علت سیاه شدن مغز گردو: (راهکار سفید شدن مغز گردو)

علت سیاه شدن مغز گردو: (راهکار سفید شدن مغز گردو)

۱۴۰۲-۰۸-۱۱

دلایل سیاه شدن مغز گردو :

بررسی مجموعه دلایلی که به سفید شدن مغز گردو؛ کمک می کند را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی پیرامون سیاه شدن مغز گردو؛ تغذیه مناسب جهت سفید شدن مغز گردو در اختیار شما قرار دهیم. در میان انواع درختان درخت گردو به رسیدگی های نسبتا بیشتری نیاز دارد زیرا کیفیت میوه آن در گرو تغذیه مناسب می باشد،البته توجه به سازگاری درخت گردو با شرایط اقلیمی و نیاز سرمایی و گرمایی نهال نیز دارای اهمیت می باشد و باید مورد توجه قرار گیرد.

سیاه شدن مغز گردو؛ هم به نژاد آن و هم به مراقبت های بعد از کاشت گردو بستگی دارد،باغداران باید به این مسئله توجه داشته باشند که در هنگام خرید نهال گردو به نوع نژاد آن دقت داشته باشند سپس اقدام به خرید کنند.

آنچه باعث شهرت درخت گردو شده است،مغز پر از خاصیت آن می باشد که در دسته خشکبار محبوب قرار گرفته،آنتی اکسیدان های موجود در گردو مانع از سیاه شدن مغز شده و سفید شدن مغز گردو را تثبیت می کند و در سلامتی نیز نقش موثری ایفا می کند.

کیفیت مغز گردو از اهمیت بالایی برخوردار است و مشتریان نیز متناسب با کیفیت دست به انتخاب می زنند،سفید شدن گردو؛ یکی از دلایل کیفیت می باشد و در مقابل سیاه شدن آن یکی از معضلات بزرگ کاهش کیفیت و خسارت می باشد.

علت سفید شدن مغز گردو:

دلایل متعددی وجود دارد که به سفید شدن مغز گردو کمک می کند،و این وظیفه باغدار است که به این دلایل توجه ویژه ای داشته باشد زیرا نهال گردو بعد از کاشت وارد فاز مراقبت می شود و این مراقبت به افزایش کیفیت مغز گردو خواهد شد.

و اما روش های سفید شدن مغز گردو:

  • ۱.جلوگیری از نفوذ بیماری

به نقل از ویکی پدیا ، یکی از دلایلی که به شدت در کیفیت و سفید شدن مغز گردو تاثیر گذار است،بیماری می باشد. به منظور جلوگیری از بیماری باید در زمان مناسب نسبت به سمپاشی اقدام کرد تا از سوختگی مغز گردو جلوگیری نمود.

  • ۲.عوامل ژنتیکی

توجه به نژاد های مقاوم با قدرت باردهی و بازدهی بالا و همچنین توجه به نژاد مرغوب در سفید شدن مغز گردو تاثیر گذار خواهد بود.

  • ۳.عوامل محیطی

این گزینه یکی از مهم ترین دلیل ها می باشد که  باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به نیاز گرمایی و سرمایی نهال و توجه به سازگاری نهال با شرایط اقلیمی یکی از دلایلی است که به سفید شدن مغز گردو کمک می کند زیرا عملکرد نهال به سازگاری آن بستگی دارد.  همچنین باید توجه داشت دمای محیط باید در حد متوسط باشد دمای بالا موجب سوختن مغز گردو و چروک شدن آن خواهد شد. اقدام به موقع نسبت به پوست گیری نیز در سفیدی مغز گردو ؛ تاثیر گذار می باشد.

  • ۴.تغذیه کود دهی اصولی

همانطور که اشاره شد درخت گردو بیشتر از درختان دیگر به تغذیه نیاز دارد،بستر رشد درخت گردو هر چقدر غنی تر باشد کیفیت میوه افزایش پیدا کرده و در سفید شدن مغز گردو نیز تاثیر گذار خواهد بود.

زمانی که خاک به لحاظ داشتن عناصر ضروری فقیر باشد، ریشه ها نیز دچار ضعف شده و تغذیه به شاخ و برگ میوه ها نخواهد رسید در نتیجه سفید شدن مغز گردو جای خود را به سیاه شدن مغز می دهد باغداران باید توجه داشته باشند که حتما به موقع نسبت به کود دهی اصولی درختان گردو اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که آبیاری منظم و اصولی نیز یکی دیگر از دلایل عدم سیاه شدن مغز گردو؛ می باشد.

علت سیاه شدن مغز گردو

نکات مهم زمان برداشت در عدم سیاه شدن مغز گردو :

همان طور که اشاره شد نهال بعد از کاشت وارد فاز مراقبت می شود،و این مراقبت تمام دوره های رشد نهال را شامل می شود و تا پایان دوره زندگی درخت نیاز است. بعد از سپری شدن مراحل رشد نهال به باردهی می رسد و بعد از گذشت چندین سال باردهی اقتصادی درخت آغاز می شود،معمولا متناسب با شرایط اقلیمی  هر ساله تابستان تا پاییز زمان برداشت گردو می باشد که نیاز است با دقت عمل بالایی صورت گیرد.

جالب است بدانید زمان برداشت گردو تاثیر مستقیمی بر سفید شدن مغز گردو ها؛ خواهد داشت،یعنی باغداران باید توجه داشته باشند که گردو ها باید در بازه زمانی مشخص برداشت شوند در غیر این صورت مغز کیفیت خود را از دست داده و این موجب خسارت شدید خواهد شد.

توجه داشته باشید که گردو نباید بیشتر از زمان موعد در درون پوست سبز بماند زیرا رنگ پوست به درون مغز نفوذ کرده و علت سیاهی مغز گردو؛ خواهد شد . باغداران باید با مشاهده اولین ترک خوردگی پوست گردو نسبت به برداشت اقدام کنند.

بعد از برداشت به موقع نوبت به پوست گیری گردو ها می رسد، لازم به ذکر است که این مرحله نیز دارای اهمیت است،افرادی که باغ هایی در حجم وسیع دارند از روش های صنعتی برای پوست گیری گردو استفاده می کنند.

این اقدام موجب می شود گردو ها زیاد در پوست نماند، زیرا کیفیت آنها کم خواهد شد. بعد از فرایند برداشت و پوست گیری خشک کردن گردو است که اهمیت دارد و جالب است بدانید نوع خشک کردن و در کل خشک کردن اصولی نیز در سفید شدن مغز گردو تاثیر گذار خواهد بود.

خشک کردن صنعتی به دلیل افزایش فرایند سرعت موثر تر از روش سنتی می باشد،در روش سنتی نیاز به زمان بیشتری است و ممکن است شرایط جوی مساعد نباشد و یا دلایل دیگری ممکن است پیش بیاید و روند خشک شدن به طور کامل انجام نگیرد که در چنین حالتی مغز گردو کیفیت مطلوب را نخواهد داشت در نتیجه  بازار فروش کاهش پیدا می کند.

اما در مقابل با کمک روش صنعتی در مدت زمانی کوتاه با استفاده از دستگاه های مخصوص اقدام به خشک کردن گردو ها می کنند،بعد از خشک کردن گردو ها آن را برای فروش روانه بازار می کنند. به عنوان نکته پایانی باید اشاره کرد گردو قدرت انبار داری طولانی ندارد،اگر قصد نگهداری گردو دارید و سفید شدن مغز آن نیز برای شما بسیار مهم می باشد باید در هنگام نگهداری گردو به دما و رطوبت پایین محیط توجه کافی داشته باشید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران