خواص گردو برای چشم چیست؟ +(آموزش یک ترکیب جدید)

خواص گردو برای چشم چیست؟ +(آموزش یک ترکیب جدید)

۱۴۰۲-۰۸-۰۸

خواص گردو برای چشم :

به نقل از گلد نهال : وقتی نوبت به غذا خوردن می رسد ، یافتن یک غذای خوشمزه و سالم در همان لحظه چالش برانگیز است. آمارها نشان می دهد که برخی از افراد با سوزش ، یا خارش چشم روبرو هستند. اگر تا به حال این فکر را کرده اید که آیا گردو برای چشم مفید است ، دقیقا درست فکر کرده اید، در اینجا برخی از مزایای گردو برای بهبود بینایی آورده شده است. متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه یک مشت گردو بخورید تا سلامت چشم شما کاملا حفظ شود و به قول معروف نور چشمانتان زیاد شود.

چرا گردو برای چشمان شما خوب است؟

گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا -۳ و ویتامین E است. برای جلوگیری از تحلیل رفتن ماکولا (AMD) و خشکی چشم ، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این نوع دانه مفید است. ویتامین E همچنین برای چشمان شما عالی است زیرا در صورت ترکیب با کاروتنوئیدها و ویتامین C ، ممکن است خطر AMD پیشرفته را نیز کاهش دهد. علاوه بر این ، این نوع دانه منبع خوبی از پروتئین و فیبر غذایی است. این نوع دانه را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد و عطر و طعم خوشمزه ای را به غذاهای شیرین و شور می دهد.

همچنین جهت تمایل می توانید با مراجعه به منوی سایت به مشاهده ی انواع نهال گردو بپردازید.

اسیدهای چرب امگا ۳:

پزشکان چشم رژیم غذایی متشکل از اسیدهای چرب امگا ۳ را توصیه می کنند زیرا این یک ویتامین خارق العاده برای حفظ سلامت چشم است. این نوع اسید چرب در درون این دانه بسیار زیاد است. کیفیت و اثربخشی بالای آنتی اکسیدان ها در این نوع دانه از سایر مغزها بیشتر بود. نوعی چربی که در این نوع دانه یافت می شود ، نوع چربی بسیار سالمی است. این یک نوع چربی سالم است که به عنوان چربی اشباع نشده کاملا شناخته می شود و از سلامت قلب و عروق پشتیبانی می کند و برای چشم یک نوع محافظ بسیار عالی محسوب می شود.

چگونه گردو برای چشم مفید است؟

گردو برای چشم شما مفید است زیرا حاوی ویتامین E است که در مطالعه بیماری های چشم مرتبط با سن استفاده شده است یعنی این نوع دانه از پیری چشم جلوگیری می کند. مقدار قابل توجهی اسید آلفا-لینولنیک، که نسخه گیاهی اسید چرب امگا ۳ است درون این نوع دانه بسیار زیاد است.

گردو همچنین سرشار از روی و سایر مواد معدنی به علاوه چندین ویتامین B کمپلکس است هم چنین دارای مواد مغذی هم چون روی و هم چنین سلنیوم است که هم برای بدن این دو نوع ماده دارای اهمیت است و هم اینکه برای سلامت چشم دو ماده بسیار حیاتی محسوب می شود که به عنوان محافظت کننده از چشم در برابر بیماری های چشم خواهد بود.

برخی از افراد هستند که گردو را به تنهایی نمی توانند مصرف کنند در بخش زیر مصرف این نوع دانه را با یک نوع سالاد بسیار خوشمزه ارائه می دهم که تمامی موارد موجود در این سالاد دارای ویتامین هایی است که وقتی با این نوع آجیل ترکیب می شوند برای سلامتی چشم بسیار مفید خواهند بود.

سالاد گلابی و گردو بوداده:

دستور العمل این نوع سالاد برای گلابی بو داده و گردو است. با توجه به گلابی هایی که در حال حاضر در این فصل قرار دارند و به راحتی در دسترس هستند ، زمان مناسبی برای تهیه این سالاد است. همراه با خوب بودن گردو ، گلابی به مصرف روزانه ویتامین C کمک می کند.

آووکادو منبع بسیار خوبی از ویتامین C نیز است. ویتامین C برای سلامت چشم شما مهم است و ممکن است خطر آب مروارید و تخریب ماکولا را کاهش دهد. در کنار این ، آیا می دانید ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و به ایجاد بافت همبند کمک می کند؟ این عملکرد مهم برای چشم بسیار عالی است و سبب سالم بودن آن می شود.

اسفناج پر از لوتئین و زیگزانتین است که نشان داده شده است از آب مروارید و تخریب ماکولا جلوگیری می کند. همچنین عملکرد بصری را بهبود می بخشد و حساسیت تابش خیره کننده را کاهش می دهد.

لوتئین به محافظت از شبکیه در برابر نور آبی کمک می کند که به این قسمت از چشم آسیب می رساند که تصویر بصری را از محیط اطراف شما می گیرد. اسفناج همچنین منبع خوبی از بتاکاروتن است که ممکن است از شب کوری و خشکی چشم محافظت کند. به طور کلی ، این دستور العمل برای سلامتی چشم شما بسیار مناسب است.

عناصر:

  • ۲ گلابی تازه رسیده
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق العاده بکر
  • ۱ قاشق چایخوری سرکه برنج
  • ۱ قاشق چایخوری شکر
  • نمک و فلفل خرد شده
  • ۱/۲ فنجان تکه های گردوی تازه
  • ۶ مشت (۱۶۰ گرم) برگ اسفناج
  • ۲ عدد آووکادو ، با قطعات خرد شده
  • ۱/۴ فنجان بالزامیک یا وینگرت
  • ۵۰ گرم پارمزان ، تراشیده شده با پوست کن سیب زمینی

نحوه ساخت:

  1. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.
  2. گلابی ها را نصف و هسته کنید و هر نیمه را به ۶-۸ قسمت برش دهید.
  3. روغن ، سرکه ، شکر ، نمک و فلفل را در یک کاسه قرار دهید. گلابی ها را اضافه کرده و به همدیگر آغشته کنید. در یک ظرف پخت که با کاغذ پوشانده شده است ، به صورت تک لایه پهن کنید.
  4. به مدت ۲۰ دقیقه تفت دهید و سپس گردو اضافه کرده و ۱۰ دقیقه دیگر بپزید تا گلابی کمی کاراملی شود و آجیل کمی برشته شود.
  5. گلابی و گردو را در یک کاسه بزرگ مخلوط کن با اسفناج ، آووکادو و قرار داده و به آرامی بریزید تا ترکیب شود. درون یک ظرف سرو گذاشته و با پارمسان تزئین کنید.
  6. گردو های خام را با یک تکه میوه تازه به عنوان میان وعده سالم یا نان تست شده گردویی خرد شده بخورید و آنها را به سالاد یا سبزیجات سبز اضافه کنید. یا کوکی های صبحانه گردویی را امتحان کنید.

در کل خواص گردو برای چشم؛ از روزگاران قدیم جزیی از دانه هایی بوده است که بسیار مفید و آنقدر مواد مغذی درون خود جای داده است که دانه ای شگفت انگیز برای سلامتی بدن است و می تواند بهترین دانه ای باشد که هر فرد در طول روز مصرف می کند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران