طبع گردو چیست؟(برسی سوال گردو گرم است یا سرد)

طبع گردو چیست؟(برسی سوال گردو گرم است یا سرد)

۱۴۰۲-۰۸-۰۱

طبع گردو چیست؟

آگاهی نسبت به این موضوع به ما کمک می کند در زمان مصرف آن دقیق تر عمل کرده و بهره بیشتری از خواص آن ببریم . طبق نظر کارشناسان طب سنتی طبع گردو؛ در ترشح هورمون های تیروئیدی تغییر ایجاد می کند و طبع خشک گردو؛ نه تنها در ترشح هورمون انسولین نقش دارد بلکه به تنظیم سطح قند خون بدن هم کمک می کند .طبع گردو؛ گرم و خشک است و از همین جهت بهتر است با توجه به مزاجی که دارید آن را مصرف کنید !

 اگر گرم مزاجید بدانید در مورد طبع گردو بدانید:

اگر پرانرژی و چالاک هستید ، رنگ پوستتان سرخ و تیره و رگ هایتان نمایان است ، اغلب اوقات عطش زیادی دارد ، ضربات قلبتان بالاست و اندام های پرخون ، محرک و فعالی دارید بدانید گرم مزاج هستید و نباید در مصرف گردو زیاده روی نکنید .

چرا که مصرف بیش از حد آن موجب یبوست ، التهاب ، کهیر، تنگی نفس ، بوی تند ادرار ، پرفشاری خون ، آشفتگی ، بی قراری ، سرگیجه ، افزایش میل جنسی ، سوزش لثه ها و دهان و تنبلی کبد می شود و بدانید همیشه پس از خوردن گردو دهان را با آب بشویید و ماست یا میوه جات ترش بخورید .

گردوی سیاه شده نخورید:

گردوی حاصل از نهال گردو که خشک شده است ، ویتامین C و ویتامین E  کمتری دارد و طبع آن گرم تر است . به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است . در اثر خشک شدن در شرایط نامساعد خیلی زود طعم آن تند و تلخ ر رنگش سیاه و دانه های سفید رنگی رویش ظاهر می شود و این نشان دهنده آن است که به توکسین آلوده و سمی و زیان بار شده است .

از حضرت امام علی در کتاب کافی نقل شده است که فرموده اند : خوردن گردو در گرمای شدید حرارت را در بدن برمی انگیزد و زخم های تن را تحریک می کند . اما خوردن آن در زمستان کبد را گرم می کند و سرما را دفع می کند .

طبع گردوها چیست

میل کردن گردو در فصل های گرم یا مناطقی که گرمسیر هستند ، توسط افرادی که گرم مزاح هستند بهتر است انجام نشود زیرا حرارت بدن را زیاد کرده و خطرات بعد از ان باعث افزایش حرارت بدن می شود که این امر می تواند باعث شود التهاب و زخم های بدن را به تحرک وا دارد .

اما در افرادی که سرد مزاج هستند اوضاع متفاوت می باشد و یا کسانی که در مناطق سردسیر هستند می تواند بسیار مفید واقع شود و فواید بسیار زیادی را شامل حال شخص استفاده کننده نماید .

در ادامه به بررسی چند مورد از خواص بی شمار طبع گردو می پردازیم:

اگر نیت کردید که کاهش وزن را تجربه نمایید این مغز گردو که اگر طبع آن هم در نظر بگیرید بسیار می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک حالتان باشد .تنها کافیست که قبل از میل کردن ناهار تنها با یک مشت میل کردن مغز گردو ؛ می توانید اشتهای خودتان در برابر مصرف دسر های شیرین بگیرید .

در این صورت نه تنها پرخوری نمیکنید بلکه دست از کشیدن خوردن غذای بیش از حد هم کشیدید و بسیار زیاد فیبر هم وارد بدنتان کرده اید . به همین علت که گردو سرشار از فیبر می باشد و برای همین سیری طولانی مدت ایجاد می کند . زمانی که فیبرها وارد معده ی انسان می شوند مقدار زیادی آب را به خود جذب می کنند و حجیم می شوند به همین دلیل شما به زودی گرسنه نمی شوید و معده ی شما مملو خواهد شد.

  • گردوها برای کسانی که از یبوست رنج می برند می تواند بسیار معجزه آسا باشد .
  • مغز گردوها سرشار از مواد معدنی مانند فیبر می باشد که فیبرهای غذایی تاثیر به زیادی در کارکرد روده ها دارندکه در واقع باعث می شوند روده ها کار دفع را به خوبی انجام دهند .
  • توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E ویتامین های دیگری مانند ویتامین های  B و یا حتی پتاسیم ، اهن ، که تاثیر فوق العاده ای در کارکر بدن دارد و یا مس و روی نیز دریافت میکنید.

طبع گردو دوستدار قلب شما:

گردو برای سلامت قلب انسان مفید می باشد و به این علت که این ماده غذایی با ارزش سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و به همین دلیل عملکرد قلب را بهبود می بخشد . علاوه بر این درصد اسیدهای چرب اشباع شده یا همان چربی های مضر گردو بسیار کم می باشد و در عین حال حاوی میزان زیادی منیزیم می باشد .جالب است که بدانید که منیزیم ها تنظیم کننده ضربان قلب می باشند و از رگ های خونی محافظت زیادی می کند . پس برای اینکه قلبتان در سلامت باشد گردو را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید .

همچنین می توانید در سایت خبرگزاری دانشجو بیشتر در این بار بخوانید .

کمک به کاهش وزن:

مغز گردوها با وجود چربی بسیار فراوانی که دارند قادر هستند در کاهش وزن شما مفید واقع گردند . افزودن مقدار کافی ای از مغز گردو و سایر مغزهای اجیل به رژیم روزانه ی غذاییتان می تواند به شما کمک کند تا به مرور به وزن مورد علاقه ی خود دست بیابید . چربی موجود حاصل از گردو ، امگا ۶ و امگا ۳ می باشد که بدن اسنان برای کارکرد مناسب عضلات خود به آن ها نیاز دارد .

پاکسازی کبد:

مقادیر زیادی اسیدآمنه یا ال آرژنین در گردوها به کمک عملکرد کبد انسان می آیند که این فرایند به مرور پاکسازی می شود و منابع خوبی برای امگا ۳ را به بدن می رساند که در مرور زمان می تواند به سم زدایی  از بدن کمک شایانی نمایید . امیدواریم از خواندن این مقاله در رابطه به طبع گردو چیست؛ لذت برده باشید و در ادامه با گذاشتن نظر خود ما را در نوشتن مقالات بهتر یاری نمایید .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar آذر
    ۱۴۰۱-۱۲-۰۷

    مطلب بسیار مفیدی بود
    من طی دو روز گذشته گردوی زیادی خوردم و بدنم قر گرفته می تونید راهنمایی کنید چه چیزی اثر گردو رو دفع می کنه