خوردن میوه ناشتا در طب سنتی(برسی مزایا و معایب)

خوردن میوه ناشتا در طب سنتی(برسی مزایا و معایب)

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

بررسی خوردن میوه در ناشتا:

فواید و مزایای خوردن میوه ناشتا موضوع مورد بررسی ما در این نوشتار می باشد با ما همراه باشید تا به مزایای خوردن میوه ناشتا و مضرات خوردن میوه ناشتا اشاره کنیم.

مصرف میوه و سبزیجات تازه از توصیه های پزشکان می باشد که در سلامت بدن نقش موثری دارد،اما سوالی که ممکن است برای همه شما پیش بیاید این است که زمان دقیق خوردن میوه چه زمانی است؟آیا با شکم خالی می توان میوه میل کرد؟

اینها سوال هایی است که در تلاش هستیم به آن پاسخ دهیم،ابتدا لازم است بدانید زمان مشخصی برای خوردن میوه ها وجود ندارد و خوردن آن یک نیاز است که به تامین ویتامین بدن کمک می کند. اینکه میوه را با معده خالی بخوریم یا بعد از غذا باید اشاره کرد هر کدام فواید و مضرات خود را دارد. معده انسان قدرت جذب مواد مغذی میوه ها را دارد چه با معده خالی و چه همراه با وعده های غذایی،این فرضیه بر اساس مطالعات انجام شده صورت گرفته است.

اما اینکه چه نوع میوه ای مصرف کنید نیز اهمیت دارد،برخی میوه ها سنگین بوده و دیر تر هضم می شوند و برخی میوه ها بعد از مصرف به راحتی و سریع هضم می شوند،خوردن میوه ناشتا ممکن است در مواردی برای شما ممکن است مشکل آفرین باشد و آن هم برای افرادی که ناراحتی های گوارشی دارند اما در کل مصرف میوه چه به صورت ناشتا و چه بعد از غذا و در وعده های مختلف به سلامت بدن کمک می کند.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که بعضی باور های غلط بین افراد رایج شده و آن هم این است که خوردن میوه ناشتا مضر است و یا باعث افزایش طول عمر خواهد شد و ضعف و خستگی را از بین می برد،اما باید اشاره کرد که هیچ کدام از این باور ها پشتوانه علمی ندارند.

شما همچنین جهت تمایل میتوانید با رفتن به منوی سایت ، لیست مابقی مقالات و یا فروشگاه انواع نهال از جمله نهال گردو را مشاهده نمایید .

میوه خوردن در ناشتا
میوه خوردن در ناشتا

مزایای خوردن میوه ناشتا:

خوردن میوه ناشتا مزایای فراوانی دارد که به سلامتی بدن کمک می کند،به توصیه پزشکان افراد مبتلا به بیماری می توانند برخی میوه هایی را به صورت ناشتا مصرف کنند تا در طی روز انرژی لازم را داشته باشند.

برای نمونه خوردن سیب ناشتا بسیار مفید میباشد،افرادی که بیماری قندی دارند می توانند با خوردن سیب ناشتا قند خون خود را در طی روز کنترل کنند،در بین انواع سیب سیب سبز خواص فوق العاده ای دارد و فیبر و ویتامین های برای بدن بسیار مفید می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در سیب موجب از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود،همچنین بدن شما را در برابر بیماری ها قوی تر می کند،به همین دلیل خوردن سیب ناشتا بهترین میوه برای بیماری های قلبی عروقی و دیابت می باشد.

همچنین افرادی که به دنبال وزن ایده آل و کاهش وزن هستند می توانند با خوردن میوه ناشتا به کاهش وزن کمک کنند،خوردن سیب با شکم خالی در کاهش وزن موثر می باشد.برخی میوه های فیبردار و کم کالری از افزایش وزن و گرسنگی جلوگیری می کنند و مصرف آنها در مدت زمانی مشخص می تواند نتیجه بخش باشد،برای افرادی که چنین برنامه ای دارند توصیه می شود صبح ها بعد از بیدار شدن میوه را میل کنند زیرا مصرف میوه در این زمان باعث فعالیت سازوکار متابولیسم شما خواهد شد. غالبا از بین میوه ها سیب بیشتر از دیگر انواع در کاهش وزن موثر می باشد زیرا فعالیت روده را تقویت می کند و باعث می شود حتی با مصرف غذای کمتر احساس سیری داشته باشید.

همچنین باید اشاره کرد  خوردن میوه ناشتا در تنظیم قند خون نیز موثر می باشد،باز هم در بین انواع میوه ها توصیه به مصرف سیب در متعادل ماندن قند خون موثر می باشد. البته لازم به ذکر است که علاوه بر تنظیم قند خوردن سیب ناشتا در سلامت دندان و منظم شدن ریتم قلب نیز موثر می باشد.

لازم به ذکر است که اگر شما در طول روز به اندازه کافی پتاسیم نخورید قلب شما ریتم نامنظمی خواهد داشت به همین دلیل دانشمندان معتقدند هر فرد در طول روز به مقداری پتاسیم نیاز دارد و مصرف سیب و دیگر میوه ها در تامین پتاسیم به بدن شما کمک می کند.

به عنوان نکته پایانی باید اشاره کرد شروع روز با مصرف میوه های تازه به فرایند سم زدایی بدن شما کمک می کند و انرژی لازم را برای بدن شما تامین می کند و شما به راحتی به فعالیت های بدنی خود می پردازید.

مضرات خوردن میوه ناشتا:

با توجه به توصیه هایی که به مصرف میوه و سبزیجات تازه می شود اما باید به این نکته هم توجه داشت که در برخی موارد مصرف میوه ها به صورت ناشتا ممکن است به دستگاه گوارش شما آسیب وارد کند.

در بین میوه های تابستانی مصرف خربزه و گرمک مناسب نمی باشد،مصرف خربزه به دلیل داشتن آب فراوان در تابستان بسیار مفید می باشد اما توجه داشته باشید زمانی که این میوه را به صورت ناشتا مصرف می کنید موجب گرفتگی عضلات و تب صفراوی شما خواهد شد،کارشناسان تغذیه توصیه می کنند این میوه را بین دو وعده غذایی مصرف کنید.

موز یکی دیگر از میوه های رژیمی و مقوی می باشد و در تسکین بیماری های گوارشی موثر می باشد اما توجه داشته باشید که مصرف موز با معده خالی به عدم تعادل منیزیم و پتاسیم خون در شما خواهد شد پس باید این میوه مقوی را در زمان مشخص آن مصرف نمود. خوردن میوه ناشتا،آن هم میوه هایی که بسیار شیرین می باشند باعث ریفلاکس معده می شوند و فرد بعد از مصرف ممکن است اذیت شود.

همچنین در برخی موارد نیز مصرف میوه در ناشتا باعث کند شدن عملکرد معده خواهد شد و در مواردی نیز باعث  بالا رفتن قند خون می شود،البته مصرف سیب به تنظیم قند خون کمک می کند و پزشکان توصیه به مصرف آن دارند.

به عنوان نکته پایانی باید اشاره کرد اگر بیماری خاصی دارید از خوردن برخی میوه ها پرهیز کنید و حتما مصرف آن را با توصیه های پزشک خود انجام دهید،و هیچ گاه متناسب با باور های غلط که در بین افراد رایج شده هم سو نشوید،فراموش نکنید مصرف میوه تازه به سلامتی بدن شما کمک می کند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar zahra
    ۱۴۰۰-۱۱-۲۳

    خیلی ممنون از مقاله خوبتون

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۰-۱۱-۲۳

      سپاس از اینکه دیدگاهتون رو ثبت کردید.