تشخیص نهال گردو مناسب منطقه ی شما | برسی تخصصی

تشخیص نهال گردو مناسب منطقه ی شما | برسی تخصصی

۱۴۰۲-۰۸-۰۸

راهنمای انتخاب نهال گردو مناسب تمام نقاط کشور:

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند گونه نهال گردو و خصوصیات اصلی آنها را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید به انتخاب درستی از کاشت گردو در منطقه ی خود دست یابید پس لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اولین عامل مهمی که میتواند به باغداران برای انتخاب نهال گردو جهت کاشت و احداث باغ گردو کمک کند، شناختن شرایط آب و هوایی منطقه و ارتفاع از سطح دریا می باشد، چرا که نهال گردو به شرایط آب و هوایی و میزان ارتفاع از سطح دریا بسیار حساس بوده و تنها با رعایت کردن این ۲ عامل می توان به درختان گردو پر باری رسید.

در صورت انتخاب اشتباه نهال گردو، بعد از کاشت برای باغداران چه مشکلاتی پیش می آید؟

اگر نهال گردویی را انتخاب کنید که با شرایط اقلیمی شهر شما سازگاری نداشته باشد، ممکن نیست بتوانید به باغ پر باری از درختان گردو برسید. چرا که نهال گردو نزدیک به ۲۸ رقم تنوع دارد و این گوناگونی از نهال های گردو به باغداران عزیز امکانِ انتخاب نهالی مناسب را می دهد.

برای مثال هیچگاه انتخاب و کاشت درخت گردو برای شهرهای آذربایجان و ماذندران یکسان نخواهد بود در نتیجه بهتر است با خصوصیات و شرایط کاشت نهال های گردو به طور کامل آشنا شوید.

معرفی نهال های گردو جهت کاشت در مناطق مختلف جغرافیایی:

بعد از آگاهی یافتن از شرایط اقلیمی و جغرافیایی شهر خودتان جهت احداث باغ گردو، کافی است خصوصیات انواع گردو را طبق شرایط آب و هوایی بشناسید.

در ادامه به معرفی پرفروش ترین و محبوب ترین گونه های نهال گردو از میان ۲۸ گونه که هر کدام دارای ویژگی های متفاوت ولی خواص یکسانی هستند میپردازیم .

نهال های گردو باتوجه به مناطق مختلف به چند دسته تقسیم می شوند؟

در پاسخ این سوال باید گفت که نهال های گردو باتوجه به تغییرات آب و هوایی به ۲ دسته ی کلی تقسیم می شوند :

  1. نهال هایی که تحمل سرما را دارند؛ از این نهال های گردو می شود در مناطق سردسیر استفاده کرد و پس از مرحله ی کاشت به باردهی خوبی نیز رسید. از طرفی برخی نهال های گردو آن قدر مقاوم به سرما و برودت هوا می باشند که در فصل زمستان و یا در فصل پاییز،  قرار گرفتن در دمای ۷- درجه سانتی گراد را می توانند به عنوان یک عامل رشد برای خود رقم زنند.
  1. نهال هایی که مناسب مناطق گرم هستند و به هیچ وجه تحمل سرما را ندارند؛ این نهال های گردو تحمل سرمای هوا را ندارند و اگر شما به اشتباه این نهال گردو را برای احداث باغتان انتخاب کنید، نه تنها به باردهی نمی رسید بلکه هزینه های گزافی باید برای مراقبت های بیش از پیش برای این درختان گردو پرداخت کنید تا بتوانید قسمتی از باغتان را احیا کنید.
  2. نهال گردوی مناسب تمام مناطق

مناسب ترین نهال گردو جهت کاشت در مناطق سردسیر :

این دسته بندی از میان ۲۸ گونه ی متفاوت از درخت گردو است و به توضیح ویژگی های هر یک از نهال های گردو نیز خواهد پرداخت.

  1. نهال گردو چندلر
  2. نهال گردو فرنور
  3. نهال گردو خوشه ای
  4. نهال گردو پیوندی تو سرخ
  5. نهال گردو کانادایی
  6. نهال گردو شیلی
  7. نهال گردو بیلچک
  8. نهال گردو پاریزین
  9. نهال گردو پدرو
  10. .نهال گردو فرانکت
  11. نهال گردو اسرائیلی
  12. نهال گردو دماوند
  13. نهال گردو سجنو
  14. نهال گردو شبین
  15. نهال گردو کاما
  16. نهال گردو فرانسوی
  17. نهال گردو هارتلی
  18. نهال گردو یالووا
  19. نهال گردو ضیاء آباد
  20. نهال گردو تویسرکان

تمامی این ۲۰ گونه از نهال گردو توان کاشت در مناطق سردسیر را دارند اما نکته ای که باید به آن توجه کرد؛ عامل دوم کاشت درخت گردو که همان ارتفاع از سطح دریا است.

مناسب ترین نهال گردو جهت کاشت در مناطق گرمسیر :

  1. ۱.نهال گردو ژنوتیپ
  2. ۲.نهال گردو پکان
  3. ۳.نهال گردو لارا
  4. ۴.نهال گردو روند RDM
  5. ۵.نهال گردو رقم جمال Z63
  6. ۶.نهال گردو ساندلند

در این دسته بندی از بین معرفی ۲۸ رقم از انواع درخت گردو ، تنها ۶ گونه از نهال های گردو مناسب هستند برای کاشت و باردهی در مناطق گرمسیر اما حتما باید عامل دوم احداث باغ گردو را در نظر گرفت و ارتفاع از سطح دریا را گزینه ی مناسب جهت انتخاب مناسب ترین نهال گردو در نظر گرفت.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران