آیا گردو تری گلیسیرید را بالا میبرد؟

آیا گردو تری گلیسیرید را بالا میبرد؟

۱۴۰۲-۰۸-۰۲

حقایقی درباره گردو و تری گلیسرید خون:

  • تری گلیسرید نوعی چربی موجود در خون است.
  • پس از خوردن بدن شما کالری اضافی را به تری گلیسرید تبدیل کرده و آن را در سلول های چربی ذخیره می کند تا در آینده از آن استفاده کند .
  • با اینکه بدن برای تامین انرژی خود به تری گلیسرید نیاز دارد اما بالا بودن تری گلیسرید خون خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد .
  • آمارها نشان می دهد مقدار تری گلیسرید خون در ۲۵ درصد جوانان از حد طبیعی بالاتر است . چاقی ، دیابت کنترل نشده ، مصرف دائمی الکل و بالا بودن کالری

دریافتی موجود در رژیم غذایی باعث افزایش سطح تری گلیسرید خون می شود .

زمانی که مقدار تری گلیسریدتان خیلی بالا باشد ممکن است هیچ گونه علائم مرتبطی در شما دیده نسود . این یک مشکل خاموش است که می تواند اهسته آهسته

موجب بروز اختلالات بزرگی از قبیل حمله های قلبی و سکته شود . پس اگر مدت زمان زیادی از آخرین ازمایش خونی که داده اید میگذرد حتما برای ارزیابی مقادیر چربی خونتان آزمایش دهید و در صورت بالا بودن مقدار تری گلیسرید خونتان برنامه غذایی و عادات خود را تغییر دهید تا از ابتلا به بیماری ها در امان بمانید .

علائم تری گلیسرید بالا:

تری گلیسرید بالا علامتی ندارد ، اگر تری گلیسرید بالا ناشی از عوامل ژنتیکی باشد ممکن است بخش های چربی قابل مشاهده ای در زیر پوست ( غده زردفام ) تشکیل شوند .

ممکن است افراد با سطح تری گلیسرید بالا مبتلا به التهاب لورالمعده ( پانکراتیت ) شوند . این بیماری می تواند باعث درد ناگهانی و شدید در ناحیه شکم ، تب ، بی اشتهایی ، تهوع و استفراغ شود .

برای کاهش سطح گلیسیرید باید از مهم ترین وعده غذایی روز یعنی صبحانه شروع کنید که در ادامه ۵ کلید شگفت انگیز برای کاهش سطح تری گلیسرید در وعده صبحانه معرفی شده است :

ترکیب آووکادو و هندوانه:

هندوانه حاوی فروکتوز کمی است اما بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را در خود جای داده است . با مصرف هندوانه به همراه تیمی از آووکادو نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است . با مصرف همزمان این دو میوه مقادیر زیادی فیبر ، پتاسیم ، منیزیم و ویتامین ث به بدن خود می رسانید و شاهد کاهش سطح تری گلیسرید خواهید بود .

ترکیب سیب و گردو:

یک ترکیب عالی دیگر مصرف همزمان سیب سبز به همراه گردو است . این ترکیب ساده و خوشمزه از قلب شما محافظت می کند . سیب حاوی آنتی اکسیدان ها ، فیبر و پکتین است که همگی از مبارزان تری گلیسرید بالا محسوب می شوند . مغز تازه ی حاصل از نهال گردو نیز غنی از چربی های غیراشباع ، اسید فولیک ، ویتامین ای ، منیزیم و … است .

روغن زیتون:

برای کاهش و تنظیم تری گلیسرید شما نیاز به مصرف چربی های سالم دارید . بهترین گزینه در این میان مصرف روغن زیتون است . اسیدهای چرب امگا۳ موجود در این روغن به حذف تری گلیسرید بیش از حد خون شما کمک می کند و منجر به حفظ سلامت شریان ها و کبد می شود .

توت

توت ها:

یک اشتباه رایج که بسیاری از مردم آن را مرتکب می شود مصرف بیش از حد میوه ها برای کاهش سطح تری گلیسرید است . این در حالی است که فروکتوز موجود در میوه ها خود می تواند عامل افزایش سطح تری گلیسرید شود ؛ بنابراین فقط سعی نکنید در طول روز مقادیر زیادی میوه بخورید .

در اینجا بیشتر بخوانبد :ویکی پدیا

میوه ها را درست کنید و ان ها را به خوبی با هم ترکیب کنید . مصرف میوه های خشک مانند کشمش و خرما به میزان زیاد به مبتلایان به تری گلیسرید بالا توصیه نمی شود . در عوض توت فرنگی ، زغال اخته ، گیلاس تمشک برای کاهش این نوع چربی مفید هستند . زیرا فروکتوز کم و ویتامین ث بالایی دارند .

جوی دوسر:

جو پادشاه میوه ها و دوستدار قلب شما است . مصرف جوی دوسر به شما کمک می کند تا سطح کلسترول و تری گلیسرید را به طور موثری تنظیم کنید و شاهد از دست دادن وزن و تقویت انرژی باشید . بتاگلوتان موجود در جو منجر به متابولیسم بهینه کلسترول و تری گلیسرید می شود .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران