه میزان کلسترول خون را کم می کند.

به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری های قلبی را خیلی کاهش می دهد. دانشمندان معتقدند به علت وجود فیبر در بادام می باشد. در واقع کلسترول را در لوله‌ گوارش حبس می کند و اجازه نمی دهد کلسترول وارد جریان خون شود به این ترتیب از طریق مدفوع دفع خواهد شد. همچنین وجود ویتامین  E در بادام کمک فراوانی به شرایین و کاهش التهاب می کند و از بیماری های مانند سکته مغزی و قلبی پیشگیری می کند.

خواص بادام درختی برای دیابت

این آجیل شاخص منفی کمی دارد به طور واضح تر می تواند به آرامی گلوکز را در جریان خون آزاد کند و با بهبود مقاومت به انسولین سبب کاهش میزان قند خون در دیابت نوع ۲ شود. رفع کمبود منیزیم در اشخاصی که بیماری دیابت نوع ۲ را دارند. میزان قند خون به طور محسوسی کاهش پیدا می کند و سبب بهبود بهتر عملکرد انسولین می شود. حتی سبب کنترل فشار خون بالا می شود.

شما میتوانید به جای آنکه بادام را با قیمت بسیار زیاد تهیه کنید ، نهال بادام را خریداری و نسبت به پرورش آن اقدام نمایید تا برای همیشه دسترسی به این محصول برای شما رایگان باشد !

بادام درختی خواص برای کم خونی

بادام درختی خواص بسیار زیادی برای کم خونی دارد. هنگامی گلبولهای قرمز اکسیژن کمتری را حمل می کنند سبب کم خونی می شود.به دلیل وجود مس، آهن، ویتامین های مورد نیاز است که به عنوان یک کاتالیزور در سنتز سدیم هموگلوبین عمل می کند. به همین دلیل از خواص بادام درختی برای کم خونی یک اقدام پیشگیرانه محسوب می شود.

بادام درختی خواص برای قلب

به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی و معدنی بالایی که دارد می تواند کمک فراوانی به مشکلات و بیماری های قلبی کند. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ میلادی، بادام درختی خواص آن برای قلب کسانی که اضافه وزن زیادی دارند خطر ناشی از مشکلات قلبی را برطرف کند.

خواص بادام درختی برای جنین و زنان باردار

اسید فولیک یکی از مهم ترین موادی می باشد که برای سلامتی زنان باردار لازم است. مازاد بر این کمک فراوانی به کاهش علائم ناقص مادرزادی جنین می کند. همچنین سبب رشد سلول‌های سالمی در جنین خواهد شد. به دلیل پروتئین بالا مانع خستگی در زنان باردار می شود. فیبر موجود در آن از یبوست های دوران بارداری جلوگیری می کند. کلسیم و پتاسیم موجود در این آجیل خوش‌خوراک خطر ابتلا به فشار خون بالا را در دوران بارداری کاهش می دهد.

خواص بادام درختی برای مردان

بادام درختی حاوی روی، سلنیوم و ویتامین E است. که یکی از مهم ترین ویتامین های ضروری برای سلامت جنسی و تولید مثل در مردان می باشد. سلنیوم، کمک به درمان ناباروری می کند. روی، سبب تولید و افزایش هورمون های جنسی می شود. بادام درختی خواص برای مردان می تواند سبب افزایش میل جنسی شود.

خواص بادام درختی برای پوست و مو

این آجیل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و مواد مغذی به بهبود گردش خون در پوست زیر چشم کمک فراوانی می کند. پف و سیاهی زیر چشم را برطرف می کند. حتی یکی از بهترین روش های خانگی برای سفید کردن پوست صورت محسوب می شود. مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص منیزیم به تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مو کمک فراوانی می کند حتی از ریزش مو جلوگیری می کند. مواد مغذی مانند اسیدهای چرب غیر اشباع (ویتامین های A, B, D) سبب تغذیه بهتر موی سر می شود و باعث نرم تر و درخشندگی بیشتر موی سر می شوند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران