بهترین سم درخت گردو چیست؟(زمان سمپاشی درختان گردو)

بهترین سم درخت گردو چیست؟(زمان سمپاشی درختان گردو)

۱۴۰۲-۰۸-۱۰

سمپاشی برای کدام یک از درختان گردو لازم است؟

فرایند سمپاشی توسط باغداران حداقل یک مرتبه انجام شده است، اما این امر دارای ویژگی هایی می باشد که لازم است هر باغدار یا کشاورزی این نکات به روز شده را برای سمپاشی درخت گردو؛ به کار ببرد چرا که در این موضوع اگر کم و کاستی صورت گیرد؛ باعث می شود که باغ گردو را بیماری و آفات احاطه کنند و محصول ۱ سال آینده را به نابودی بکشانند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع روش های سمپاشی درخت گردو؛ زمان های مناسب سمپاشی نهال های گردو؛ و همچنین علت استفاده از آن را با ذکر مثال های کارآمد توضیح دهیم و امیدواریم با خواندن این مطالب پاسخ سوال هایتان را دریافت کنید.

سمپاشی نهال گردو چه کمکی می کند؟

سمپاشی نهال گردو؛ درواقع یک عامل رشد دهنده ی گیاه می باشد. از آن جایی که موجودات و حشرات هر ساله به نهال های گردو آسیب می زنند و درواقع به عنوان یک میان وعده از گردوها استفاده می کنند، در نتیجه تعداد زیادی از این حشرات و حتی پرندگان برای یک باغ گردو می توانند آسیب رسان واقع شوند و تمامی محصول را در چند ساعت از بین ببرند.

این نابودی میوه ها برای کشاورزان خسارات غیر قابل جبرانی را به همراه دارد، چون تمام محصولی که در برداشت سال آینده شما را به سودآوری نزدیک می کنند، دیگر اثری از آن ها باقی نمی ماند و همچنین این باغ لازم است تا دوباره احیا شود تا گردوهای خود را مجددا بتوانید به باروری برسانید. بهتر است که از ابتدا سمپاشی گردو؛ را همراه نکاتش فرا بگیرید و به آن توجه ویژه ای داشته باشید تا به جای افت محصولات باردهی بیشتر را مشاهده کنید.

سمپاشی درخت گردو

 

گلد نهال چه زمانی را برای سمپاشی درخت توصیه می کند ؟

برای سمپاشی درخت گردو؛ بهتر است زمانی را انتخاب کنید که به اصطلاح به دور از استرس ها و ناملایمات های محیطی هستید. این زمان های آرام مانند روزهایی می باشند که به دور از بادهای سرد زمستانی و طوفان ها هستند و از بارش های فراوان فصل بهار نیز فاصله گرفته اند در آن زمان شما می توانید سمپاشی درخت گردو؛ را آغاز کنید.

اما اگر در روزهای بارانی این کار را انجام دهید نه تنها فایده ی خاصی برای درختان گردو شما ندارند، بلکه تمام مواد شیمیایی مصرف شده را بیهوده استفاده کرده اید و حتما لازم است تا ۱ بار دیگر این فرایند (Spraying walnut tree) ؛ را تکرار کنید، در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم تا در ۱ روز نسبتا آرامی برای حذف موجودات مزاحم درخت های گردو استفاده کنید پس برای انتخاب این روزها از اتفاق و وقایع اخبار هواشناسی غافل نشوید.

آفات و بیماری تنها به درخت گردو مربوط می شود ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که کاشت گردو یا هر درخت و گیاهی، چه بالغ و چه تازه کاشته شده به آفت زدگی ممکن است دچار شود. این مشکل در تمام گونه ها مشاهده می گردد و تنها به درخت گردو اطلاق نمی شود در نتیجه تمامی گیاهان به سم زدایی نیازمند می باشند.

چه عواملی در آفت بیشتر گردو نقش دارند؟

ریشه های درخت گردو به مرور زمان می توانند نسبت به سایر عوامل رشد دهنده حساس شوند و کم کم رو به ضعیف شدن پیش روند، در این جا از مقاومت درخت به شدت کاسته می شود و دیگر نمی تواند در مقابل حمله پرندگان و حتی حشرات دوام بیاورد.

همین عامل باعث می گردد تا بیماری ها و مشکلات درخت شما روز به روز افزایش پیدا کنند، اما در این جا تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که، در هر فصل مراقبت های لازم را از نو شروع کنید. به طور مثال سمپاشی درختان گردو؛ پس از پایان سرماهای طاقت فرسا به تمام شدن این بیماری ها کمک کننده خواهد بود. اما نکته ای که در این جا وجود دارد این است، زیاده روی در هر عاملی می تواند برای شما مضر هم واقع شود، به شرط آن که به درستی و به میزان دقیق انجام نگردد.

بهترین راهکار کمک کننده به باغداران در سمپاشی گردو :

در زمان سمپاشی گردو؛ برای افراد زیادی سوال پیش می آید که شاید بعضی از درختان نیازی به سمپاشی نداشته باشند، پس در این جا لازم است که باغ خود را به ۲ گروه متفاوت تقسیم کنید. به طور مثال : درخت هایی که نیاز به سمپاشی دارند و خیلی ضعیف شده اند و در گروه مقابل نیز درختانی که دارای ریشه های قوی هستند و به این سمپاشی نیازی ندارند. برای این که شما به اشتباه و شک بر نخورید که کدام یک را سمپاشی کرده اید و کدام یک نیازی نداشته اند، رنگ کردن تنه ی درختان با یک رنگ به خصوص ( که افراد زیادی از رنگ های سفید برای علامت گذاری انتخاب می کنند ) باعث جداسازی این ۲ گروه متفاوت می شود. پس بهتر است که بعد از سمپاشی گردوها؛ تنه ی درختان را رنگ کنید تا در پایان سال نیز به خاطر داشته باشید و تکرار این فرایند سمپاشی صورت نگیرد.

چه طور تشخیص دهید ۱ درخت گردو به چند بار سمپاشی در سال نیازمند است؟

تشخیص دادن سمپاشی درخت گردو؛ عموما امری نیست که هر فردی از آن آگاهی داشته باشد. اگر جزو افرادی هستید که به سادگی به اطرافیانتان اعتماد می کنید باید بدانید که آفات در درختان گردو یک علم جداگانه ای دارند که توسط افراد معمولی سنجیده نمی شوند. از طرفی یک گردو نیاز دارد تا در سال حداقل ۲ بار سمپاشی بر روی آن انجام شود، اما یک گونه ی دیگر با تکرار این فرایند باعث می شود تا به محصولاتش آسیب برساند. به شما پیشنهاد می کنیم از ۱ مشاور و کار بلدِ این حرفه کمک بگیرید تا در پایان سال خوشحال از تصمیم گیری های در طول یک سال گذشته خود باشید.

به عنوان جمع بندی در مورد سمپاشی گردو؛ باید بدانید که این عامل هم مضر و هم رشد دهنده خواهد بود. همان طور که در بالا اشاره شد اگر به درستی رعایت شود برای باغ و محصولات شما سود و برکت همراه دارد. به عنوان پیشنهاد آخر هم عرض کردیم که بهتر است از نظریات مشاوران استفاده کنید. همچنین در این خصوص شما می توانید با مشاوران ما در تماس باشید تا سمپاشی درختان گردو؛ شما را به درستی انتخاب کنند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar علی
    ۱۴۰۲-۱۱-۳۰

    یک متن طولانی ولی خیلی مفید بود ممنون

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۱۲-۰۱

      سپاسگزاریم.