آیا خواص گردو برای کبد چرب مناسب است؟(برسی کامل)

آیا خواص گردو برای کبد چرب مناسب است؟(برسی کامل)

۱۴۰۲-۰۸-۰۱

خواص گردو برای کبد چیست:

کبد عضو بسیار مهمی در بدن ایت که وظیفه اصلی آن تصفیه خون و متابولیسم داروها است و هرگونه اختلال در عملکرد آن صدمات جبران ناپذیری بد بدن وارد می کند .

بخشی از کبد از جربی تشکیل شده اما اگر میزان چربی کبد بالا رود و به بیش از ۵ الی ۱۰ درصد از وزن خود کبد برسد بیماری کبد چرب به وجود می آید. این بیماری از شایع ترین اختلالات کبد است و اگر به موقع شناسایی و درمان نشود ممکن است  منجر به نارسایی کبد شود .

شما می توانید جهت مشاهده ی انواع نهال های گردو روی عبارت خرید نهال گردو کلیک نمایید.

علائم کبد چرب:

ضعف ، خستگی ، احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می کند .

دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد : کبد چرب الکلی و کبد چرب غیرالکلی

بررسی انجام گرفته در سال ۲۰۱۵ نشان داده است که مصرف گردو عملکرد کبد را در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی بهبود می بخشد .

مهم ترین عامل ایجاد کبد چرب:

مهم ترین عامل این بیماری تغذیه نامناسب است . امروزه به علت غذاهای فست فودی ، روغنی و مضری که با توجه به سبک غلط زندگی ما  مورد استفاده قرار می گیرند آمار این بیماری را به خصوص در شهر های بزرگ افزایش داده است .

خواص گردو برای کبد
گردو برای کبد چرب ؛ می تواند بسیار مفید واقع شود .

درمان بیماری کبد چرب:

همانطور که پیش از این اشاره کردیم تغذیه نامناسب مهم ترین عامل ایجاد این بیماری است بنابراین تعیین رژیم غذایی مناسب مهم ترین عامل پیشگیری و درمان این بیماری به شمار می رود . علاوه بر تعیین رژیم غذایی ، تغییر سبک زندگی مانند ورزش کردم هم تاثیر به سزایی در کنترل بیماری کبد چرب خواهد گذاشت .

رژیم غذایی مناسب برای کنترل کبد چرب شامل استفاده از انواع مختلف خوراکی ها ، کاهش کالری دریافتی ، پرهیز از فست فودها و انواع غذاهای پرکالری و افزایش دریافت فیبر که می باشد که در این بین استفاده از کربوهیدرات های پیچیده  ، پروتئین و فیبر که زمان بیشتری احساس سیری به شما می دهد و انرژی روز شما را تامین می کند می تواند بهترین رژیم غذایی باشد .

در برخی از جوامع رژیم های خاص گیاهی و یا مدیترانه ای را پیشنهاد می کنند که هر کدام مزایا و معایبی دارند اما استفاده از مواد سالم و مفید هم می تواند در کنترل بیماری کمک کننده باشد .

گردو یکی از مفیدترین مغز ها می باشد که مواد معدنی مفیدی را در خود جای داده است اما استفاده از آن به مقدار زیاد می تواند در بدترشدن بیماری نقش ایفا کند پس باید اعتدال را در مصرف این ماده غذایی رعایت نمود .

خواص گردو برای کبد:

  1. ال آرژنین : یکی از مواد ارزشمندی که برای خواص گردو برای کبد ؛ ثابت شده است که اسید آمینه آن ال آرژنین است . ال آرژنین یکی از اسید آمینه های مورد نیاز بدن است که در سلامت کبد نقش موثری دارد . این آسیدآمینه به سلامت کبد کمک کرده و عملکرد کبد را بهبود می بخشد .
  2. امگا ۳ و گلوتاتیون : گردو یک منبع غنی امگا ۳ و گلوتاتیون به شمار می رود . ین مواد از مواد پرارزشی هستند که به خوبی می توانند پروسه سم زدایی در کبد را انجام دهند .
  3. پلی فنون : پلی فنون هایی که در گردو وجود دارند از آسیب وارد آمده به کبد که ممکن است ناشی از دی -گلاکتوزامین و تترا کلرایدکربن باشد به راحتی پیشگیری کنند .
  4. ویتامین E : از جمله موادی که در مغز گردو وجود دارد E است که این نکته خواص گردو برای کبد ؛ را بسیار محبوب و معروف کرده است . ویتامین E از جمله موادی است که وجود آن با سلامت کبد رابطه مستقیمی دارد و وقتی در بدن باشد یا به بدن رسانده شود به سلامت آن کمک کرده و کاهش دهنده بیماری ها و اختلالات مربوط به کبد است . همچنین علائم بیماری های کبد را که ناشی از چاقی می باشند پایین می آورد.
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران